• 0

Kringloopwinkel,webshop en voorraadbeheer ervaringen

Hallo,

 

Ik vroeg me af wat jullie ervaring is m.b.t. een cross channel strategie waarbij je de fysieke producten die in je winkel staan ook tegelijk in je webshop te koop hebt.

 

Stel:

 

Een klant koopt een product in de webshop maar tegelijkertijd is het al in de winkel verkocht, dan zit je dus met een probleem?

 

Punt is dat dit over een commerciële kringloop gaat en ik dus niet 2x hetzelfde product heb.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of is de kans dat dit voorkomt minimaal? Maarja komt het wel voor hoe dit af te handelen?

 

Ben benieuwd naar de reacties! :)

 

Groetjes,

 

Smimpi

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Smimpi,

 

NEE verkopen aan klanten is natuurlijk altijd vervelend. Om dit te voorkomen zou je kassa- en webshopsytemen en unieke producten moeten koppelen.

 

Mijn wedervraag is of dit commercieel haalbaar is. Waarom zou je een product met voorraad 1 in een webshop willen plaatsen? Misschien zou dit eerder een advertentie moeten worden...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat sommige kringlopen een webshop hebben en wil ook met de tijd mee.

 

Door het op te lossen kun je dus alleen of een online veiling voor speciale artikelen kunnen doen of producten achterhouden speciaal voor de webshop.

 

Op het moment dat je ook met bijvoorbeeld een marktplaats en dergelijke aan de gang gaat kun je dit wel linken aan je webshop.

 

Zijn er mensen die een kringloop hebben en ervaringen willen delen hoe ze dit oplossen?

Link naar reactie
  • 0

Daarom heb je webshops die aan de winkelkassa gekoppeld* zijn. Zodra je dat product in de winkel verkoopt, is het in de webshop niet meer beschikbaar. Andersom kan wat lastiger zijn.

 

Ja precies, ik snap het. Zal er eens over nadenken en wat reacties afwachten voordat ik een mening vorm.

 

*Sweebr of Lightspeed bijvoorbeeld.

Heb even op de sites gekeken maar dat ziet er goed uit zeg! vooral dat sweebr staat me wel aan.

 

Zat zelf ook te denken aan zo een gesloten kassa-systeem, stopt de klant het geld in en wisselgeld komt eruit, dan klopt de kassa altijd.

 

 

 

________-

modedit: quote gerepareerd

 

Link naar reactie
  • 1

Hier in Breda hebben ze het zo opgelost dat de zaken die in de webshop staan ook te zien zijn achter glas in de winkel maar niet zelf gepakt en afgerekend kunnen worden. Daarvoor moet de klant naar een balie en daar betalen waarbij het item uit de webshop verwijderd wordt. Met een bonnetje kan de dan de andere kassa voorbij lopen (even laten zien en klaar).

 

Zo kan je ook iets zien op de webshop, naar de kringloopwinkel gaan om het even te bekijken en vervolgens te kopen. Zelf kocht ik zo een brouwketel voor weinig. ;D

 

Link naar reactie
  • 0
Zat zelf ook te denken aan zo een gesloten kassa-systeem, stopt de klant het geld in en wisselgeld komt eruit, dan klopt de kassa altijd.
Heb geen idee wat je bedoelt. Misschien kun je een link naar een voorbeeld plaatsen.

 

Ik zou het allemaal niet te ingewikkeld en schematisch maken (Cross Channel Retail Strategie met hoofdletters) maar gewoon met beide voeten op aarde blijven staan. Ook een antiekzaak, de brocanterie en vintage shops doen aan kringloop. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb geen idee wat je bedoelt. Misschien kun je een link naar een voorbeeld plaatsen.

....

 

Afbeeldingen zijn niet zo interessant, maar ik heb dit soort systemen alleen nog in België gezien.

Oa. bij een bakker.

Het is eigenlijk een soort betaalautomaat waarbij je kunt pinnen of contant kunt invoeren, net als bij parkeergarages. Het personeel heeft nooit meer geld in handen en al het geld gaat direct de kluis in.

 

Ik heb alleen geen idee welk deel van het webshop vs fysieke shop probleem dit zou oplossen.

