• 0

Verhuur webshop

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk er weinig over op dit moment. Er zijn best veel webshops waar je iets kunt huren. Kun je misschien meer uitleggen over je concept?

 

Wat wil je verhuren?

Aan wie?

Wat maakt je idee uniek / Wat zijn je usp's?

Heb je zelf de markt al onderzocht? Wat zijn je conclusies?

 

Misschien dat dan iemand iets zinnigs kan zeggen over je idee.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kunnen we dit beter een verhuurbedrijf of verhuursite noemen in het vervolg van deze discussie.

 

Heb je de actualiteit rondom Zoef.com gevolgd? Of is een onderneming als Skala je bekend?

 

Wat kost het me als ik van jou 6 maanden lang een tv wil huren die in de winkel 799 incl. BTW kost? En kom je hem dan ook brengen, installeren en ophalen? En wat gebeurt er als deze in de tussenliggende tijd kapot gaat? En is het wel een nieuwe die je brengt? Wat doen we met de verpakking?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de markt er op zich wel is, maar of die al verzadigd is door concurrentie moet je vooraf goed onderzoeken.

 

Verder denk ik dat het concept alleen kan werken / winstgevend zijn door volume.

Je zal dus in de opstartfase moeten investeren aan naamsbekendheid.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je iets willen huren als je het met dezelfde termijnen ook kan afbetalen?

 

Omdat niet iedereen op afbetaling kán kopen wellicht? Of iemand de TV echt maar 6 maanden nodig heeft?

 

 

Als je iets niet kan kopen, dan is het niet voor jou bestemd. Breng je daarin mee een soort lening/huur contract om als nog dat gene te hebben, krijg je tussenpersonen die ook geld willen zien en ben je uiteindelijk duurder uit. Wellicht kan de TS uitzoeken welke doelgroep elektronica wil/kan lenen?

 

Link naar reactie
  • 0

'Gewoon' consumentenmateriaal à la tv, laptop,... lijkt mij tegenwoordig veel te goedkoop om nog rendabel te kunnen verhuren (waarschijnlijk omdat niet alle externe kosten worden doorgerekend, denk aan milieu- en transportkosten, maar dit is een andere discussie).

 

Duur, omvangrijk en relatief weinig gebruikt materiaal verhuren is wel haalbaar denk ik.

Denk aan gereedschappen, DJ materiaal, feestmateriaal,...

 

Maar dan verwacht de klant wel goed advies en service.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Alle genoemde partijen zijn (opnieuw) in business met het verdienmodel wat topic starter voor ogen heeft. Dat is voor een goed verstaander juist het interessante aan dit draadje.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel benieuwd hoeveel klanten Dixons bijvoorbeeld heeft. Je betaalt namelijk zo 250% van de aanschafprijs bij zo'n abonnement, en ik kan nergens op de website vinden of het daarna van jezelf is op niet. Dat is wel een hele dure optie.

 

En als je niet in aanmerking komt voor kopen op afbetaling vermoed ik dat je ook niet in aanmerking komt voor deze constructie, aangezien daar uiteraard ook een kredietcheck wordt gedaan.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dat je overigens ook heel veel geld moet hebben om te investeren in een dergelijke website.

Jij moet namelijk alle producten wel zelf inkopen en dus voorfinancieren.

Maar je klanten betalen steeds heel klein deel.

Dus stel dat je 200 wasmachines gaat verhuren in eerste 3 maanden.

Dan moet jij dus 200 wasmachines inkopen maar krijgt per wasmachine per maand maar een paar euro.

Kan je dat dus voorfinancieren?

en denk ook even aan wanbetalers enz.

zijn je zakken diep genoeg om dat financieel allemaal te kunnen dragen?

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me herinneren dat Skala veel verhuurde onder studenten destijds - en misschien tegenwoordig ook nog - en kan me daar ook iets bij voorstellen. Veel studenten hebben een kortetermijnblik. Die denken: "waarom zouden we 500 euro betalen voor een nieuwe wasmachine als het ook voor 25 euro per maand kan? Voor hetzelfde geld zit ik over een jaar in een ander huis en dan heb ik voor mijn opvolger meebetaald."

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.