• 0

Verzameltopic ervaringen met energie/telecom "collectieven"

Ik wordt al weken overdag gebeld door het zelfde (085) telefoonnummer, maar als ik dat nummer (via mijn mobiel) terugbel neemt er niemand op.

 

Via info op wieheeftgebeld blijkt dat dit nummer toebehoort aan de NSVO, volgens hun site een "verbond van Ondernemend Nederland met meer dan 100.000 leden".

 

Aangezien de site zelf pas in augustus 2017 is geregistreerd vind ik dat wel een hele flinke groeit in een paar maanden

 

Wat me ook opvalt op die site is dat er rechtsonder een soort popup verschijn met "die en die heeft zojuist aangemeld". Echter, het aantal actieve leden blijft staan op 101538.

 

Ook intrigeren die namen op dit popup mij enorm, omdat het allemaal! van die oer-Hollandse namen zijn: Bakker, Smit, Brouwer, Van Dijk, Van Dongen, De Haan, De Jong. Echt bizar...

 

En zie ook die 2 reviews van oktober 2017.

 

Uit de reacties op wieisgebeld.nl maak ik op dat er wellicht sprake is van nogal overrompelende telefonische verkoop van met name energie en telecom aan bedrijven en zelfstandigen. Ik ben daarom benieuwd of meer Higherlevel leden hier last van hebben en of dit allemaal wel kosher is.

 

 

 

[Mod edit: titel ververst na Samenvoegen]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gisteren nog gebeld door dat 020 nummer. irritante mevrouw aan de lijn die moeilijk af te poeieren was. Dus gewoon maar opgehangen. ;D

 

Blijkbaar is dat geleur via telefoon en deur toch rendabel. Het is een regelmatig terugkerend ritueel wat niet uit te roeien is. :P

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben benaderd door de zogenaamde Tariefcoach, zelfde verhaal. Opgehangen met de mededeling dat ik geen telefonische benadering wil voor energie-overstappen. Ze belden mij direct weer terug, heel apart. Wederom gezegd dat ik dit niet wil met het verzoek om mij niet meer te benaderen.

Vertrouwde het niet en direct telefonisch melding gedaan bij Fraudehelpdesk waar ik lid van ben. Gaven mij het contactnummer van Autoriteit Consument en Markt, in Den Haag. Ook zij hebben melding hiervan gemaakt. Tariefcoach had kennelijk niet door dat dit een bedrijf aan huis is en dat ik geregistreerd ben in het "Bel-me-niet-register". Tariefcoach mócht mij dus niet eens bellen.

Link naar reactie
  • 0

Deze club is malafide en fraudeert. Ik ben op 4 mei benaderd, ook met mooie praatjes.

ook ik kreeg een mail met link om op te drukken ter bevestiging van het contract. Ik heb gezegd dat ik eerst het contract wilde nazien en dat ik dan op mijn eigen moment zou drukken als ik het contract zou willen.

De telefoniste werd pissig en zei dat alles toch duidelijk was en of ik niet even wilde drukken. Heb ik dus niet gedaan!

 

Na het lezen van het contract stuurde ik hun deze mail:

 

"Hallo NSVO of wel EGI ofwel Ik wordt hier zo pislink over. Bellen namens TOTAL energie, Geen 15% korting. Lange contracten, gewoon een malafide verkoopclub dus die met gladde praatje een deal willen sluiten ( lees ondernemers in de luren willen leggen)

 

Zeg gewoon dat jullie een contract willen sluiten. waar maar een partij blij van wordt, wel zo eerlijk!

Ik drink vanavond een borrel op jullie hopelijk snelle bedrijfsbeëindiging."

 

Nooit meer wat van ze gehoord. Totdat ik (5 maanden later!) begin deze maand een eindnota kreeg van mijn energieleverancier. Daarna ontving ik een "Welkom bij Essent" in de Mail.

 

Blijkbaar is het zeggen dat je niet wil voor deze club geen probleem! Ze proberen het gewoon toch zonder geldig contract of gespreksopname! Dit is in mijn optiek frauderen. Essent zoekt nu uit op welke grond ze mijn bedrijf toch contractueel hun hebben ingebracht.

 

Voor mij is het duidelijk: Deze Club is bezig met oplichting en moet worden gestopt.

