• 0

willen jullie Ibizabully voor mij beoordelen?

Omschrijving van je concept:

Vanuit mijn passie voor de Franse & Engelse bulldog heb ik een webshop gemaakt voor kwalitatieve producten voor & over de bulldog. Op internet zijn veel dierenspeciaalzaken die een keur aan producten voeren. ibizabully richt zich enkel op deze 2 rassen en bied producten aan die rekening houden met de ras specifieke kenmerken.

 

Denk hierbij aan kleding die past op een buldoggen postuur (veel kleding past een bulldog niet (goed) en een verzorgingslijn welke 100% natuurlijk is.

 

Naast de producten in de shop bieden wij een V.I.P service. Wij realiseren de wens van de koper en zoeken het perfecte product voor de bulldog/baasje.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een jaar lang ben ik bezig geweest met de opzet. Een businessplan opgezet, marktonderzoek(je), en Verweg de meeste tijd is gaan zitten in het vinden van de juiste leveranciers. De webshop heb ik zelf opgezet, de teksten geschreven en de (meeste) fotos zelf gemaakt.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Als bulldog lover ben ik meer dan eens op zoek geweest naar kwalitatief goede producten voor Jack (onze franse bulll). Dit was vaak lastig omdat de meeste shops veel producten hebben waarvan een (groot) deel niet of minder geschikt is voor de bulldog. Dit probleem willen wij tackelen door ons primair te richten op deze 2 hondenrassen.

Bij het onderzoek is ook naar voren gekomen dat veel eigenaren natuurlijke producten zoeken voor hun bulldog, vaak gerelateerd aan aandoeningen (vlooien, jeuk, allergie etc). Dit willen wij bereikbaar maken voor de eigenaren

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Focus op de Franse & Engelse bulldog

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Al een tijdje lees ik mee op het forum en heb hopelijk mezelf voor een aantal fouten kunnen behoeden. Na een jaar zoeken, schrijven, lezen word je blind voor de foutjes. Ik hoop dat jullie mijn webshop willen bekijken en tips kunnen geven over de content, de shop, de gebruikersvriendelijkheid etc.

 

Hoewel ik het met wat angst tegemoet ziet, graag ongezouten maar opbouwend :-)

De shop gaat 1 maart online, staat nu de meeste tijd achter een comming soon pagina maar heb de shop voor vandaag open gezet. Bestellingen kan men nog niet plaatsen, het betaalsysteem staat nog in test stand. Deze kan je dus naar hartenlust testen zonder een pakketje te verwachten.

 

Groet

Marlies

 

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op je homepagina mis ik een pakkende tagline, waardoor ik direct zie wat je te bieden hebt. Iets als "Alleen het beste voor uw Franse en Engelse Bulldog". Eén of meer kernwoorden in je

tag zou ook helpen (wellicht ook voor je vindbaarheid).

 

Leuk dat je een keurmerk noemt, ik neem aan dat dat een zelfbedacht iets is? Ik zou dat keurmerk illustreren door een soort keurmerk stempeltje erbij te zetten.

 

Bij dat voorbeeldkussen bij "Kussen van uw bulldog" krijg ik de indruk dat er voor dat voorbeeld geen foto gebruikt is, waardoor ik twijfel aan wat voor kwaliteit ik geleverd krijg. En waarom doe je er voor die 99 euro niet een simpel kussen bij dat goed past in de sloop?

 

Het bestelproces van dat kussen vind ik verwarrend, want als ik het in mijn winkelmand doe, krijg ik niet de vraag om een foto bij te voegen. Die krijg ik wel als ik op het artikel klik, maar dan moet ik de gegevens en de foto insturen via een contactformulier. Dat moet toch makkelijker kunnen ...

 

De maattabellen zou je wellicht kunnen vertalen en de maten dan in centimeters i.p.v. inches.

 

En spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "je".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag John,

 

Dank je wel alvast voor de feedback.

De tagline heb ik toegevoegd, evenals een (voorlopige) illustratie voor het ibizabully keurmerk. Goed idee!

 

Het kussen is inderdaad nog niet het echte kussen, het voorbeeldkussen is nog in de maak en zodra deze af is komt daar een foto van. Het bestelproces was inderdaad nogal ingewikkeld, ik ga hiermee aan de gang om het gebruikersvriendelijker te maken.

 

De maattabellen ga ik bekijken of ik dat netjes voor elkaar kan krijgen evenals de aanspreekvorm (na maanden dezelfde teksten lezen word je daar een beetje blind voor dus daar heb ik hulptroepen voor ingeschakeld).

 

De kernwoorden en title tags ga ik nog aanpakken.

bedankt!

 

 

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marlies,

 

De webshop kan er wel mee door voor nu, maar het ziet er best verouderd uit dus dat zal ik met rust laten.

