• 0

Ik loop een beetje vast [Nieuw product bedacht, maar wat dan?]

Hallo,

 

Mijn naam is Peter, 32 jaar oud en vader van een geweldig gezin.

Ik werk al jaren in loondienst, maar heb altijd de wens gehad om zelfstandig ondernemer te worden. Nu ik een jaar geleden eindelijk een idee voor een uniek product heb gevonden en ik er na maanden van laten rusten en opnieuw bekijken nog steeds enthousiast over ben zou ik graag een volgende stap willen zetten door het product te vermarkten. Probleem echter is dat ik nooit eerder een bedrijf heb gehad en ook geen studie heb gevolgd in de richting van 'zaken doen'.

 

Wel ben ik me reeds maanden aan het inlezen, heb ik bij vragen gezocht naar antwoorden, en probeer ik zoveel mogelijk te handelen naar een logische volgorde (wat niet helemaal lukt omdat ik op bepaalde punten vasthang en dan iets ga doen waar ik wel alvast mee door kan). Voor het gemak zal ik even (soms cryptisch vanwege het product) opsommen wat ik wil gaan doen, wat ik heb gedaan en nog moet (veel), en waar ik tegenaan loop;

 

Het idee is om een elektronisch product te ontwikkelen dat als vervanger gaat dienen voor de gevaarlijke niet elektronische variant, en een redelijk groot probleem zou oplossen voor een potentiële doelgroep van circa 200.000 mensen in de sportbranche.

 

Wat ik heb: het idee, de benodigdheden voor het prototype, een plan (nog geen businessplan te noemen), de juiste drive, en een financieringsplan.

 

 

Bovenstaande klinkt waarschijnlijk vrij wazig en kaal, echter heb ik er alle vertrouwen in dat deze stappen met de juiste mensen om me heen zijn uit te voeren. Waar ik echter vastloop is het volgende;