 

P.S. Essent wist nog te melden dat bedrijven geen herroepingsrecht hebben zoals particulieren dat wel hebben en daarom vaak benaderd worden door dit soort clubs. Blijft de vraag waarom Essent willens en wetens zaken doet met deze partijen???

 

Link naar reactie
  • 0

Is Regionaal Totaal al genoemd? Die bellen (lief meisje, maakt toch wel wat uit) en presenteren zich als landelijk ondernemerspatform dat lokale collectieven vormt om energiecontracten af te sluiten. De teksten op hun website zijn soms dolkomisch.

 

"Een manier om de kostenpesparing te realiseren is door te opereren als collectief."

 

"RegionaalTotaal staat er explicitiet om de kosten van ondernemers te beperken."

 

Het domein staat op naam van Say4You BV (ook actief met namen als Tariefcoach, Tariefdeal, Bizzpower, Enjoyabels, The FocusGroup, Pieter Reitsma Beheer, 2GetMore, Brokersplace, Snelle Vergelijking en ConsuTotaal) een reclamebureau in Nijkerkerveen dat leads genereert voor telecom- en energiebedrijven.

 

De typische werkwijze staat beschreven in deze uitspraak van afgelopen voorjaar. Opdrachtgevers moeten 90 euro betalen voor een lead, tenzij de afspraak niet tot follow-up leidt. Uitgangspunt was 35% uitval, maar in praktijk is dat percentage hoger. De uitvoering bleek een rommeltje, dus de uitspraak was negatief voor Say4You.

 

Say4You werkt samen met Focus Call dat vestigingen in Rotterdam, Javea (Spanje), Casablanca (Marokko), Alanya, Manavgat en Antalya (Turkije) heeft, zodat ze ook laagbetaalde Nederlandstaligen in het buitenland kunnen inschakelen. In Rotterdam zitten ze aan de de Walenburgerweg en de Weena, een locatie die ook aan Say4You wordt toegeschreven.

 

Een ander verwant bedrijf is Bizzpower (van 2GetMore BV - zelfde eigenaar) dat energie-advies en contracten regelt voor bedrijven. Via 2GetMore kom je weer in een heel ander cluster telemarketing-opzetjes uit: TravelHotelcard, Hotelpas Europe, enz.

 

In januari wordt het nieuwe label Greenforyou.nl gelanceerd, omdat ook deze verkopers graag meewerken aan een beter milieu.

 

Op zich allemaal heel ondernemend, alleen jammer dat de basis bestaat uit babbeltrucs. Leuke leerschool. Zo worden wel een heleboel werkstudenten opgeleid in bedrog. Kan daar niet eens een verborgen camera op af?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

NSVO has left the building.

 

De site is offline, alle medewerkers zijn (blijkens linkedin) uit dienst.

 

Wat resteert zijn de 121 reviews op trustpilot (gemiddelde beoordeling een 1,2 uit 10), 11 klachten op klachtenkompas (gemiddelde beoordeling een 1,8 uit 10), een stapel topics bij kassa, Radar en klacht.nl  en een advocaat die  gedupeerde ZZP-ers zoekt onder de noemer "Opgelicht door tussenpersoon energieleverancier".

 

En weer wat geleerd: deze babbeltruc staat bekend onder het "15 procent kortingspraatje" van oa.  Energie Transparant, NSVO, Kosten Transparant en COVO.

 

Misschien een optie om dit topic te hernoemen of deels af te splitsen tot algemeen (verzamel)topic "wie heeft ervaring met energie/telecom-collectieven"?  Zo ja dan zijn titelsuggesties welkom

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ervaring met energie/telecom-collectieven? :classic_wink:

 

Er zijn overeenkomsten in aanpak, maar overlapping tussen de twee genoemde clusters heb ik nog niet gevonden. Genoemde advocaat is hier te vinden. Hij denkt een beroep te kunnen doen op de reflexwerking waardoor zelfstandigen consumentenbescherming zouden krijgen. Daar valt helaas wat op af te dingen. Nieuwe regelgeving is in de maak.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben gister gebeld en het lijkt er op dat de praktijken almaar slinkser worden. 

 

Ditmaal reageerde de telefoniste namelijk meteen op mijn opmerking dat ik niet geïnteresseerd was in overstappen dat dit een 'verbetervoorstel' was. Ook verbasterde ze de naam van de partij (EnergieTelecom, ze gebruikte een afkorting) en deed het voorkomen alsof ze namens Eneco, mijn huidige leverancier belde.