 

Je bent wel erg gericht op een bepaalde doelgroep; eigenaren van maar twee soorten rashonden. Ik denk dat je de website vooral persoonlijk(er) moet maken, zie die doelgroep als een kleine club. Je geeft aan bij 'Over ons' dat je het over 'wij' hebt maar ik denk juist dat iedereen jou moet kennen als Marlies van Ibizabully. En elke blog, social media post of ander persoonlijk verhaal dat je post zal eindigen met jouw persoonlijke touch. Dan blijf je consistent en leert de doelgroep jou kennen.

 

Je website lijkt meer op een Blog/Informatie pagina, je bent een webshop dus ik zal de buttons 'collectie' en 'winkel' ook het meest links van het menu zetten en als mensen verder interesse hebben over jou verhaal kunnen ze de informatie bekijken.

 

Ik raak verward door die VIP service, die zal ik meer uitbreiden in concrete ideeën(bv die foto in de HallOfFame met die bank, erbij zetten) en niet gelijk vermelden dat er een 50% aanbetaling is, dat schrikt mensen af.

 

Je kan ook bepaalde menu's inkorten en samenvoegen, jullie bullenverhaal kan je ook bij 'Over ons' zetten.

Link naar reactie
  • 0

 

De webshop kan er wel mee door voor nu, maar het ziet er best verouderd uit dus dat zal ik met rust laten.

 

 

Hoi Bigdeal,

 

Dank je wel voor de review. Bij de bovenste zin moest ik even slikken. ik heb hard gewerkt aan de shop en was zelf uitermate tevreden met de look & feel , lekker simpel. Maar het ziet er dus verouderd uit dat was niet de bedoeling. Kan je aangeven wat je exact bedoeld met verouderd?

 

De doelgroep is inderdaad beperkt en jou idee om het dan persoonlijker te benaderen ga ik overwegen.

Menu is aangepast goed punt. De V.I.P service heb ik ook aangepast. Binnenkort komt daar ook een handgemaakte sofa met het ibizabully logo op.

 

Ons bullenverhaal heb ik verplaatst naar onder de over ons.

 

Nogmaals bedankt voor het kijken, dit is mijn eerste webshop dus alle tips zijn welkom.

 

Marlies

 

 

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie
  • 0

Marlies,

 

ik vind het na kort bezoek nog te vroeg voor een beoordeling.

 

Probeer eens een checklist met wettelijke eisen voor webshops door te nemen en punten toe te passen.

 

Hetzelfde kun je aansluitend doen voor het commerciële plan en conversie (van bezoekers, kijkers naar kopers).

 

Waar komt de naam ibizabully vandaan en waar staat deze voor?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie allemaal voor de feedback!

 

@highio

Dank je voor de checklist, ik dacht dat ik alle verplichtingen al voldaan had maar met deze checklist toch nog wat zaken gevonden, en aangepast

 

Waar de naam vandaan komt staat al op de over ons pagina (nu de over mij pagina geworden) maar heb het nu ook op de homepage staan.

Voor de conversie zal ik nog moeten leren en ervaren wat werkt.

 

@John

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het nu direct in het zicht geplaatst.

 

@Ritzema

Dank je wel. Wij hebben in huize Marlies nu ruzie in de familie :-) Mijn partner en ikzelf zijn helemaal voor het clean design van dit thema. Nu hebben we zelf een broertje dood aan drukke websites maar wellicht moeten we hierop terugkomen als de feedback aanwijst dat wij de enige zijn die dit mooi vinden.

 

@twabla

Jazeker, al zal elke bulldog lover er een andere associatie mee hebben, en dat zijn mijn toekomstige klanten!

 

@DaMedia

Jammer zeg, nu snap ik het vanuit een commercieel (seo) oogpunt wel maar om af te haken omdat de naam je niet veel zegt vindt ik jammer. Mijn afwegingen waren een "pakkende" naam die eenvoudig blijft hangen en die iets zegt over mijn drijfveren. Coolblue verkoopt niet alleen airco's of blauwe producten en Mac Donalds ook geen gegrilde clowns, en toch kent iedereen deze namen. Whats in the name zullen we maar zeggen.

 

 

Nogmaals bedankt, ik probeer de feedback zo goed mogelijk te verwerken en ga nog eens snuffelen door de thema's.

 

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie
  • 0

 

De webshop kan er wel mee door voor nu, maar het ziet er best verouderd uit dus dat zal ik met rust laten.

 

 

Hoi Bigdeal,

 

Dank je wel voor de review. Bij de bovenste zin moest ik even slikken. ik heb hard gewerkt aan de shop en was zelf uitermate tevreden met de look & feel , lekker simpel. Maar het ziet er dus verouderd uit dat was niet de bedoeling. Kan je aangeven wat je exact bedoeld met verouderd?

