• 0

Verzameltopic ervaringen met energie/telecom "collectieven"

Ik wordt al weken overdag gebeld door het zelfde (085) telefoonnummer, maar als ik dat nummer (via mijn mobiel) terugbel neemt er niemand op.

 

Via info op wieheeftgebeld blijkt dat dit nummer toebehoort aan de NSVO, volgens hun site een "verbond van Ondernemend Nederland met meer dan 100.000 leden".

 

Aangezien de site zelf pas in augustus 2017 is geregistreerd vind ik dat wel een hele flinke groeit in een paar maanden

 

Wat me ook opvalt op die site is dat er rechtsonder een soort popup verschijn met "die en die heeft zojuist aangemeld". Echter, het aantal actieve leden blijft staan op 101538.

 

Ook intrigeren die namen op dit popup mij enorm, omdat het allemaal! van die oer-Hollandse namen zijn: Bakker, Smit, Brouwer, Van Dijk, Van Dongen, De Haan, De Jong. Echt bizar...

 

En zie ook die 2 reviews van oktober 2017.

 

Uit de reacties op wieisgebeld.nl maak ik op dat er wellicht sprake is van nogal overrompelende telefonische verkoop van met name energie en telecom aan bedrijven en zelfstandigen. Ik ben daarom benieuwd of meer Higherlevel leden hier last van hebben en of dit allemaal wel kosher is.

 

 

 

[Mod edit: titel ververst na Samenvoegen]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De bedrijfsnaam komt me niet bekend voor, maar zodra een verkoper belt heb ik dat al in de smiezen voor de bedrijfsnaam te sprake komt. En nee, ik heb geen behoefte aan een energiecontract, dus dan is het gesprek snel ten einde.

 

Even gezocht naar dit "samenwerkingsverband". Drie ervaringen op Trustpilot. Het blijkt een verkoopbedrijf van energiecontracten, voortgekomen uit Kosten Transparant (idem) en EGI consult (idem). Over Kosten Transparant is wel een en ander aan ervaringen te vinden bij Kassa en Radar.

 

Kortom, een nieuwe naam voor bestaande bedrijven die volgens mij vooral een ding doen: MKB'ers telefonisch lastigvallen om energiecontracten te slijten. Volgens eigen zeggen hebben ze 70 man in dienst en zie ik her en der vacatures voor verkopers en administratief medewerkers.

 

Nu ja, als iemand behoefte heeft aan een offerte om die eens te lezen en te vergelijken met zijn of haar bestaande situatie kan dat vast geen kwaad. Ik hoop natuurlijk wel dat niemand zich aan de telefoon laat overrompelen of onder druk zetten, laat staan om direct een overeenkomst te sluiten en af te zien van bedenktermijnen...

 

Die pop-ups krijg ik trouwens niet, ook niet als ik mijn blocker uitschakel en ook niet als ik een andere browser probeer.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Die pop-ups krijg ik trouwens niet, ook niet als ik mijn blocker uitschakel en ook niet als ik een andere browser probeer.

Ik gebruik ook een popupblocker. Het is ook geen popup maar iets anders, zie bijlage.

 

Het zijn overigens steeds dezelfde namen die circuleren, dus het is echt je reinste onzin...het riekt naar oplichting!

 

smitheeftzojuistaangemeld.thumb.png.5f02b5f8b1ac12b390ef044d972665ed.png

Link naar reactie
  • 1

Het zijn overigens steeds dezelfde namen die circuleren, dus het is echt je reinste onzin...het riekt naar oplichting!

Krijg nou wat, nu heb ik ze ook. Precies dezelfde namen en in precies dezelfde volgorde! ;D

 

Als je van pagina wisselt begint het rijtje ook braaf weer bij het begin: de jong, Bakker, Smit, Brouwer, van Dijk, van Leeuwen, van Beek....

 

Het is geen live stream (wat een verrassing! ::)), de namen staan gewoon in de code:

