• 0

Personal coaching voor software professionals – Pilot

Omschrijving van je concept:

Ontwikkel jij software, bijvoorbeeld als developer, architect, ontwerper, product manager of tester? En zoek je meer verdieping in wat jou drijft? Dan wil ik jou begeleiden om te ontdekken wat écht belangrijk voor jou is. Door je welzijn serieus te nemen verhoog je je werkplezier én presteer je beter.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een app ontwikkeld om je 5 kernwaarden te laten kiezen uit 10 thema’s. Kernwaarden die voor jou nu echt belangrijk zijn. Je kunt hier de app starten:

 

https://50values.com/client

 

Na het versturen krijg je automatisch een pdf-rapportje toegestuurd met jouw kernwaarden. Als je je telefoonnummer via de app doorgeeft, bel ik je terug voor een gratis sessie van een half tot een heel uur om op jouw gekozen kernwaarden in te zoomen

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Softwareontwikkeling vergt veel van de medewerkers. Operationele systemen moeten 24/7 beschikbaar zijn. Producten die snel op de markt worden gebracht moeten continu verbeterd worden. Dit vraagt veel flexibiliteit van jou als software professional en daar mag best wat tegenover staan. Door ruimte te nemen voor bezinning krijg je helder wat jij in deze fase van jouw leven wilt. Dan stijgt niet alleen jouw werkvreugde, maar plukken het team en de organisatie ook direct de vruchten daarvan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De 50Values coaching methode richt zich niet op het ontwikkelen van technische skills, maar op persoonlijke ontwikkeling naar meer zelfleiderschap. Door te weten wat jij wil en je niet mee te laten slepen door de verwachtingen van je (professionele) omgeving.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag van jullie horen of je wat ziet in personal coaching van software professionals? En wat je van de app vindt? Ben je geïnteresseerd in een gratis telefonische sessie?

 

Hartelijk dank,

Robert-Jan Elias

https://50values.com

 

 

 

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou graag van jullie horen of je wat ziet in personal coaching van software professionals?

Het leest voor mij een beetje alsof je een app hebt ontwikkeld en nu (pas) gaat kijken of er behoefte aan is. Of heb je vooraf wel degelijk (markt-)onderzoek gedaan naar de behoefte aan dit soort coaching en zo ja, wat kwam daar uit?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel Nederlandstalige software professionals zijn er dan? Of hoeveel of weinig HR-afdelingen van softwarehuizen zou je kunnen benaderen? Ken je de Haarlemse startup Dreamkitchen?

 

Wat is de app meer dan een wervingstool? En dan?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie, John. Ik heb lange tijd als developer en teamleider bij softwarebedrijven gewerkt. Daar heb ik de behoefte wel gezien. Niet alleen bij collega's maar ook bij mezelf. Een coaching traject heeft mij geholpen een stap verder te komen. Toen heb ik besloten ook een opleiding tot coach te gaan volgen. In gesprekken met HR en bedrijfsartsen heb ik gemerkt dat zij ook die behoefte aan coaching zien. Om de mensen waarop veel druk ligt tevreden en gezond te houden, en meer zelfleiderschap te 'kweken'. Ik geloof erin en heb daarom de app ontwikkeld, als ingang voor het coaching traject.

 

 

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 0

Dag Highio, de getallen die je vraagt kan ik je (nog) niet geven. Ik wil me trouwens ook op engelstalige professionals richten. Bedankt voor je tip over Dreamkitchen, ik kende ze nog niet en ga ze bekijken. Ik richt me specifiek op software professionals omdat ik dat vakgebied ken, en dus echt de verdieping in kan.

 

De app is meer dan een wervingstool. Je kernwaarden zijn je drijfveren, de dingen waar jij energie van krijgt. Ze zijn het startpunt voor het verdere coaching traject, waar doelen en verlangens verder onderzocht worden.

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 1

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag van jullie horen of je wat ziet in personal coaching van software professionals?

Nee, persoonlijk lijkt me dat niks.

 

En wat je van de app vindt?

Geen idee, ik heb alleen maar een plaatje met wat standaard kreten gezien.

 

Ben je geïnteresseerd in een gratis telefonische sessie?

Absoluut niet... ;)

 

Ik vind de post trouwens meer overkomen als een advertentie dan een WVJVM-vraag.

Link naar reactie
  • 2

Ik heb lange tijd als developer en teamleider bij softwarebedrijven gewerkt. Daar heb ik de behoefte wel gezien.

...

In gesprekken met HR en bedrijfsartsen heb ik gemerkt dat zij ook die behoefte aan coaching zien.

Zijn dat dan niet de plekken bij uitstek waar je in eerste instantie nog eens terug naar toe moet met je aanbod?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb lange tijd als developer en teamleider bij softwarebedrijven gewerkt. Daar heb ik de behoefte wel gezien.

...

In gesprekken met HR en bedrijfsartsen heb ik gemerkt dat zij ook die behoefte aan coaching zien.

Zijn dat dan niet de plekken bij uitstek waar je in eerste instantie nog eens terug naar toe moet met je aanbod?

 

 

Absoluut, werknemers kloppen regelmatig aan bij HR en bedrijfsarts met problemen waar het bedrijf zelf weinig mee kan. Hier kan ik iets betekenen.

 

Verder ben ik in gesprek met een recruitment bureau dat hun kandidaten net wat meer wil bieden, bv. als de kandidaat twijfelt om een overstap te maken. Consultancybureaus en detacheerders zijn ook interessante doelgroepen.

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 2

Ik heb lange tijd als developer en teamleider bij softwarebedrijven gewerkt. Daar heb ik de behoefte wel gezien.

...

In gesprekken met HR en bedrijfsartsen heb ik gemerkt dat zij ook die behoefte aan coaching zien.

Zijn dat dan niet de plekken bij uitstek waar je in eerste instantie nog eens terug naar toe moet met je aanbod?

 

 

Absoluut, werknemers kloppen regelmatig aan bij HR en bedrijfsarts met problemen waar het bedrijf zelf weinig mee kan. Hier kan ik iets betekenen.

 

Verder ben ik in gesprek met een recruitment bureau dat hun kandidaten net wat meer wil bieden, bv. als de kandidaat twijfelt om een overstap te maken. Consultancybureaus en detacheerders zijn ook interessante doelgroepen.

 

John bedoelt het volgens mij veel letterlijker: ga naar waar je gewerkt hebt en leg jouw propositie daar voor om te kijken wat jouw doelgroep er van vindt.

Geheel in de stijl van de LEAN Startup Methode: de deur uit en de doelgroep opzoeken om te kijken of wat jij als probleem hebt geïdentificeerd ook echt een probleem is en of jouw oplossing een goede oplossing is. Niet door jouw oplossing te proberen te verkopen, maar dmv een interview jouw bevindingen proberen te staven.

Zijn ze eventueel geïnteresseerd: dan kun je hen allicht interesseren voor een pilot.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

John bedoelt het volgens mij veel letterlijker: ga naar waar je gewerkt hebt en leg jouw propositie daar voor om te kijken wat jouw doelgroep er van vindt.

Geheel in de stijl van de LEAN Startup Methode: de deur uit en de doelgroep opzoeken om te kijken of wat jij als probleem hebt geïdentificeerd ook echt een probleem is en of jouw oplossing een goede oplossing is. Niet door jouw oplossing te proberen te verkopen, maar dmv een interview jouw bevindingen proberen te staven.

Zijn ze eventueel geïnteresseerd: dan kun je hen allicht interesseren voor een pilot.

 

Goede tip, ga ik doen. Ik merk dat ik dat wel spannend vind omdat ze me daar in mijn oude rol als software engineer / team lead goed kennen. Maar ik heb er niets te verliezen, en ik heb daar inderdaad de signalen opgevangen van de bedrijfsarts en HR dat coaching hard nodig is. Ik heb toen zelfs bij hoofd HR aangekaart dat ik best die coaching voor mijn rekening wou nemen. Dat wou hij toen niet omdat ik als werknemer tussen collega's niet onafhankelijk ben. Dat klonk niet onlogisch. Nu ben ik er een tijdje weg en hoofd HR trouwens ook, dus er gloort een nieuw perspectief.

 

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 0
Nu ben ik er een tijdje weg en hoofd HR trouwens ook, dus er gloort een nieuw perspectief.
Dan zou je hem of haar een keer kunnen tracteren als die daar voor open staat...

 

...dat zou een vrij en waardevol gesprek voor beide moeten kunnen opleveren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik er een tijdje weg en hoofd HR trouwens ook, dus er gloort een nieuw perspectief.
Dan zou je hem of haar een keer kunnen tracteren als die daar voor open staat...

 

...dat zou een vrij en waardevol gesprek voor beide moeten kunnen opleveren.

 

Groet,

 

Highio

 

Het waren met name zijn HR teamleden die de coaching nuttig leek, zeg maar de mensen die rechtstreeks met de werknemers spraken. Eerlijk gezegd was hij terughoudender en vond dat mensen maar zelf buiten het bedrijf hulp moesten zoeken. Maar hij is dus weg.

 

Groet,

Robert-Jan

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.