 

Cool!

 

http://adot.thimpress.com/home-09/product-category/women/

 

https://modernthemes.net/theme-demos/?theme=Supply

 

Als je bijvoorbeeld deze links bekijkt en dan terug gaan naar jouw webshop, begrijp je misschien beter wat ik bedoel met verouderd.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het hoofdmenu echt over de webwinkel laten gaan; bij voorkeur een directe keuze voor de categorieën.

 

Achtergrondinformatie over de merken, het blog en alle informatie over jezelf e.d. zou ik naar de footer verhuizen; op zich natuurlijk leuk om te weten, maar niet zo belangrijk dat

 

Misschien is het wel handig om een keer uitgebreid te bloggen over de maten van de kleding, en daar vanuit de producten naar te verwijzen.

 

Bij het afrekenen kun je het beste iDeal als 'standaard' aangevinkt zetten, dat zouden normaal gesproken de meeste mensen toch al gaan gebruiken.

 

Succes met de shop!

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Allereerst succes toegewenst met de shop! De donkere achtergrond van de site stemt mij een beetje somber, misschien de foto van de bully wat meer uitlichten, die is ook vrij flets en donker? Ik ben een hondenliefhebber en associeer dat met plezier, dus ook bijvoorbeeld de oranje letter- en menukleur mag wat minder (ook weer niet te schreeuwerig) flets en tegen een wat meer heldere achtergrond.

 

Het oogt ietwat druk op de homepage, daar zou ik het wat beperken tot uitnodigen verder op de site te kijken. Lettertype vind ik prettig gekozen, de blauwe pop-up zou ik weglaten, die informatie voegt weinig toe en maakt het er niet rustiger op, vermeld gewoon ergens dat jullie per 1 maart starten...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het contrast tussen de tekst en de achtergrond vind ik persoonlijk te klein.

 

Onder "Garantie & klachten" heb je het in de laatste alinea opeens over het retourneringsrecht, dat werkt verwarrend, zeker als ik daaruit (hopelijk ten onrechte) afleid dat ik moet betalen voor het retour zenden als het product bijvoorbeeld beschadigd is tijdens verzending.

 

Open de linkjes naar externe sites in een nieuw tabblad, dat voorkomt dat bezoekers de externe site sluiten en dan meteen jouw site "kwijt zijn".

 

Ben je echt van plan om mij "andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik"? (volgens je privacy statement wel)

 

Het kan geen kwaad om je teksten nog eens na te (laten) lopen, want ik zie behoorlijk wat tik- en taalfouten, bijvoorbeeld "bij u uw bestelling", "Onder de categorie accessoires vindt vind je", "Voor vragen en feedback kunt kun je contact opnemen", "of dat er iets anders is gebeurt gebeurd", "Voor enkele producten geld geldt", "Past Pas de kleding altijd", "voordat u de labels verwijderd verwijdert".

 

Maak de notatie van je telefoonnummer gelijk in de footer en op de contactpagina.

 

Kies ook consistent voor "u" of "je" als aanspreekvorm voor je bezoeker.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de website aangeklikt en vind het er best leuk uitzien. Ik ben weliswaar geen expert maar beoordeel dit als consument. In eerste instantie zag ik niet direct wat je nou verkoopt daar moest ik echt even beter naar kijken. Ik zou dat op de eerste pagina duidelijker zetten.

 

Ibizabully vind ik een leuke onderscheidende naam. Ibiza style etc is iets dat je veel in de modebladen ziet. Hippe halsbanden zie ik bij veel van mijn vriendinnen die honden hebben (van die flitsende kleurige banden). De naam past bij je logo, de bulldog. Vergeet niet je evt merknaam vast te leggen trouwens. Heb ik zelf last mee gehad toen ik een domeinnaam ging registreren. Deze was blijkbaar een merknaam van iemand anders en die had blijkbaar een punt. Ik heb zelf geen producten met een merk, maar op die halsbanden staat neem ik aan jouw merkje IbizaBully ook op?

 

Oh en verder is je herroepingsrecht niet erg lang? je gebruikt nu twee keer 30 dagen toch? Het mag twee keer 14 dagen zijn, zie hier: https://www.animalrightsshop.com/c-3922077/herroepingsrecht/

 

 

Elle

Elle

Link naar reactie
  • 0

Dag Elle,

 

Dank je wel voor de feedback,

 

De halsbanden zijn niet van eigen merk , mogelijk komt dat in de toekomst nog. We gaan onderzoeken of, en zoja welke producten we onder eigen naam willen produceren. Het herroepingsrecht is inderdaad lang en dit hebben we bewust gedaan. We geloven in de producten en gaan er vanuit dat de retouren direct worden teruggestuurd en maar een enkeling gebruik zal maken van de verlengde termijn. Een stukje extra service/zekerheid voor de klanten.