Dit is een puur een systeem voor als je bang bent voor overvallen, niet goed kunt tellen, het personeel niet vertrouwd of misschien zo meer mensen in de rij sneller kunt helpen.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Als je geen duur kassasysteem met voorraadbeheerkoppeling kunt veroorloven, dan zou een mogelijke methode zijn dat je zelf alles via de webshop controleert. Je gebruikt de webshop dan als een soort voorraadbeheersysteem.

 

Het juridische probleem dat je hebt als je iets verkoopt dat je niet meer hebt, is dat van wanprestatie. Je bent dan meen ik verplicht een vergelijkbaar product te leveren. Dan kan vermoed ik lastig zijn, als de koper wist dat het product dat jij voor 1 euro in de winkel had liggen, op Catawiki 1000 euro oplevert.

 

Albert Heijn kan zich veroorloven om kleine producten in de webshop te zetten, want een pakje boter van een euro is hetzelfde als de honderdduizenden andere pakjes boter die ze verkopen. Bij jou is het waarschijnlijker dat je kleine producten, tenzij je daar ook een grote voorraad van hebt, buiten de webshop houdt. Je krijgt dan al snel het idee van de vitrine waar de dure spullen in staan. Het wordt dan ook makkelijker te checken of het product al via de webshop is verkocht.

 

De tweedehandswinkel om de hoek plakte (ze zijn inmiddels failliet) stickers met 'verkocht' op producten die verkocht, maar nog niet opgehaald waren. Ik weet niet of zij een webshop hadden - het ging meestal om meubels en zo.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Zat zelf ook te denken aan zo een gesloten kassa-systeem, stopt de klant het geld in en wisselgeld komt eruit, dan klopt de kassa altijd.
Heb geen idee wat je bedoelt. Misschien kun je een link naar een voorbeeld plaatsen.

 

Ik zou het allemaal niet te ingewikkeld en schematisch maken (Cross Channel Retail Strategie met hoofdletters) maar gewoon met beide voeten op aarde blijven staan. Ook een antiekzaak, de brocanterie en vintage shops doen aan kringloop. ;)

 

Dit is een voorbeeld van een automatisch systeem https://cikam.nl/oplossingen/automatisch-kassasysteem-frontoffice/

Link naar reactie
  • 0

Heb geen idee wat je bedoelt. Misschien kun je een link naar een voorbeeld plaatsen.

....

 

Afbeeldingen zijn niet zo interessant, maar ik heb dit soort systemen alleen nog in België gezien.

Oa. bij een bakker.

Het is eigenlijk een soort betaalautomaat waarbij je kunt pinnen of contant kunt invoeren, net als bij parkeergarages. Het personeel heeft nooit meer geld in handen en al het geld gaat direct de kluis in.

 

Ik heb alleen geen idee welk deel van het webshop vs fysieke shop probleem dit zou oplossen.

Dit is een puur een systeem voor als je bang bent voor overvallen, niet goed kunt tellen, het personeel niet vertrouwd of misschien zo meer mensen in de rij sneller kunt helpen.

 

 

Als je veel met vrijwilligers werkt, vooral die graag achter de kassa zitten heb je weleens tekorten weet ik uit ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen duur kassasysteem met voorraadbeheerkoppeling kunt veroorloven, dan zou een mogelijke methode zijn dat je zelf alles via de webshop controleert. Je gebruikt de webshop dan als een soort voorraadbeheersysteem.

 

Het juridische probleem dat je hebt als je iets verkoopt dat je niet meer hebt, is dat van wanprestatie. Je bent dan meen ik verplicht een vergelijkbaar product te leveren. Dan kan vermoed ik lastig zijn, als de koper wist dat het product dat jij voor 1 euro in de winkel had liggen, op Catawiki 1000 euro oplevert.

 

Albert Heijn kan zich veroorloven om kleine producten in de webshop te zetten, want een pakje boter van een euro is hetzelfde als de honderdduizenden andere pakjes boter die ze verkopen. Bij jou is het waarschijnlijker dat je kleine producten, tenzij je daar ook een grote voorraad van hebt, buiten de webshop houdt. Je krijgt dan al snel het idee van de vitrine waar de dure spullen in staan. Het wordt dan ook makkelijker te checken of het product al via de webshop is verkocht.

