• 0

Ervaringen met DTG (De Telefoongids & Gouden Gids)

Beste,

 

Ik heb het forum doorgespit en kom er niet verder mee, gevoelsmatig ben ik nogal boos zachtjes uitgedrukt.

 

Wat is er aan de hand in notendop.

 

Ik zocht een drietal offertes voor het bouwen van een website, zo ook van DTG. Deze belde mij op terwijl ik in de auto zat, een heel positief gesprek over wensen, uitstraling, doelgroep enz.

Op een gegeven ogenblik werd er gevraagd of er een bandopname gemaakt mocht worden, ik zag er geen kwaad in, prima.

Het ging opeens over vindbaarheid en er werd om mijn bankpas gevraagd, die heb ik niet doorgegeven en uitdrukkelijk vermeld dat ik eerst een offerte wilde ontvangen.

 

Na het ontvangen van de offerte bleek deze niet aan te sluiten met wat ik zocht, dus netjes een bericht verstuurd dat ik geen gebruik zou maken van de aanbieding, einde verhaal zou men zeggen.

 

Hier was een meneer het niet helemaal mee eens en die zou mij een paar dagen terug bellen, wat ook gebeurde.

Het was een heel naar gesprek, zeurderig. Ik heb de meneer wederom uitgelegd dat ik geen gebruik maak van de offerte, echter kwam nu de optie vindbaarheid.

 

Ik zou daar akkoord voor hebben gegeven, en daar zou ik nu aan vast zitten, dat staat op een band en zou rechtsgeldig zijn, B2B.

 

Hierop weer geantwoord dat ik daar geen gebruik van wil maken, dit verhaal liep ook nog even door via de email, en telkens aangegeven dat ik daar geen gebruik van wil maken.

 

Tot mijn verbazing wordt dit nu volledig door DTG "doorgedouwd" en heb ik nu een opdrachtbevestiging/factuur ontvangen. >:( ???

 

Ik weet nu even niet wat ik er nu mee aan moet, graag hulp!

 

Tips en dergelijke zeer welkom, mijn dank is groot.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We zagen het al aankomen dat DTG de verkooppraktijken van Proximedia zou gaan kopiëren. Misschien is het een op hol geslagen verkoper...

 

Je bent ondernemer geworden en dan heb je niet zoveel bescherming als consumenten. Moet je dus goed gaan opletten!!!!! Wanneer een leverancier (verkoper) zegt dat er een bandje gaat meedraaien, ronden ze een verkoopgesprek af. Moet je nog veel beter opletten!!!!!!!!

 

Jij weet dat je nergens mee accoord bent gegaan. Zij beweren van wel. Nou moet jij dat dus gaan betwisten. Gewoon officieel per brief. Niet zelf gaan zitten klunzen. Voorbeeldbrief opzoeken.

 

En vooral niet betalen.

 

Sterkte!

 

Nou ben ik benieuwd of meer mensen te maken hebben met agressieve verkoop door DTG. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

We zagen het al aankomen dat DTG de verkooppraktijken van Proximedia zou gaan kopiëren.

Yep.

Wat bedrijven zoals DTG en Proximedia ongemakkelijk vinden is als hun aggressieve manier van acquisitie besproken wordt op internet. Dat maakt het namelijk lastiger om nieuwe slachtoffers klanten te werven. Wat dus helpt is op zo veel mogelijk plaatsen je ervaring met dit bedrijf delen.

Nou ben ik benieuwd of meer mensen te maken hebben met aggressieve verkoop door DTG. ::)

Behoorlijk wat

 

Los van hun uiterst dubieuze acquisitiepraktijken is ook hun werkwijze belabberd en zelfs ronduit illegaal. DTG doet namelijk graag aan forumspam (2), een illegale manier van marketing. Deze manier van reclame is namelijk misleidend en daar staat een boete op van maximaal 450.000 euro.

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik ongeveer 26 jaar zelfstandige, en ik ga er met boter en suiker in, het gevoel van onrechtvaardigheid wat dit oproept is veel.

 

Ik was al een tijdje lid van Higherlevel maar ben vanwege een scheiding de account gegevens kwijt geraakt.