 

jQuery(function () {

count = 0;

names = ["Hofman", "de Jong", "van Dijk", "Bakker", "Janssen", "Visser", "Smit", " Meijer", "Vos", "Hendriks", "van Leeuwen", "Brouwer", "de Wit", "Dijkstra","Kok","de Jong", "Jansen", "de Vries", "van de Berg ", "van Dijk", "Bakker", "Janssen", "Visser", "Smit", "Meijer ", "de Boer", "Mulder", "de Groot", "Bos", "Vos", "Peters", "Hendriks", "van Leeuwen", "Dekker", "Brouwer", "de Wit", "Dijkstra", "Smits", "de Graaf", "van der Meer", "van der Linden", "Kok", "Jacobs", "de Haan", "Vermeulen", "van den Heuvel", "van de Veen ", "van den Broek", "de Bruijn ", "de Bruin", "van der Heijden ", "Schouten", "van Beek", "Willems", "van Vliet", "van de Ven", "Hoekstra", "Maas", "Verhoeven", "Koster", "van Dam", "van de Wal ", "Prins", "Blom", "Huisman", "Peeters", "de Jonge", "Kuipers", "van Veen", "Post", "Kuiper", "Veenstra", "Kramer", "van de Brink ", "Scholten", "van Wijk", "Postma", "Martens", "Vink", "de Ruiter", "Timmermans", "Groen", "Gerritsen", "Jonker", "van Loon", "Boer", "van de Velde ", "Willemsen", "Smeets", "de Lange", "de Vos", "Bosch", "van Dongen", "Schipper", "de Koning", "van der Laan", "Koning", "van de Velden", "Driessen", "van Doorn", "Hermans", "Evers", "van den Bosch", "van der Meulen", "Hofman", "Bosman", "Wolters", "Sanders", "van der Horst", "Mol", "Kuijpers", "Molenaar", "van de Pol ", "de Leeuw", "Verbeek"];

setInterval(function () {

count++;

jQuery("#join").fadeOut(1000, function () {

jQuery(this).text(names[count % names.length] + ' heeft zojuist aangemeld').delay(6000).fadeIn(1000);

});

 

}, 4000);

Zal wel een standaard dingetje zijn uit het Divi thema van Wordpress, dat gebruiken ze zo te zien. Wat een lutsers. >;(

 

Nu voel ik me verdorie nog gratis website tester van deze club ook, zal ik ze een factuur sturen? ;D

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

In Reactie op eerdere berichten;

 

Het is nu 23 april 2018. 2 Maanden later en ja, de website toont nog steeds exact dezelfde namen en aantal klanten. Heb ze inmiddels 2x aan de telefoon gehad in 1 week tijd. Beide keren noemde ze niet het bedrijf namens welke ze belde. Het proeft als oplichting. Ze doen zich voor als een soort MKB collectief, maar dat zijn ze niet. Kosten Transparant BV handelt ook via http://www.kostentransparant.nl/. Daarin zie je wat ze doen en ik zie dezelfde negatieve reacties. Volgens mij tijd dat dit bedrijf onder de loep genomen wordt.

 

 

en

 

jQuery(function () {

count = 0;

names = ["Hofman", "de Jong", "van Dijk", "Bakker", "Janssen", "Visser", "Smit", " Meijer", "Vos", "Hendriks", "van Leeuwen", "Brouwer", "de Wit", "Dijkstra","Kok","de Jong", "Jansen", "de Vries", "van de Berg ", "van Dijk", "Bakker", "Janssen", "Visser", "Smit", "Meijer ", "de Boer", "Mulder", "de Groot", "Bos", "Vos", "Peters", "Hendriks", "van Leeuwen", "Dekker", "Brouwer", "de Wit", "Dijkstra", "Smits", "de Graaf", "van der Meer", "van der Linden", "Kok", "Jacobs", "de Haan", "Vermeulen", "van den Heuvel", "van de Veen ", "van den Broek", "de Bruijn ", "de Bruin", "van der Heijden ", "Schouten", "van Beek", "Willems", "van Vliet", "van de Ven", "Hoekstra", "Maas", "Verhoeven", "Koster", "van Dam", "van de Wal ", "Prins", "Blom", "Huisman", "Peeters", "de Jonge", "Kuipers", "van Veen", "Post", "Kuiper", "Veenstra", "Kramer", "van de Brink ", "Scholten", "van Wijk", "Postma", "Martens", "Vink", "de Ruiter", "Timmermans", "Groen", "Gerritsen", "Jonker", "van Loon", "Boer", "van de Velde ", "Willemsen", "Smeets", "de Lange", "de Vos", "Bosch", "van Dongen", "Schipper", "de Koning", "van der Laan", "Koning", "van de Velden", "Driessen", "van Doorn", "Hermans", "Evers", "van den Bosch", "van der Meulen", "Hofman", "Bosman", "Wolters", "Sanders", "van der Horst", "Mol", "Kuijpers", "Molenaar", "van de Pol ", "de Leeuw", "Verbeek"];

setInterval(function () {

count++;

jQuery("#join").fadeOut(1000, function () {

jQuery(this).text(names[count % names.length] + ' heeft zojuist aangemeld').delay(6000).fadeIn(1000);

});

 

}, 4000);

Link naar reactie
  • 0

en ik zie dezelfde negatieve reacties

Waar? Heb je een link?

