• 0

Telefoonkosten bij de aangifte

Goeiendag,

 

Ik ben nu zo'n 2 jaartjes een kleine ondernemer en heb een klein vraagje :)

 

Ik heb tot nu toe mijn mobiele telefoonrekening gewoon in zn geheel opgevoerd in mn boekhouding, met de redenatie dat ik een eenmanszaakje ben en dit de enige contact mannier is buiten e-mail.

 

Nu hoorde ik vanmiddag dat prive kosten, zakelijke kosten en abbonementskosten wel eens gescheiden moeten worden.

 

Ik heb dit dus nooit gedaan, is dit voor iedereen en elke situatie nodig of geld dat bijvoorbeeld alleen als je een medewerker een telefoon meegeeft ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De belastingdienst gaat er vanuit dat je privé in ieder geval een eigen telefoon(aansluiting) moet hebben....

Is de mobiele telefoon je enige telefoon, dan zul je inderdaad een bedrag prive moeten rekenen...dat kan een forfaitair bedrag zijn of je trekt alleen de puur zakelijke telefoongesprekken af....

 

Is de mobiele telefoon je "tweede" telefoon dan mag je inderdaad alle kosten aftrekken....(of je moet dusdanig hoge rekeningen hebben die je zakelijk ondernemen niet kan onderbouwen)...

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.