 

Vergeet niet je vriendinnen met honden op de website te wijzen :-)

www.ibizabully.nl

be free, be happy

Link naar reactie
  • 0

Website ziet er op eerste gezicht gedegen uit. Esthetisch gezien vind ik het wel wat donker, niet zo fijn lezen, prefereer witte achtergrond en zwarte letters.

 

Social proof laakt nog. De beoordelingen widget is goed, maar dan moeten er wel beoordelingen zijn. Zou hier extra aandacht aan besteden de komende weken, en klanten erop attenderen dat achterlaten van beoordeling zeer gewaardeerd wordt, zonder te bedelen.

 

Die beoordeling widget zie ik overigens twee keer in midden en footer website. Vind dat wel een beetje te veel van het goede. Zou hem uit de footer halen.

 

Qua SEO vind ik het meest laken, dat de title tag louter het merk is.

 

Namelijk "ibizabully - Ibizabully"

 

Ik zou beginnen met aantrekkelijke zoekwoorden, scheidingsteken en dan merk.

 

Dus misschien:

 

Franse & Engelse Bulldog Kleding - Ibizabully

Link naar reactie
  • 0

Nu dit topic toch weer bovenaan staat zal ik ook even mijn eerste indruk geven.

 

Ook ik vind de kleurstelling niet geweldig. Probeer de paginakleur eens te veranderen naar #f1f1f1 (lichtgrijs) en de tekstkleur naar #333 (donkergrijs). Dat is chiquer dan zwart op wit en past prima bij de rest van de kleuren, maar maakt de site meteen een stuk lichter met een beter contrast.

 

Verder vind ik de header (je logo en menu) te hoog, en ik zou de slider op de homepage tegen het menu aan plaatsen. Daarnaast zou ik 10px padding onder het menu toevoegen, en het lettertype wat vergroten.

 

Ook heb je op de homepage je productcategorieën staan, heel goed maar het is niet voldoende duidelijk dat je op de foto en titel kunt klikken om de producten te bekijken. Een button onder elke categorie met iets als "bekijk alle producten" of "bekijk onze collectie" is zeker aan te raden.

 

Voor wat betreft de beoordelingen ben ik het eens met Charlotte; goed dat je ze integreert, maar doe dat pas als je een redelijk aantal beoordelingen hebt. Nu schrikt het waarschijnlijk eerder af dan dat het vertrouwen wekt. Ook vind ik de manier van integreren er amateuristisch uit zien op de homepage, ik zou het alleen in de footer doen.

 

Op de mobiele versie vind ik die balk onderin (met o.a. de winkelmand) ook niet aan te raden. Neemt teveel ruimte in beslag.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Nu dit topic toch weer bovenaan staat zal ik ook even mijn eerste indruk geven.

 

Ook ik vind de kleurstelling niet geweldig. Probeer de paginakleur eens te veranderen naar #f1f1f1 (lichtgrijs) en de tekstkleur naar #333 (donkergrijs). Dat is chiquer dan zwart op wit en past prima bij de rest van de kleuren, maar maakt de site meteen een stuk lichter met een beter contrast.

 

Hier ben ik het ook mee eens. Ik bezocht de website vandaag voor het eerst en wat me al meteen opviel was de donkere achtergrond.

 

Er staat ook een kolom "klantbeoordelingen" bij op de homepage en wordt nogmaals in de footer herhaald. De beoordelingen zijn zeer slecht te lezen, aangezien ze een zwarte tekstkleur hebben en je achtergrond al donker van zichzelf is.

Ga eens OP die lat zitten in plaats van 'm steeds hoger te leggen!

Link naar reactie
  • 1

Leuke webshop met een tripod lycos uiterlijk. Het komt wat hobbyachtig over. Als je de site bekijkt zie ik een verkoper voor me die wat spulletjes verkoopt vanuit de voorraad kast. Is dat wat je wilt overbrengen? Het kleurgebruik is inderdaad een beetje onhandig. Ook dat is een reden dat je webshop ouderwets genoemd is denk ik.

 

(Bij mij) Zijn de afmetingen van je header te groot waardoor de pluspunten van je webshop niet direct goed in beeld komen. ( √ Stoere kleding √ 100% natuurlijke verzorging √ Kwaliteits halsbanden

√ V.I.P service)).

Ik zou dat wel aanpassen zodat deze lijst wel direct goed in het gezichtsveld komt als je op de website terecht komt.

 

Ten slotte:

Ik ben geen taalexpert dat mag duidelijk zijn. Maar je praat eerst vanuit de Ik-vorm. En daarna weer: vanuit izzybully zorgen wij.. Etc. Ik weet niet of dat klopt?

 

Veel succes.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.