 

Het proeft als oplichting

 

Alleen een fake teller en fake nieuwe klanten melder is nog geen oplichting.

Wat het mogelijk wél is, is misleidende marketing.

 

Wellicht dat een melding aan Autoriteit Consument en Markt daarom een goede optie is? (Ondergetekende had de NSVO-site daarom al aangemeld bij de Waybackmachine; gewoon om te voorkomen dat bepaalde bewijslast spontaan verdwijnt)

 

Edit: maar even de koe bij de hoorns gevat, en zelf een melding bij ACM gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg (zie ook post bij Total GP) een contract wat volgens Total Gp via tussenkomst EGI Consultancy zou zijn afgesloten. Helaas voor beide bedrijven is dit niet waar. Op vragen naar bewijzen wordt niet gereageerd. 'Ik moest het afgesloten contract maar via de website annuleren'.

 

Voor mijn gevoel een zeer dubieus gebeuren welk gaat richting misleiding en valsheid in geschrifte.

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie
  • 0

Ik hang net met deze club op. In een sneltreinvaart gaan ze door het verhaal, waarbij ze bijna suggereren dat ze mij een dienst bewijzen. Ze weten het zo te vertellen dat je denkt dat ze de energiekosten al naar beneden hebben gehaald en dat je alleen nog maar hoeft te 'tekenen' digitaal om het door te voeren. Ze sturen je direct een overeenkomst per mail, die ze dan even met je doornemen, om vervolgens direct op de knop 'ondertekenen' te klikken.

 

Het is dat ik sceptisch ben en pas geleden zelf ben overgestapt van energieleverancier en dus niet meer bij Eneco zit, maar ik kan me voorstellen dat je heel makkelijk 'klik, klik' akkoord geeft. Geen idee of dat nadelig is, misschien is het idd goedkoper maar ik betaal 10x liever meer voor een fijne service dan dat er iemand op zo'n agressieve manier tussen gaat zitten. Die NSVO moet toch ook geld verdienen, dus ik vertrouw het niet.

 

Volgens mij teken je vooral voor het gebruik van je persoonsgegevens, zie screenshot.

 

[screenshot op verzoek van de auteur verwijderd.]

Link naar reactie
  • 0

PAS OP. Ik neb contact gehad met die club. Ze beloven 15% (extra) korting op de tarieven van het energiecontract wat je nu hebt afgesloten. De nekharen gingen bij mij direct omhoog door al het gelazer wat ik ik steeds heb als ik overstap. In het pand zitten 4 meters en ze halen alles steeds door elkaar. Zo een energieaanbod scheelt dan een tientje, maar kost 20 uur werk om alles weer goed te krijgen en alle foutieve rekeningen ongedaan te maken.

 

De telefoniste van de NVSO aan de andere kant zei echter dat het om echte korting ging zonder verdere poespas. Ze vertelde overigens pas dat ze van de NVSO was na mijn aandringen! Eerst zei ze namens TOTAL-energie te bellen.

 

Ze was poeslief en zei dat het niet verplichtend was en dat de energie bedrijven hun betaalden om de 15% korting onder de aandacht van de "gelukkige ondernemers" te brengen. Raar was dat ze ook al allerlei gegevens van mij had.

 

Omdat mijn moeder me altijd geleerd had geen cadeautjes van vreemden aan te nemen -;) bleef ik toch wantrouwend.

 

Uiteindelijk stuurde ze mij, na wat gegevens geverifieerd te hebben, een mailtje die ze "even" met mij wilde doornemen. Voor ik het wist stond er op de tweede pagina een levensgrote knop "ondertekenen" in beeld" en verzocht de telefoniste mij even te drukken zodat ze alles kon afwikkelen.

Dat deed ik natuurlijk niet. Ik zei dat ik het zou bekijken. en hing na een vriendelijk goedendag op.

 

Na het lezen van de mail kwam ik tot de ontdekking dat van de beloofde 15% niets over blijft gezien de tekst in het contract (zie bijlage)

 

Mijn conclusie:het is gewoon een verkoopclub voor energiecontracten die door bluf, mooie woorden en het verhullen van belangrijke zaken proberen ondernemers voor 5 jaar te strikken.

