- verkoop van eigen huis, geen significante overwaarde / restschuld
- aankoop bedrijfsonroerendgoed (BOG) met gevarieerd bestemmingsplan op begane grond (o.a. detailhandel)
- 1e verdieping is bestemmingsplan wonen, hier ga ik wonen met mijn kinderen
- optioneel is nog gehele pand om te zetten naar wonen, niet het uitgangspunt en zonde van bestemmingsplan dat nu volop ruimte tot ondernemen biedt
- opstarten CV waarbij ik stille vennoot ben, ander is geen partner/samenwonende: persoon X; beide startersaftrek
Ik wil privé BOG aanschaffen (zo'n 300k incl k.k. e.d.) en hier gaan wonen op de eerste verdieping met eigen ingang via voordeur of via het pand (anders dan detailhandel-gedeelte; winkel)
De winkel, met eigen toegang, wil ik gaan verhuren aan X (tweede persoon in de CV)
Ik breng alle inboedel en voorraad in om te starten; aftrekbare kosten
Mogelijk breng ik in eerste instantie ook de huur in, als lening, die vervolgens aan mij betaald wordt
Bij voldoende omzet/winst zal X huur betalen, in ben bereid dit als risico te nemen
* Waar moet ik rekening mee houden als ik dit wil financieren, privé
* Welke valkuilen zijn lastig te overzien in deze constructie?
Ik hoop dat dit een voldoende onderbouwde vraagstelling is, anders reageer ik op gestelde vragen om dit aan te vullen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WinkelAanHuis
WinkelAanHuis
Hallo iedereen, enorm boeiend Forum met duidelijke antwoorden !
Mijn vraag komt deels overeen met onderstaande maar wijkt te veel af op punten waardoor ik graag mijn situatie en vraag schets.
https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/fiscale-zaken/pand-aanschaffen-verhuren-aparte-bv-34629
Mijn situatie:
- gescheiden, kinderen
- vast dienstverband (bruto €65000/jr)
- verkoop van eigen huis, geen significante overwaarde / restschuld
- aankoop bedrijfsonroerendgoed (BOG) met gevarieerd bestemmingsplan op begane grond (o.a. detailhandel)
- 1e verdieping is bestemmingsplan wonen, hier ga ik wonen met mijn kinderen
- optioneel is nog gehele pand om te zetten naar wonen, niet het uitgangspunt en zonde van bestemmingsplan dat nu volop ruimte tot ondernemen biedt
- opstarten CV waarbij ik stille vennoot ben, ander is geen partner/samenwonende: persoon X; beide startersaftrek
Ik wil privé BOG aanschaffen (zo'n 300k incl k.k. e.d.) en hier gaan wonen op de eerste verdieping met eigen ingang via voordeur of via het pand (anders dan detailhandel-gedeelte; winkel)
De winkel, met eigen toegang, wil ik gaan verhuren aan X (tweede persoon in de CV)
Ik breng alle inboedel en voorraad in om te starten; aftrekbare kosten
Mogelijk breng ik in eerste instantie ook de huur in, als lening, die vervolgens aan mij betaald wordt
Bij voldoende omzet/winst zal X huur betalen, in ben bereid dit als risico te nemen
* Waar moet ik rekening mee houden als ik dit wil financieren, privé
* Welke valkuilen zijn lastig te overzien in deze constructie?
Ik hoop dat dit een voldoende onderbouwde vraagstelling is, anders reageer ik op gestelde vragen om dit aan te vullen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57789-bog-kopen-verhuren-aan-persoon-in-zelfde-cv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag