zoals uit eerdere bericht duidelijk is wil ik dus met 1 a 2 jaar een nieuw bedrijf starten.
Hiervoor wil (moet) ik de concurrentie goed in kaart brengen.
Uiteraard ga ik dat ook doen door ze te bezoeken (kan je dergelijke bezoeken als zakelijke kosten in rekening brengen? en zo ja dan ook hotelkosten voor overnachtingen aangezien niet allemaal in de buurt is, en dat dan ter zijner tijd in nieuwe bedrijf of anderszins?).
Maar verder heb ik diverse vragen die lastiger te beantwoorden zijn zoals b.v.:
- zitten ze in koop of huurpand
- verhuurder of hypotheekverstrekker
- maandelijkse kosten pand
- financieringen, wie/wat/hoe
- bedragen gestoken in inrichting enz.
- eigenaren / aandeelhouders
- al het andere wat er te weten is en interessant kan zijn of van belang kan zijn
Nu kan ik bij kvk natuurlijk al wat zaken opvragen zoals bestuurders/eigenaren, eventuele jaarrekeningen (maar daar hoeft niet veel in te staan).
Verder kan ik op google gaan zoeken.
Zijn er nog andere manieren om aan dergelijke info te komen en de concurrentie ook op andere vlakken goed in kaart te brengen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer Nijmegen
Ondernemer Nijmegen
zoals uit eerdere bericht duidelijk is wil ik dus met 1 a 2 jaar een nieuw bedrijf starten.
Hiervoor wil (moet) ik de concurrentie goed in kaart brengen.
Uiteraard ga ik dat ook doen door ze te bezoeken (kan je dergelijke bezoeken als zakelijke kosten in rekening brengen? en zo ja dan ook hotelkosten voor overnachtingen aangezien niet allemaal in de buurt is, en dat dan ter zijner tijd in nieuwe bedrijf of anderszins?).
Maar verder heb ik diverse vragen die lastiger te beantwoorden zijn zoals b.v.:
- zitten ze in koop of huurpand
- verhuurder of hypotheekverstrekker
- maandelijkse kosten pand
- financieringen, wie/wat/hoe
- bedragen gestoken in inrichting enz.
- eigenaren / aandeelhouders
- al het andere wat er te weten is en interessant kan zijn of van belang kan zijn
Nu kan ik bij kvk natuurlijk al wat zaken opvragen zoals bestuurders/eigenaren, eventuele jaarrekeningen (maar daar hoeft niet veel in te staan).
Verder kan ik op google gaan zoeken.
Zijn er nog andere manieren om aan dergelijke info te komen en de concurrentie ook op andere vlakken goed in kaart te brengen?
Tips en suggesties zijn allemaal zeer welkom.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57912-onderzoek-naar-concurrentie-hoe/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag