Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Startend administratiekantoor, meerdere vragen

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik ben kortgeleden gestart met administratiekantoor. Kunnen jullie mij ondersteunen in mijn startperiode? Hebben jullie programma's te aanraden voor mijn kantoor die ik kan gebruiken? Het mag van alles zijn.. Bijvoorbeeld; boekhoudsoftware's, cloudprogramma's, online agenda's, workflow software's, rapportagesoftware's, online server, e-mail etc. Ook bijvoorbeeld website's waar ik goedkoop kantoormaterialen kan kopen. Hoe kan ik aan meer klanten komen? Kort gezegd ik hoor graag alles. Ik gebruik momenteel informer online.

 

Als er mensen zijn die ook een administratiekantoor hebben; wat gebruiken jullie allemaal als ik het mag weten? Graag ontvang ik jullie adviezen en berichten.

 

Alvast hartelijk bedankt allemaal.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Finansman

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog iets.. Wat vinden jullie van mijn bedrijfsnaam;

Finansman ? of Administratiekantoor Finansman of Finansman Administratie & Belastingzaken? oooof De Finansman ?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op HL, maar mag ik zo onbeleefd zijn door te stellen dat je met zoveel vragen toch niet kunt stellen dat je al bent gestart? Je hebt geen klanten, geen gereedschap en geen idee wat je als administrateur zoal nodig hebt?

 

Hoeveel onderzoek heb je zelf al gedaan?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op HL, maar mag ik zo onbeleefd zijn door te stellen dat je met zoveel vragen toch niet kunt stellen dat je al bent gestart? Je hebt geen klanten, geen gereedschap en geen idee wat je als administrateur zoal nodig hebt?

 

Hoeveel onderzoek heb je zelf al gedaan?

 

Beste,

 

Bedankt voor uw bericht. Excuus als het ik niet duidelijk heb geschreven. Eerst verzorgde ik de boekhouding van mijn klanten in mijn kamer thuis. Vervolgens heb ik een kleine kantoorje gehuurd van 25m2. Ik heb momenteel 12 klanten en ik gebruik de boekhoudsoftware Informer en als agenda gebruik ik google. Ik heb een laptop en een printer en dergelijke.. Mijn vraag was; wat kan ik nog beter er bij nemen of juist veranderen om het makkelijk te kunnen werken en waar ik dat kan doen.

 

Groetjes,

 

Finansman

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil in deze graag een quote aanhalen: "A goal without a plan is just a wish"

 

Het vliegtuig vanuit Rotterdam Airport richting Nieuw Zeeland is zojuist opgestegen, de hoogtemeter geeft weldra een hoogte aan die vallend al niet meer te overleven is. Co- piloot Willem Jan wrijft de slaap uit z'n ogen en begint aan het afwerken van de lange checklist:

 

 

[*]Genoeg brandstof aan boord?

[*]Eten en drinken

[*]Piloot aan boord

 

Willem Jan knippert nog eens met zijn ogen, hij ziet geen vinkjes achter de vragen staan!?

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, Finansman! Gefeliciteerd met de start van je administratiekantoor! Natuurlijk willen we je helpen in je startperiode. Maar... dit is een forum voor ACTIEF ondernemerschap. Daarom verwachten we toch wat meer van je.

 

Hebben jullie programma's te aanraden voor mijn kantoor die ik kan gebruiken? Het mag van alles zijn.. Bijvoorbeeld; boekhoudsoftware's, cloudprogramma's, online agenda's, workflow software's, rapportagesoftware's, online server, e-mail etc. Ook bijvoorbeeld website's waar ik goedkoop kantoormaterialen kan kopen. Hoe kan ik aan meer klanten komen? Kort gezegd ik hoor graag alles.

Alles? Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

 

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden. Heb je een concrete vraag? De kans is groot dat deze al eens voorbijgekomen en beantwoord is. Gebruik daarom de zoekfunctie.

 

Als je echt over "alles" informatie wilt, bestel dan eens zo'n dik "handboek voor zelfstandigen". Dan hoeven wij die honderden pagina's basisinformatie hier niet te herhalen. Met concrete vragen helpen we op het forum graag.

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil in deze graag een quote aanhalen: "A goal without a plan is just a wish"

Dat is wel heel negatief he? Ondernemen is óók vallen en opstaan. Als zijn 12 klanten weten dat hij net gestart is dan zit jouw co-piloot nog netjes in de schoolbanken en is er niets aan de hand.

 

Met 12 klanten, een klein kantoor en softwarepakket dat al een paar jaar bestaat en dus zijn strepen verdiend heeft, is er al best een goede start gemaakt. Als je nu ook nog een boekhoudkundige studie hebt gedaan en je klanten bestaan uit simpele zzp'ers dan heb je volgens mij al een goed begin staan.

 

Waar vragen je klanten momenteel om? Wat vinden zij dat jij nog meer kan bieden? Volgens mij is een administratiekantoor tegenwoordig wel wat anders dan iemand die facturen inklopt, maar moet je daar ook terecht kunnen voor advies. Bijvoorbeeld hoe het werkkapitaal beter georganiseerd kan worden, of waar bij tekort extra vandaan gehaald kan worden. Maar goed, ik ben ook geen zzp'er meer dus misschien dat jouw doelgroep wel hele andere vragen stelt?

 


www.ecommercenews.nl | www.ondernemeneninternet.nl | www.webwinkelforum.nl | www.investeerders.nl

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

In principe kun je voortborduren op wat je al deed voor je 12 klanten op je eigen kamer?

Mijn eerste gedachte is eigenlijk, als dat goed ging, waarom dan een kantoor huren?

Hoe belangrijk is die eigen ruimte om daar direct kosten voor te maken?

 

In jouw geval is het eerst belangrijk om aan klanten te komen.

Nu staan de belastingaangiftes voor de deur dus ik zou direct beginnen om daar vast een goede actie voor op te zetten vast zoveel mogelijk binnen te halen?

Gewoon even plaatselijk, folder in de bus steken, advertentie in plaatselijke klant etc etc.

Mensen die nu vast komen zijn er volgend jaar weer als het goed is…

 

Vervolgens gewoon even ahv een ondernemersplan je missie en strategie bepalen en op het door jou mogelijke tempo proberen klanten te maken.

Professionalisering van bijv software ed kan later ook, zodra je uit je jasje groeit en dit ook absoluut noodzaak is.

 

Mbt bedrijfsnaam, “finansman” klinkt voor mij wat te glad…

Ik zou in jouw geval dan eerder kiezen voor administratiekantoor voor-achternaam of woonplaats, straatnaam etc.

Iets formeler..

 


www.bofatelefoondienst.nl

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan ik aan meer klanten komen
.
In jouw geval is het eerst belangrijk om aan klanten te komen. Nu staan de belastingaangiftes voor de deur dus ik zou direct beginnen om daar vast een goede actie voor op te zetten vast zoveel mogelijk binnen te halen? Gewoon even plaatselijk, folder in de bus steken, advertentie in plaatselijke klant etc etc.

 

Niet doen, dit is echt zonde van je tijd. Heb eerst een goed doordacht plan. Klanten win je niet met het verspreiden van folders of plaatsen van advertenties in kranten. Dit is alom bekend. Klanten win je door content te maken die van toepassing is op de vragen waar zij mee zitten. Of door een persoonlijke band te scheppen met elkaar, zodat diegene een reden heeft om klant te worden én te blijven. Want zowel lokaal als landelijk zullen er vast extreem veel alternatieven zijn, in bedrijven die min of meer hetzelfde aanbod doen. Je zal echt moeten focussen op het onderscheidend vermogen maximaliseren (maak bijvoorbeeld uitlegvideo's van 2 min. per stuk over boekhoudkundige topics. Hoe dan ook, gebruik je persoonlijke kwaliteiten/competenties om te bedenken hoe je die kan inzetten om jezelf te onderscheiden). Het is echt een kwestie van mensgericht ondernemen, letterlijk, zodat je anderen een goed gevoel geeft, waardoor ze er niet snel over zullen nadenken om over te stappen.

Je moet altijd eerst een goed verhaal te vertellen hebben waarom jij de beste dienstverlener bent voor de groep die jij wilt bedienen. En vervolgens eerst in je eigen netwerk op zoek naar nieuwe klanten.

Dus moedig klanten aan om vooral nieuwe klanten aan te dragen, want worth-of-mouth is waar het om draait. Als één van jouw beste vrienden zegt dat jij bij kantoor X een contract moet afsluiten, dan geloof je dat eerder dan wanneer je een willekeurige advertentie of website aantreft. En gebruik je huidige netwerk om jouw persoonlijke boodschap, voor jou te verspreiden. Het gaat om vinden, vervolgens zo goed mogelijk binden, waardoor jouw klanten vervolgens weer nieuwe klanten voor je vinden (delegeren dus eigenlijk).

 

 

[Mod edit: link verwijderd]

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe kan ik aan meer klanten komen?

Je moet niet naar klanten zoeken, maar de klanten moeten jou kunnen vinden en dat kunnen zij via je bestaande klanten ... tenminste als die tevreden zijn. Hoort en zegt het voort, werkt nog altijd het beste.

 

Dat kost een beetje tijd, en als je die tijd niet heb of kunt opbrengen, dan kunnen nieuwe klanten jou ook vinden via je sociale netwerken, (de plaatselijke) sportvereniging, wijkvereniging, politieke partij, geloofsgenootschap, ondernemersvereniging ... als je daar tenminste actief in bent.

 

Geld dat je uitgeeft aan flyers, folders, advertenties, of wat dan ook, gaat rechtstreeks door het afvalputje, dus dat zou ik je niet willen adviseren.

 

De gevleugelde woorden "Je bent wie je kent" moet zijn ... "Je bent wie jou kent".

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog iets.. Wat vinden jullie van mijn bedrijfsnaam; Finansman ? of Administratiekantoor Finansman of Finansman Administratie & Belastingzaken? oooof De Finansman ?

Mij zeggen de voorbeelden niet veel, want het (deel)woord finans wordt al door veel ondernemingen gebruikt.

 

Keep it simple ... 10 bijzondere merknamen waarin de naam van de oprichter verstopt zit.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké