• 0

Sendcloud / DPD beschadigd tijdens transport afhandeling

Kreeg vorige week een mail van een klant dat zijn DPD pakket niet geleverd kon worden omdat de doos beschadigd was tijdens transport. Omdat de klant hier niet de dupe van kon worden heb ik meteen via PostNl een vervangende doos opgestuurd.

 

Vandaag kreeg ik de producten terug in een andere doos met een rapport en foto's van de beschadigde doos. Alle producten in goede staat retour dus ik zou graag de (extra) verzendkosten vergoed krijgen.

 

Bij Sendcloud houdt men er een heel vreemde procedure op na. Het is volgens Bato van de klantenservies niet mogelijk om sec de portikosten vergoed te krijgen zonder een hele procedure te doorlopen waarin je gedwongen wordt om, naar mijn inschatting, meer dan 1-2 uur bezig te zijn met totaal overbodige zaken.

 

Je moet bijvoorbeeld een geschreven bevestiging van de beoogde ontvanger, een inkoopfactuur van alle goederen, een verkoopfactuur, foto's van binnen en buitenverpakking en een foto van de beschadigde producten uploaden. En waarom? DPD geeft zelf aan middels een schaderapport dat er schade is opgetreden en dat de producten onbeschadigd zijn en retour worden gestuurd.

 

Mijn vraag, en Bato was daar ook benieuwd naar, is of dit bij alle intermediairs zo geregeld is?

 

Feitelijk dwingen ze je om af te zien van de claim want wie gaat om te beginnen zijn of haar marge (in-

en verkoopfacturen) openbaar maken? En wie gaat er zoveel tijd in stoppen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Hans,

 

misschien ook een keer een beetje risico van het vak? Wat nu als DPD of Sendcloud zich op het standpunt stellen dat jij te zware goederen in een te lichte transportverpakking verzendt? Ik zeg niet dat dit het geval is, maar ik zie dat ook wel gebeuren. Vind je de genomen moeite ook niet wat waard? Er lijkt met zorg gehandeld te worden, nadat een schade opgelopen is in het proces.

 

Ik heb van november en december de probleemgevallen opgespaard. Die zijn inmiddels allemaal besproken en gecompenseerd door diverse vervoerders. Vragen om kortingscodes is bij een andere vervoerder de makkelijkste oplossing.

 

Waarom niet in de extra verpakking doorgezonden wordt, heeft vast met kwaliteit te maken. Of anders verplaatst de discussie zich naar de klant.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je hebt natuurlijk een punt dat de oorzaak ook in de verpakking zelf kan zitten. Bedoel je dat ik moet bewijzen dat het niet aan de verpakking / gewicht producten / tape zelf heeft gelegen? Zo heb ik wel eens bij het op een pallet zetten van een doos en die toch maar verplaatst de onderzijde tape los getrokken, blijkbaar heeft die niet helemaal goed vastgezeten.

Dan zou je omgekeerd kunnen redeneren dat ik nog blij mag zijn dat ze de goederen "gratis" retour hebben gestuurd.

 

In dit geval is de gehele onderkant kapot gescheurd. Lijkt me duidelijk door "geweld" tijdens transport. Dat staat ook zo in het DPD rapport. Inclusief foto's

 

Het gaat me niet om de werkelijke schade (portokosten) die kan ik wel absorberen maar een onderzoek dat kennelijk overgedaan moet worden en informatie die niet relevant is overgedragen. Verder bevalt Sendcloud prima overigens, laat daar geen misverstand over zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Hans,

 

Ik zag je bericht voorbij komen en zie dat hier een misverstand is ontstaan. Wanneer het om een schadeclaim gaat, dienen we de procedures van de vervoerders te hanteren. Dan is er een in- en verkoopfactuur nodig om de kosten van de schade te kunnen bepalen.

 

Nu zie ik dat er verwarring is ontstaan bij de schade. Je hebt het product onbeschadigd terug ontvangen, dat is goed nieuws! Je vraagt dus in feite alleen de verzendkosten terug? Dan zullen wij vanuit SendCloud dit verder regelen met DPD en kan de zending vergoed worden. Ik heb Bato dan ook gevraagd dit verder op te pakken.

 

Hopelijk biedt dit wat meer duidelijkheid! Mochten er verder vragen zijn, dan weet je ons te bereiken :).

 

Hartelijke groeten,

Iris van SendCloud

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.