• 0

Hoe ontketen je een rage?

Ik heb de exclusieve vertegenwoordiging voor Europa voor een eenvoudig stuk speelgoed dat volgens mij, bij de juiste aanpak, een rage kan worden.

Daar ik alleen werk, zal het mij zelf niet lukken er een rage van te maken. Wie kent een betrouwbaar bedrijf dat dat wel zou kunnen en waarmee ik als eenling een deal zou kunnen maken?

 

Alvast bedankt voor suggesties.

 

Hendrik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

kan geen specifiek bedrijf, maar je kunt zoeken op "viral marketing". Ik betwijfel trouwens om je met geweld - ik bedoel marketing - van dingen een 'rage' kunt maken. Ik wil wedden dat 99 van de 100 rages vanzelf zijn onstaan en de makers/bedenkers hebben verrast.

 

Je zou ook eens kunnen researchen hoe bedrijven als Nike hun schoenen aan de man brengen. Door bijvoorbeeld in bepaalde wijken op straatniveau de populaire mannen en vrouwen te identificeren en die gratis schoenen te geven. Door hun voorbeeldfunctie apen anderen ze na, met gevolg dat opeens iedereen die schoenen wil kopen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Hoezo, je kunt het zelf niet tot een rage maken? Moet het nog gefabriceerd worden? Een mooi voorbeeld van een rage zijn die scoobidoo-spaghetti waar je figuurtjes mee knoopt. In een tv-interview kwam de 'importuer' aan het woord: een moeder die ze uit het buitenland had meegenomen voor haar kinderen.... en ervoor zorgde dat die er mee gingen spelen. Van et een kwam het ander: en voor ze het wist stond een compleet importeursbedrijf in de garage.

 

Het kan wel in je eentje, maar je moet het product onder de aandacht brengen:

-kun je het in een tv-show voor ouders of kinderen krijgen: de hedendaagse Telekids bijvoorbeeld?

-is nu de tijd: kun je iets met de vakantieperiode, werkt het tegen vakantieverveling? Of zou rond Sinterklaas een goede periode zijn?

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Hendrik,

 

Is het niks om zelf een beetje te bellen naar bijvoorbeeld Toys R us of de Blokker?

 

Groetjes en Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hai Hendrik,

 

Is het niks om zelf een beetje te bellen naar bijvoorbeeld Toys R us of de Blokker?

 

Groetjes en Suc6 JW

 

JW,

 

Ik heb ooit eens van iemand die thuis was in de speelgoedbranche gehoord dat je nooit bij de grote jongens moet starten. Je kon volgens hem beter bij de onafhankelijke speelgoedwinkels beginnen en wanneer het product daar goed verkoopt ervoor zorgen dat de groten dat in de gaten krijgen en naar je toe komen.

Het bewerken van de onafhankelijke speelgoedwinkels die nog over zijn gebleven en van kleine franchise-organisaties is echter redelijk lastig voor een eenpitter zoals ik.

 

Mvg

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Hai Hendrik,

 

Dat snap ik. En is het wat om binnen Europa te kijken op beursen (kinderbeurs) ed, eventueel zelf een stand. Hangt een beetje van de leeftijd af waarvoor het product is bedoeld.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Tip: koop het boek "Unleashing the Ideavirus" van Seth Godin/Malcolm Gladwell (o.a. Amazon). Kost een euro of 15 en biedt veel informatie en inspiratie.

 

"Seth Godin examines how companies like Napster and Hotmail have successfully launched idea viruses - a customer-to-customer dialogue. He offers a recipe to creating your own idea virus and shows how businesses can use idea virus marketing to succeed in a world that doesn't want to hear from traditional marketeers anymore."

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Tip: koop het boek "Unleashing the Ideavirus" van Seth Godin/Malcolm Gladwell (o.a. Amazon). Kost een euro of 15 en biedt veel informatie en inspiratie.

 

"Seth Godin examines how companies like Napster and Hotmail have successfully launched idea viruses - a customer-to-customer dialogue. He offers a recipe to creating your own idea virus and shows how businesses can use idea virus marketing to succeed in a world that doesn't want to hear from traditional marketeers anymore."

 

Anders,

 

Ga ik zeker doen. Thanks.

 

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

 

Zaai, en wellicht zul je oogsten. Geef het product in eerste instantie weg aan kinderen, scholen, ballenbakken die als early innovators gekenmerkt kunnen worden. Productiemaatschappijen hebben afdelingen die aan product placement doen, dat kost een duit. Laat het 'ontdekt' worden, maar help die 'ontdekking' een handje. Begin een club voor en ondersteun het fan-zijn met kleinigheidjes. Maak het niet te gelikt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je het ook zelf wel kunt eigenlijk voor zover je echt een rage kunt creeen.... Ik denk inderdaad dat het vaak ook een kwestie van de juiste timing en een flinke dosis geluk is!

Ik zou de tijd nemen om daar een uigebreid plan over te schrijven en zoveel mogelijk gebruik proberen te maken van gratis publiciteit zoals bijvoorbeeld in Life and Cooking waarin ze altijd van die gadgets en speelgoedjes hebben of organiseer een ludieke actie rondom je product in de gemeente waar je woont en nodig alle pers (lokaal en landelijk) uit en dan vooral hart van nederland of die piet paulusma zodat ie bij je het weer komt presenteren.Begin bij 1 gemeentem dan verspreid het zich misschien als een olievlek.

 

Of deel die dingen uit bij de ingang van de studio waar FoxKids wordt opgenomen, die hebben meestal 2 klassen in de uitzending en geef ze allemaal zo'n ding mee.....

 

en timing? rond sinterklaas als kado in de schoen of op pakjesavond... verzin maar iets!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Koop het boek "Ik heb een goed idee, wat nu"? van jasper baggerman.

Veel ondernemers aan het woord met een product en/of een goed plan.

Uiteindelijk allemaal succes formules. Heb je echt wat aan.

 

Elk jaar is er in Nurnberg ( speelgoed stad van europa ) Duitsland, de grootste speelgoedbeurs van de wereld. daar komen alle grote en kleine ondernemers en inkopers van speelgoedwinkels.

SPIELWARENMESSE INTERNATIONAL TOY FAIR

 

Otto Simon is een bedrijf! Niet doen, Heel oubollig en hebben (mijn mening) geen verstand van zaken.

 

Als je weinig middelen hebt om de marketing te promoten, moet je zoveel mogelijk de pers benaderen. Bijvoorbeeld: producten weggeven voor prijsvragen. Zijn tv zenders gek op.

 

Als je een rage zou willen creëren, moet je het product in eigen hand houden. Geef je het uithanden aan grote ondernemingen, dan heb je geen controle meer over je eigen ideeën.

 

Onbeschofte mensen hebben de halve wereld!!

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

uitdelen aan kinderen op het strand in benidorm. ze komen terug met een warm gevoel voor jouw product. laten het aan hun vriendjes zien. op je product een website en toegangscode vermelden. op die website kunnen ze hun speelgoed registreren. na registratie krijgen ze gratis een extra gadget. er is een forum waar ervaringen worden uitgewisseld. op magische wijze komt daar een easter-egg te staan... enz

Link naar reactie
  • 0

Benader eens de vakbladen, er bestaat bijvoorbeeld een blad Speelgoed + Hobby, de advertentieverkoop gaat via www.jnmediasales.nl (klant van me)

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.