Bedrijf omzetten van BV naar eenmanszaak mogelijk?

Aanbevolen berichten

Mod edit: deze off topic discussie over o.a. moderatie, legal kennis en reacties van moderators met vermeend "gebrekkige" kennis, afgesplitst van het oorspronkelijke topic.

 

Excuses voor het ongemak :'(

 

------------------------------------------------------------------------

 

 

Ik heb nu een eenmanszaak en overweeg om personeel aan te nemen. Ik zou dan graag veranderen naar een BV. Maar stel dat het personeel vertrekt of niet meer nodig is, dan zou ik graag weer teruggaan naar de eenmanszaak.

 

Is het wellicht mogelijk om per kalanderjaar (=fiscaal jaar) te kiezen of je werkt via je BV of eenmanszaak? Ook als de werkzaamheden inhoudelijk hetzelfde zijn?

 

BV omzetten in eenmanszaak kan niet. Dus mijn eerdere bericht was wel degelijk toepasselijk maar de moderator vond van niet!

 

Legal kennis ontbreekt hier en mijn berichten worden gewist! Niet ok. Willen forumleden nou goed advies of alleen advies van moderators welke naar mijn visie gebrekkig is.

 

Link naar reactie
BV omzetten in eenmanszaak kan niet.

Verrassend. Vertel jij het NOAB, Erasmus Universiteit, Jongbloed Ficaal Juristen, Eijkhout & Partners en al die andere fiscalisten, juristen en notarissen die kennelijk volkomen ten onrechte schrijven over geruisloze en ruisende terugkeer van de BV naar eenmanszaak?

 

Terug van BV naar eenmanszaak - BG accountants

Terugkeer uit de B.V. - Jongbloed Fiscaal Juristen

Wat zijn de voordelen om uit de BV naar de eenmanszaak te gaan ...

Omzetten BV naar eenmanszaak of VoF » Eijkhout & Partners

BV weg ermee: terug naar de eenmanszaak! | mth

BV naar VOF of eenmanszaak omzetten? - Marks Wachters notarissen

Van B.V. naar eenmanszaak - AdFo Administraties

Geruisloze terugkeer uit de BV

Stappenplan geruisloze terugkeer uit BV - Fiscount

Geruisloze terugkeer uit de BV - Erasmus Universiteit Rotterdam

Terugkeer uit de BV | NOAB

 

Legal kennis ontbreekt hier

Yep, maar wellicht verschillen we van mening bij wie precies.

 

Willen forumleden nou goed advies of

Ik denk dat forumleden gewoon goed advies willen, en liefst ook to the point, begrijpelijk en leesbaar advies.

Dat betekent onder andere:

- vragen eerst goed lezen

- reeds gegeven reacties eerst goed lezen

- geen reacties geven die al gegeven zijn

- to the point reageren

- leren citeren / quoten en dit goed toepassen

- niet op de man spelen (maar als je dat zelf doet, kun je hem terugkrijgen)

 

alleen advies van moderators

Inhoudelijke reacties geven mods als lid, niet als mod.

(Dat een paar mods veel inhoudelijke reacties geven is niet omdat ze mod zijn maar andersom: ze zijn gevraagd om mod te worden omdat ze zo actief zijn als lid. )

 

welke naar mijn visie gebrekkig is

waarvan akte ::).

 

Edit: ad hominem verwijderd, kwaad moet je niet met kwaad vergelden

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Dus mijn eerdere bericht was wel degelijk toepasselijk maar de moderator vond van niet!

Legal kennis ontbreekt hier en mijn berichten worden gewist! Niet ok.

 

Willen forumleden nou goed advies of alleen advies van moderators welke naar mijn visie gebrekkig is.

Dit is een forum is een gemeenschap. Ondernemers met verschillende expertises op verschillende niveaus kunnen hier als vrijwilliger vragen stellen en antwoorden geven. Dat gebeurt ook, en het is duidelijk te zien dat ook moderators vragen stellen en ook niet-moderators adviseren. Er is dus niet alleen advies van moderators.

 

Wat "goed" advies is, dat zal een eeuwige definitiekwestie blijven vrees ik. Dat leidt soms tot discussie, omdat er vaak niet een eenduidige waarheid is. Of omdat anderen een andere invalshoek hebben. Of omdat mensen soms fouten maken. Die discussie vind ik waardevol, omdat we wat mij betreft zo wel dichter bij een (gevoel van) waarheid kunnen komen. Samen kunnen we leren, hoe mooi is dat?

 

Mijn ervaring is dat moderatie op dit forum is gericht op het discussiëren volgens de forumregels, niet op het verwijderen van berichten omdat die niet juist zouden zijn of niet in het straatje van moderators passen. Ik heb hier al aardig wat berichten geplaatst (meer dan 15x zoveel als jij heb ik snel uitgerekend), en die bleken achteraf soms inhoudelijk de plank behoorlijk mis te slaan, maar verwijderd zijn ze volgens mij nog nooit.

 

Vervelend dat jij die ervaring wel hebt. Wat mij betreft is dat ook bespreekbaar. Kun je aangeven welke berichten gewist zijn? Het is niet aan mij om een oordeel te vellen over de moderatieingreep en dat wil ik ook niet doen, ik probeer aan te geven dat je het ook in dit draadje kunt bespreken als naar jouw idee de vrije discussie is beperkt door inhoudelijke berichten te verwijderen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

BV omzetten in eenmanszaak kan niet.

Verrassend. Vertel jij het NOAB, Erasmus Universiteit, Jongbloed Ficaal Juristen, Eijkhout & Partners en al die andere fiscalisten, juristen en notarissen die kennelijk volkomen ten onrechte schrijven over geruisloze en ruisende terugkeer van de BV naar eenmanszaak?

 

Deze threads gaan over inbreng van een eenmanszaak op aandelen in een BV. Dit is geen omzetting. Bij omzetting gaat alles automatisch over (alle rechten en verplichtingen en contracten etc, tenzij anders bepaald in contract). Ik ga er niet tegenin. Een BV kan je omzetten in een NV etc maar een eenmanszaak kun je formeel juridisch (lees Boek 2 BW) niet omzetten, je zal alle assets moeten overdragen (ruisend niet ruisend is een fiscaal begrip en die begrippen willen nog wel eens afwijken van het BW). Een eenmanszaak is geen juridische entiteit. Lang verhaal. Conclusie: fiscaal en civiel/ondernemingsrecht verschillen.

Terug van BV naar eenmanszaak - BG accountants

Terugkeer uit de B.V. - Jongbloed Fiscaal Juristen

Wat zijn de voordelen om uit de BV naar de eenmanszaak te gaan ...

Omzetten BV naar eenmanszaak of VoF » Eijkhout & Partners

BV weg ermee: terug naar de eenmanszaak! | mth

BV naar VOF of eenmanszaak omzetten? - Marks Wachters notarissen

Van B.V. naar eenmanszaak - AdFo Administraties

Geruisloze terugkeer uit de BV

Stappenplan geruisloze terugkeer uit BV - Fiscount

Geruisloze terugkeer uit de BV - Erasmus Universiteit Rotterdam

Terugkeer uit de BV | NOAB

 

Legal kennis ontbreekt hier

Yep, maar wellicht verschillen we van mening bij wie precies.

 

Wellicht en discussie vind ik ok

 

Willen forumleden nou goed advies of

Ik denk dat forumleden gewoon goed advies willen, en liefst ook to the point, begrijpelijk en leesbaar advies.

Dat betekent onder andere:

- vragen eerst goed lezen

- reeds gegeven reacties eerst goed lezen

- geen reacties geven die al gegeven zijn

- to the point reageren

- leren citeren / quoten en dit goed toepassen

- niet op de man spelen (maar als je dat zelf doet, kun je hem terugkrijgen)

 

alleen advies van moderators

Inhoudelijke reacties geven mods als lid, niet als mod.

(Dat een paar mods veel inhoudelijke reacties geven is niet omdat ze mod zijn maar andersom: ze zijn gevraagd om mod te worden omdat ze zo actief zijn als lid. )

 

welke naar mijn visie gebrekkig is

waarvan akte ::).

 

Edit: ad hominem verwijderd, kwaad moet je niet met kwaad vergelden

 

 

Point taken en Dank U

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.