 

Volgens mij is dit dus een club die er praktijken op na houdt die m.i. kantje boord en wellicht er ook overheen zijn. Of dat laatste zo is kan een jurist beter beoordelen. Het is in elk geval een marktpartij die ik kan missen als kiespijn!

 

Schermafbeelding_2018-05-04_om_15_35_46.thumb.png.e311e092830840ca4e27b7dc93b0e9f1.png

Link naar reactie
  • 0

Telefoon.

Mijn leverancierstarief kwam vrij en daar zou ik 14,5 ct voordeel mee halen.

Geen ander abonnement etc en blijf zitten waar ik zit en allemaal vragen over gegevens met klopt dat?

Ik volhouden dat ik er niks van begreep en zei volhouden over vervallende leverancierstarief... op een toon of ik al jaren zaken met ze deed.

Pas toen ik melde dat ik niet eens een energiecontract had omdat ik niet de hoofdbewoner ben haakten ze af...

Wat een club zeg...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben telefonisch benaderd over een korting op mijn energie nota.

Ik kreeg een mail waar ik het allemaal eens goed kon nalezen.

 

De dame wou even met mij de mail doornemen,ik moest klikken op een document openen,en voor ik het wist had ik op een knop accepteren gedrukt,en toen las is ondertekend.

 

Toen ik de dame hier over aansprak zei ze nee hoor,dat komt pas in de volgende mail.

De volgende mail was echter een bevestiging van de ondertekening.

 

Wie weet hoe ik dit moet aanpakken,en zijn er meer personen hier ,die die ook hebben meegemaakt

 

met vr gr c de bruijn

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net gebeld. Na mijn herhaaldelijke vraag wat de bedoeling is van dit gesprek, krijg ik iemand anders aan de telefoon. Weer hetzelfde verhaal; nee, zij zijn heel anders omdat ze geen aanbieder zijn; 'weet u niet het verschil tussen een leverancier en een zelf producerende...?'

 

In het kort zei ze dat ze mijn wantrouwen begrijpt, maar dat zij heel anders zijn, ze helpen me alleen de korting te ontvangen waar ik recht op heb nadat mijn huidige contract afloopt. Nee dankjewel.

 

Mijn vraag; in het kader van de nieuwe privacywet mogen ze mijn gegevens toch helemaal niet meer bewaren, gebruiken, etc...? Ze hebben nu mail gestuurd en gaan me weer bellen.

Schermafdruk_2018-06-04_11_35_17.thumb.png.8169e022a9bd51264800f62dbb80a2e2.png

Schermafdruk_2018-06-04_11_35_17.thumb.png.8169e022a9bd51264800f62dbb80a2e2.png

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag; in het kader van de nieuwe privacywet mogen ze mijn gegevens toch helemaal niet meer bewaren, gebruiken, etc...?

Als ze weer bellen, kun je ze vragen hoe ze aan jouw gegevens komen en of ze kunnen aantonen dat jij hun ooit toestemming hebt gegeven voor de registratie van jouw persoonsgegevens in hun administratie. Als ze dat niet kunnen of willen (of meteen de verbinding verbreken, dat gebeurt bij dit soort partijen ook nog wel eens), dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ze weer bellen, kun je ze vragen hoe ze aan jouw gegevens komen en of ze kunnen aantonen dat jij hun ooit toestemming hebt gegeven voor de registratie van jouw persoonsgegevens in hun administratie.

Is dat ook het geval indien het gaat om alleen bedrijfsnaam en algemeen bedrijfstelefoonnummer. Vaak weten ze ook geen "persoonsgegevens" en vragen ze gewoon naar degene die over de energiezaken gaat. Dus om welke "persoonsgegevens" gaat het dan? Algemene bedrijfsnaam en algemeen telefoonnummer? Volgens mij vallen die niet onder de Autoriteit Persoonsgegevens. Of zie ik dat verkeerd?

 

Link naar reactie
  • 0

Is dat ook het geval indien het gaat om alleen bedrijfsnaam en algemeen bedrijfstelefoonnummer. Vaak weten ze ook geen "persoonsgegevens" en vragen ze gewoon naar degene die over de energiezaken gaat. Dus om welke "persoonsgegevens" gaat het dan? Algemene bedrijfsnaam en algemeen telefoonnummer? Volgens mij vallen die niet onder de Autoriteit Persoonsgegevens. Of zie ik dat verkeerd?

Het gaat hier zo te zien om een eenmanszaak en in een presentatie die ik onlangs heb bijgewoond werd aangegeven dat in dat geval een telefoonnummer ook als persoonsgegeven in de zin van de AVG wordt gezien, aangezien dat voor een eenmanszaak te herleiden is naar de persoon die eigenaar is van dat toestel.