 

Ze begon ook niet direct over een zakelijk aanbod maar merkte dat pas later in het gesprek terloops op. Ik had meteen al argwaan maar besloot het eerst even aan te horen, zodra ze echter zei dat ze 'toevallig' zag dat ik ingeschreven sta bij de KVK gingen de alarmbellen weer op standje 10. Ik werd inderdaad gepushed om gelijk akkoord te gaan met een per sms verstuurde offertelink. Gesprek daarna meteen beëindigd, werd nog drie keer teruggebeld door hetzelfde nummer dus dat maar geblokkeerd. Ongelofelijk dat deze malafide rattenbende nog steeds door kan gaan. 

 

Nummer was 085 018 0833. 

Link naar reactie
  • 0

Ik word wekelijks (soms 2 weken niet, soms meerdere keren per week) gebeld door een voor mij onbekende nummer. Aangezien ik mijn werkzaamheden in "het rondje om de kerk" uitvoer zijn telefoonnummers vanuit heel veel delen van het land voor mij totaal niet interessant. Meestal zoek ik in Google daarna naar het door mij gemiste nummer om vervolgens een behoorlijke lijst met waarschuwingen over energiecontractenaansmeerders (staat dit al op de nominatie om het woord van het jaar te worden?).

 

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn lijst met geblokkeerde nummers is al behoorlijk lang aan het worden.

Is het een idee om in een ander topic alle geblokkeerde/ongewenste nummers te delen?

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van de door AD gepubliceerde misstanden bij een telemarketingbureau in eigendom van Essent is iedereen weer in rep en roer.

De consumentenbond wil zelfs een totaalverbod op telefonische verkoop, met name vanwege de samenhang tussen telefonische verkoop en agresieve incasssopraktijken...hee dat klinkt erg bekend!

 

 

Quote

 

Agressieve incassopraktijken

 

Belangrijke reden voor de Consumentenbond om voor een geheel verbod op telemarketing te pleiten is dat deze vaak met agressieve incassopraktijken gepaard gaat. Eerder vandaag waarschuwde toezichthouder ACM al voor zes incassobureaus die consumenten onder druk zetten om onterechte rekeningen te betalen voor bedrijven als Happy Numbers, Buy2Fly en Euro Loterij.  ,,Een verbod op telemarketing voorkomt dat de bedrijven voor wie de incassobureaus werken consumenten telefonisch kunnen benaderen”, zegt Olof King, directeur belangenbehartiging Consumentenbond. 

Het kabinet wil de incassobureau's overigens ook aanpakken. Er komt een incassoregister, waarin bureaus zich verplicht moeten inschrijven, maakte minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) afgelopen week bekend. Bij misstanden volgt een boete of raken ze hun registratie kwijt. Ook komt er een meldpunt waar wanpraktijken kunnen worden aangekaart. 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb tegenwoordig een ongevraagd en ongewenst gebeld worden script doorspekt met wedervragen:

 

1) Namens wie of wat belt u? Ik schrijf het eerst even op...

2) Wie bent u zelf? LinkedIn-profiel? We gaan dit samen even bekijken, want ik weet graag met wie ik zaken doe...

3) BelMeNiet-register-vermelding ter sprake brengen. Waarom belt u desondanks?

 

De meeste ongevraagde of ongewenste bellers haken voor stap drie in mijn script af...

 

...als ik een beetje zin en tijd heb volgt dan nog mijn stap 4 en dat is een melding bij AFM.

 

Wat ook goed werkt is eerst vragen naar de HR of inkoopafdeling met de vermelding dat je graag eerst jouw eigen product of dienst verkoopt aan 'partners'.

 

Of uitdieping van het gebruikte telefoonnummer i.c.m. de Google-vermeldingen of het gebrek daaraan.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet dat (sommigen) er zoveel tijd aan besteden.

Ik zeg gewoon direct: “Ik heb geen belangstelling”.

Daarna komt er soms nog een tweede opmerking in de vorm

”waarom niet?” of een “jammer, want ik had nu juist een hele mooie aanbieding”.

 

En dan herhaal ik mijn eerste opmerking, en valt het kwartje.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.