 

De tweedehandswinkel om de hoek plakte (ze zijn inmiddels failliet) stickers met 'verkocht' op producten die verkocht, maar nog niet opgehaald waren. Ik weet niet of zij een webshop hadden - het ging meestal om meubels en zo.

 

 

Dat is wel interessant inderdaad.

 

Sowieso is een volgende vraag m.b.t. inventarisatie en margeregeling.

 

Ok, ik ben een commercieel bedrijf. Ik heb de spullen voor niks. Hoe kan ik 1. het beste de voorraad aanleggen/bijhouden en 2. maak ik dan gebruik van een marge-regeling?

Link naar reactie
  • 0

Zat zelf ook te denken aan zo een gesloten kassa-systeem, stopt de klant het geld in en wisselgeld komt eruit, dan klopt de kassa altijd.
Heb geen idee wat je bedoelt. Misschien kun je een link naar een voorbeeld plaatsen.

 

Ik zou het allemaal niet te ingewikkeld en schematisch maken (Cross Channel Retail Strategie met hoofdletters) maar gewoon met beide voeten op aarde blijven staan. Ook een antiekzaak, de brocanterie en vintage shops doen aan kringloop. ;)

 

Heb het zo van een site gekopieerd toen ik ernaar zocht en deze term eruit kwam :P Ben sowieso niet zo van het Amerikaniseren :P haha

Link naar reactie
  • 0

Voor minder dan een tweedehandsprijsje kunnen we dit topic ook gerust 'kringloopwinkel,webshop en voorraadbeheer ervaringen' noemen. Het subboard 'operationeel en logistiek' wordt dan ook een logische sortering van deze draad.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je geen duur kassasysteem met voorraadbeheerkoppeling kunt veroorloven, dan zou een mogelijke methode zijn dat je zelf alles via de webshop controleert. Je gebruikt de webshop dan als een soort voorraadbeheersysteem.

De nieuwe generatie kassa-ontwikkelaars doen dat precies andersom. Je gebruikt een bestaande tablet als kassa, laat daar je volledige voorraad door beheren en stuurt daarmee je webshop aan.

 

Overigens zijn steeds meer retailers van kleding en durables ook bezig om hun voorraden op lokatie te koppelen aan webshops, zodat je je online bestelling direct kan ophalen in de buurt. Zelfde probleem op grote schaal = dure oplossingen.

 

Probleem op kleine schaal = goedkope oplossingen. ;)

 

Probleem van grijpgraag personeel (al dan niet vrijwillig) los je op met cashless winkel.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Als je veel met vrijwilligers werkt, vooral die graag achter de kassa zitten heb je weleens tekorten weet ik uit ervaring.
Het is niet alleen de directeur die graag betaald wil worden voor zijn werk...

 

Het is toch logisch dat ik een salaris zal moeten ontvangen om mezelf te onderhouden? Zodra ze het basisinkomen invoeren zal ik hier uiteraard vanaf zien!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je veel met vrijwilligers werkt, vooral die graag achter de kassa zitten heb je weleens tekorten weet ik uit ervaring.
Het is niet alleen de directeur die graag betaald wil worden voor zijn werk...

 

Het is toch logisch dat ik een salaris zal moeten ontvangen om mezelf te onderhouden? Zodra ze het basisinkomen invoeren zal ik hier uiteraard vanaf zien!

 

 

Zoals gezegd ben ik niet bekend met stichtingen, heb alleen nog BV's gehad. Zie ook af van de stichting verder na advies. Ging ervan uit dat ik in mijn eigen onderneming mocht werken om deze op te bouwen en hier natuurlijk betaald voor krijg. Kan toch moeilijk voor niks werken? lol Maar goed dat onderwerp zijn we voorbij dus ik hou hier verder over op :P

 

Of je er vrijwillig staat of niet het is niet de bedoeling dat je gaat stelen.

 

Verder bedankt voor al je inbreng, zeker genoeg stof om over na te denken! :)

 

Met andere woorden, spullen komen binnen, na het sorteren zet ik spullen in de kassa-app en pas er vervolgens de marge-regeling op toe? Opgelost :P

 

Wat me vooral bevalt aan je voorgedragen systemen is dat het ik het papierloos kan doen, dit was mijn idee i.v.m. het milieu te sparen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.