 

Link naar reactie
  • 0

Het merendeel (zo niet alle) van deze bestanden komen van de KvK af via een branchecode. En daar staat niet bij of het een eenmanszaak is of niet. Dus dan zal in de klacht de KvK ook meegenomen moeten worden als oorsprong van de gegevens.

 

Ik meende ook her en der gelezen te hebben dat telemarketers (koud-bellers e.d.) zich geen zorgen maakte over de invoering van de AVG. Dus ik ben benieuwd naar de eerste zaken daartegen :)

 

Link naar reactie
  • 0

Het merendeel (zo niet alle) van deze bestanden komen van de KvK af via een branchecode. En daar staat niet bij of het een eenmanszaak is of niet. Dus dan zal in de klacht de KvK ook meegenomen moeten worden als oorsprong van de gegevens.

 

Hoezo? Volgens mij kun je prima een klacht tegen een overtreder indien, zonder zijn medeplichtigen daarin te betrekken. De overtreder heeft immers een eigen verantwoordelijkheid. Als de overtreder daar vervolgens schade uit lijdt (bijvoorbeeld: hij krijgt een boete), dan kan de overtreder vervolgens een schadevergoeding van de medeplichtige eisen (in dit geval: de Kamer van Koophandel).

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Net gebeld door een zogenaamde Tariefcoach vanaf het nummer 070-02620087, dat toebehoort aan Focus Call. Tariefcoach beweert regionaal energie in te kopen voor ondernemers om groepskorting te krijgen. Wie belangstelling heeft kan zelfs bezoek aanvragen van een energie-adviseur.

 

Ik heb meteen toegezegd dat de koude koffie altijd klaar staat voor zo'n adviseur.

 

Nog even nagekletst met de werkstudent. Of-ie ook deze losers-job ook op zijn CV zou zetten. Lead-chaser. Ik vroeg naar het Belmeniet-register, maar dat geldt niet voor Focus Call want ze doen blijkbaar aan marktonderzoek en bovendien zijn ze gebaseerd buiten Europe.

 

Ze hebben inderdaad vestigingen in Rotterdam, Javea (Spanje) en Alanya (Turkije). Dan hebben die kids het idee dat ze op vakantie mogen en werken ze voor zakgeld.

 

Tariefcoach is een shopfront van Total Gas & Power, vergelijkbaar met NSVO maar misschien ook niet. Zijn meer klachten over te vinden. Ze hebben eigen tarieftrollen in dienst.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

het nummer 070-02620087

Een bekend nummer, even in mijn logbestand (mag dat wel van de AVG?) kijken...

Een gemiste oproep op 1 mei (14:25), 4 mei (10:29), 18 mei (12:29), 5 juni (16:24) en 6 juni (14:14).

Aangezien Den Haag buiten mijn werkgebied valt geef ik 070 bellers de optie om mijn voicemail in te spreken als ik aan het werk ben. Dat doe ik met nagenoeg alle nummers die van ver van mijn werkgebied komen. Een zoektocht op Google leert mij dan meestal dat ik niet veel heb gemist door niet op te nemen.

 

Ze hebben inderdaad vestigingen in Rotterdam, Javea (Spanje) en Alanya (Turkije).

Volgens de site hebben die vestigingen allemaal hetzelfde nummer. +31 10 2004222, +31 10 2004222 en +31 10 2004222 voor de 3 vestigingen, gewoon in Rotterdam dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Actieve club. Ook ik ben al diverse keren gebeld. Soms hou ik het kort maar vind het ook leuk om ze aan de praat te houden zodat ze geen anderen lastig kunnen vallen. Ga dan allerlei vragen stellen.

 

Bijvoorbeeld hoe het toch kan dat iemand via telefonische verkoop, toch vrij duur omdat je een centrale nodig hebt, personeel en een leidinggevende toch lagere tarieven kan geven? Het standaard antwoord is dat ze als grote partij onderhandelen met alle grote energiemaatschappijen. Volgende vraag is dan hoeveel nieuwe klanten per week ze krijgen en hoeveel ze eerst bundelen per maatschappij om sterk te staan?

 

En vervolgens hoe kunnen ze dan betere tarieven dan collectieve aanbieders zoals de Consumentenbond of Vereniging Eigen Huis die namens vele duizenden klanten onderhandelen? Laatste keer gooide ze er na deze vraag de hoorn op.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.