on(der)wijs dom

Aanbevolen berichten

http://www.nu.nl/news/540202/80/Bijna_eenderde_Europeanen%3A_zon_draait_om_aarde.html

 

Dit geloof je toch niet...is dit nu het product van onderwijs of hebben deze mensen zuurstoftekort gehad bij de geboorte? Als dit nu het fundament van de democratie is, geef mij dan maar een verlicht dictator....

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.

 

Dat is toch absoluut schrikwekkend? Ik neem aan dat 'weet niet' sowieso fout is (klinkt logisch, niet?)... als je het dan presteert om gemiddeld nog niet de helft van een set ja/nee vragen goed te beantwoorden lijkt me dat er duidelijk iets mis is. Voor zover ik me herinner moet je bij een test met ja/nee vragen normaal zeker 75% juist beantwoorden om te slagen.

 

Als dit nu het fundament van de democratie is, geef mij dan maar een verlicht dictator....

 

Ik roep het wel vaker.. vergeefs ;)

 

Bij uitslagen <50% denk ik trouwens dat we een oplossing in de vorm van een chimpansee als president moeten overwegen.

Link naar reactie
Maar liefst 29 procent van de Europeanen antwoordde dat de zon om de aarde draait en 4 procent wist het niet.

 

Weer zo'n "REPRESENTATIEF" onderzoek onder 100 Europeanen.

 

Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden.

 

49 x GOED,50 x FOUT en 1 X KWEETNIET

 

Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.

 

Zit Dennis daar niet? ;D

Link naar reactie

raar hoor.... maar er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die denken dat Nederland in Amsterdam ligt, in de buurt van Denemarken...

 

ja het is schrikbarend. de zon om de aarde....

 

Heeft dit nog een economisch voordeel (voor ons...)?

 

"Sterren en Planeten" voor dummies

 

 

(by the way: dit is mijn zoveelste "10e" bericht.... hoger kom ik niet en dat is toch jammer voor de karma)

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie

raar hoor.... maar er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die denken dat Nederland in Amsterdam ligt, in de buurt van Denemarken...

 

Dat is ook een kwestie van perspectief.. Stel je woont in singapore en hebt een tamelijk goede opleiding.. vanaf daar gezien ligt nederland zo'n beetje tegen denemarken aan (ruim uurtje vliegen) - en wat nou de naam van het land en die van de hoofdstad was ga je ook niet van ieder insignificant landje onthouden.

 

Als mensen echter serieus gaan geloven dat de zon rond de aarde draait, en dat eerstgenoemde nog gmaakt is van gesmolten zwitserse kaas ook ga ik me wel zorgen maken.

 

Minder moeite hadden de ondervraagden met andere vragen. Dat zuurstof uit planten komt, weet bijna iedereen.

 

Blijkbaar werkt de marketingmachine van het WNF aanzienlijk beter dan het onderwijs.. ook iets om over na te denken ;)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik had op de middelbare school een geschiedenis-leraar die in een discussie met mij ook beweerde dat de zon om de aarde draaide. Heb hem middels tekeningen met de schaduwbeweging van een maanverduistering duidelijk proberen te maken dat de aarde wel degelijk rond de zon draait. Onzin volgens hem en het zou een complot zijn. Sta je dan als 14 jarige…

 

Pas een paar dagen later bleek tijdens (weer, was en ben een beetje recalcitrant) een discussie met de aardrijkskunde-leraar dat de geschiedenis-leraar een aanhanger was van een-of-ander vreemd geloof. Weet nu niet meer welk.

 

Onder de aardrijkskunde-leraar en mij bleef de vraag staan of hij nu dom was geworden dóór zijn geloof of dat hij zo dom was om te gelóven.

 

Toch bizar dat een dergelijk iemand als leraar kan en mag blijven functioneren. Onderwijs moet toch immer objectief zijn?

 

Link naar reactie

Toch bizar dat een dergelijk iemand als leraar kan en mag blijven functioneren. Onderwijs moet toch immer objectief zijn?

 

Wat mij betreft wel, zolang het (deels) uit gemeenschapsgeld betaald wordt. Bovenstaande zaak zou nog ernstiger zijn als het om een docent fysica of iets dergelijks ging.

 

Overigens is de 'aarde draait om de zon' geen ijzersterk voorbeeld, je gaat er toch vanuit dat je het referentiepunt naar conventie kiest. Straks gaan ze die koters ook nog wijs maken dat de aarde plat is gelijk een pannekoek, al is dat een stuk gemakkelijker te weerleggen :)

Link naar reactie
Pas een paar dagen later bleek tijdens (weer, was en ben een beetje recalcitrant) een discussie met de aardrijkskunde-leraar dat de geschiedenis-leraar een aanhanger was van een-of-ander vreemd geloof. Weet nu niet meer welk.

 

Geschiedenisleraar is zeker ergens in een hoofdstuk van het geschiedenisboek blijven hangen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.