• 0

Webshop overgenomen van particulier

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

we willen een webshop (incl voorraad) die door een particulier is gemaakt overnemen.

Als het om een webshop met voorraden gaat, durf ik me af te vragen of het wel om een particulier gaat.

 

Wordt dit gezien als kosten

Dat ligt er aan, je kunt dit mogelijk niet zomaar in de kosten boeken. De webshop is misschien een bedrijfsmiddel om op af te schrijven en de voorraden zijn misschien iets om te boeken als voorraden. Maar ik ben geen boekhouder of fiscalist. Om wat voor bedragen gaat het?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Wordt dit gezien als kosten en heb je een minimum/maximum?

Euh, praten we over een bedrag met twee, drie, vier... nullen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

we willen een webshop (incl voorraad) die door een particulier is gemaakt overnemen.

Als het om een webshop met voorraden gaat, durf ik me af te vragen of het wel om een particulier gaat.

 

Wordt dit gezien als kosten

Dat ligt er aan, je kunt dit mogelijk niet zomaar in de kosten boeken. De webshop is misschien een bedrijfsmiddel om op af te schrijven en de voorraden zijn misschien iets om te boeken als voorraden. Maar ik ben geen boekhouder of fiscalist. Om wat voor bedragen gaat het?

 

 

persoon heeft het webshop gemaakt en voorraad gekocht om het zelf runnen maar wegens omstandigheden wil hij het verkopen dus het is een kant en klare webshop.

 

Het gaat om maar 3 nullen.

Link naar reactie
  • 0

Ben je zelf misschien (nog) starterende ondernemer?

 

Ik denk dat hier nog wat meer informatie nodig is om een goed of volledig toegepast antwoord te geven op deze vraag.

 

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij schuilen best veel vragen en aspecten in het openingsbericht.

 

Heb je zelf geen boekhouder?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat moet ik allemaal als bewijs bij belastingdienst aantonen?

 

Je hoeft helemaal niets "aan te tonen als bewijs".

 

Als ondernemer moet je voor een deugdelijke administratie zorgen en dat begint hier dus (kennelijk!) met de aanschaf van een webshop+voorraad voor een paar duizend euro.

 

Dat is een investering:

Waarschijnlijk (maar dat moet je toch zelf aan de hand van datgene je nou precies gekocht hebt bepalen!) bestaande uit een applicatie (mogelijk te activeren bedrijfsmiddel) en goederenvoorraad (hoort ook op de balans).

 

Dus je moet:

 

A. aannemelijk maken dat de uitgave gedaan is (door een bankafschrift, bijvoorbeeld - of een kwitantie/bon/factuur e.d.).

 

B. datgene je gekocht hebt op een verantwoorde wijze op je balans zetten (als het over een paar duizend euro gaat, zoals je zegt).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.