 

Deze link heb ik gevolgd en een voorbeeld brief gedownload;

 

https://www.evofenedex.nl/sites/default/files/inline-images/87/D41264FDA17787C1257D310036CC02/Model%20-%20Betwisting%20overeenkomst%20of%20factuur.doc

 

Dank jullie voor de support.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je de bandopname ooit krijgt, hoor je jezelf vast om een offerte vragen. Hou ons op de hoogte!

 

 

 

De bandopname heb ik ontvangen, echter niet geopend, waarschijnlijk ontplof ik dan helemaal.;-) Is er dan helemaal geen mogelijkheid om dit soort praktijken aan te pakken, of een koekje van eigen deeg?

Link naar reactie
  • 0

Het is aan DTG om te bewijzen dat er wel een overeenkomst is. Uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat je een akkoord hebt gegeven

 

 

Ik heb nergens een akkoord op gegeven, specifiek verzocht om een offerte. Het vindtbaarheid gedeelte staat niet vermeld in de offerte.

Overigens heeft men de vermelding van vindbaarheid bewust? in de verkeerde rubriek opgenomen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad de zogenaamde "overeenkomst" betwisten via een aangetekende brief. Mondelinge overeenkomsten zijn echter wel rechtsgeldig, zeker als daar ook nog een bandopname van bestaat. Maar volgens mij zijn er genoeg redenen om bij een eventuele procedure te bestrijden dat er sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst. Bijvoorbeeld door een beroep te doen op dwaling.

Ik help ondernemers met Online Marketing

Online Marketing

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan een technisch onderlegd trusted HL-deelnemer eens naar dat bestand kijken. Als DTG expres* onbruikbare bestanden stuurt, kom je snel in het domein van oplichting terecht.

 

hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid,

hetzij door listige kunstgrepen,

hetzij door een samenweefsel van verdichtsels

 

Riekt immers ook al naar samenweefsel van verdichtsels.

 

* Kan ook onhandigheid van de ontvanger zijn natuurlijk.... ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Een voorbeeldbrief kan dienen als startpunt. Anders krijg je dit soort brouwsels...

 

 

De volgende brief stuur ik uit met deze tekst:

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Op 29 december ontving ik van uw bedrijf een opdrachtbevestiging. Ik ben deze opdrachtbevestiging aangegaan omdat ik nog dacht recht te hebben op de algemene voorwaarden. Dit blijkt achteraf niet het geval te zijn. Dit voer ik aan als bewijslast 1.

 

De opdrachtbevestiging is ook tot stand gekomen mede door de mondelinge afspraak die uw verkoopmedewerker met belofte heeft uitgesproken om een klant door te verbinden binnen 1 maand. Dit is niet gelukt en meldt ik hierbij als bewijslast 2.

 

Uw verkoper gaf ook al aan dat hij voor meerdere klanten van hem, met spoed een dienstverlener zocht op het gebied van arbeidsbemiddeling specifiek in mijn regio, dit is doelbewust een actieve leugen om tot een verkoop te komen. Dit voer ik aan als bewijslast 3.

 

Verder wist uw verkoopmedewerker dat ik een startende ondernemer was, en hierbij met voorkennis handeld, wetende dat ik nog geen groot klandizie had. Ik was hier voor hem een makkelijk doelwit. Uw organisatie speelt hier in op de zwakte van startende ondernemers, dat het wel goed zou komen met uw dienstverlening, een listige kunstgreep. Mijn bewijslast 4.

 

 

Annulering van de overeenkomst

Ik vraag u om al mijn 4 bewijslasten het tegendeel te bewijzen. Mocht u bij een van deze 4 bewijslasten het tegendeel niet te kunnen bewijzen, dan stel ik voor om de overeenkomst te ontbinden. Ik verzoek u om een reactie binnen veertien dagen nadat u deze brief hebt ontvangen.

 

Ik kijk uit naar uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Is dat concreet en passend? ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik werk met een iMac, het bestand blijkt een wav type te wezen. Ik zal daar een programma voor gaan downloaden, wel kan ik zien dat het bestand is bewerkt op een datum dat er geen contact is geweest.

 

In de tussentijd krijg ik de een na de andere mail van dtg met verschillende namen en verzoeken van gegevens, onder andere die van Google mijn bedrijf.

 

Als ik deze praktijken zie, blijkt dat ik de afgelopen jaren een hoop omzet heb laten liggen, bij elke offerte die ik heb gemaakt en was afgewezen, had ik een servicecontract er doorheen moeten drukken. Al heb ik het vermoeden dat ik daar niet mee had weggekomen.

Link naar reactie
  • 0

Die heb ik gemaakt,en in de tussentijd de opname beluisterd. Ik kan niet anders zeggen, knap gedaan. Er is precies een gedeelte te horen dat ik op dat ogenblik akkoord ga, niet het gedeelte ervoor of erna dat ik specifiek vraag om het hele verhaal in een offerte te vermelden.

 

Ik ben bang dat ik er aan vast zit.

 

De (voorbeeld) brief heb ik gisteren verstuurd, ik geloof niet dat het veel zal uithalen. Geval uithuilen en leermoment.

Link naar reactie
  • 0

Er is precies een gedeelte te horen dat ik op dat ogenblik akkoord ga, niet het gedeelte ervoor of erna dat ik specifiek vraag om het hele verhaal in een offerte te vermelden.

 

In je openingsbericht zeg je:

Op een gegeven ogenblik werd er gevraagd of er een bandopname gemaakt mocht worden, ik zag er geen kwaad in, prima.

Het ging opeens over vindbaarheid en er werd om mijn bankpas gevraagd, die heb ik niet doorgegeven en uitdrukkelijk vermeld dat ik eerst een offerte wilde ontvangen.

Je bent dus tussen het starten van de opname en het verhaal over de vindbaarheid wel akkoord gegaan? Geen onbelangrijk detail...

 

Link naar reactie
  • 0

Dat ik er geen kwaad in zag op dat ogenblik, gaf ik akkoord of er een band gestart mocht worden. Na dat gedeelte is afgesproken dat het gehele pakket waarin interesse was getoont eerst geoffreerd zou worden vanwege oplopende kosten en wat het inhoudelijk zou bevatten.

 

Het bestandje is 157 kb groot, kwaliteit behoorlijk slecht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk wel duidelijk dat zij gewoon alleen het gedeelte eruit knippen dat voor hun te gebruiken is als bewijs. Ik ben benieuwd in hoeverre dit is toegestaan als zij zeggen dat er een bandopname wordt gemaakt. Dan zou eigenlijk de gehele opname op te vragen moeten zijn. Voor en achterkant eraf knippen lijkt mij niet geldig omdat ze dan ook alles ertussen uit kunnen knippen. Zo kunnen ze de "Ja" die je ergens anders op geeft achter hun vraag "Gaat u akkoord" knippen en plakken.

 

Je kunt op een opname natuurlijk nooit horen waar die moet beginnen. Maar wel waar hij zou moeten eindigen. Dat is n.l. bij het einde van het gesprek. Als dat er niet op staat dan hebben ze dus lopen knoeien met de opname.

 

Link naar reactie
  • 0

vandaag ben ik gebeld door DTG, gelukkig herkende ik direct de naam en herinnerde ik deze discussie. Ik direct en duidelijk aan geen enkele interesse te hebben. De medewerker van DTG schakelde direct door en melde dat hij dan wat gegevens wilde controleren zodat hij ons bedrijf uit de bel lijst kon halen.

 

De wijze waarop hij dat aanving gaf mij een heel naar gevoel, nl directe vragen of bedrijfsnaam etc klopte en of ik dat kon bevestigen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik op geen enkele wijze een antwoord wil geven op vragen van dit bedrijf die mogelijk later op band staan, met reden dat ik daar vervelende berichten over heb gelezen. De medewerker kapte het gesprek daarna direct af.

 

Wat ik niet hard kan maken maar wel vermoed is dat het laten verwijderen uit de bel lijst een poging was alsnog een bevestiging op band te krijgen vanuit mijn bedrijfsnaam. Blijf dus alert!

 

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.