• 0

Lastige opdrachtgever

Beste lezers,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil jullie graag een situatie voorleggen.

Alle hulp en advies is welkom, alvast bedankt!

 

Sindskort ben ik in zee gegaan met een nieuwe opdrachtgever. De betreffende

persoon is de leider van een muzikanten gezelschap en hij heeft mij

ingehuurd voor een optreden waarbij ik werkzaam ben als individueel artiest

waar een X bedrag ex. btw voor wordt uitgekeerd. Afspraken over gage en

dergelijke zijn van tevoren mondeling gemaakt en ik heb ze ook schriftelijk

in de mail staan.

 

Na het optreden vroeg de opdrachtgever mij om een VAR verklaring en een

kopie van een geldig identiteitsbewijs. Hier gingen natuurlijk allerlei

belletjes bij mij rinkelen en toen heb ik hem uitgelegd dat de VAR sinds 1

mei 2016 afgeschaft is en individuele artiesten volgens modelovereenkomst

9101586370-1 werken. Daarnaast heb ik hem nadrukkelijk erop gewezen dat

sinds de afschaffing van de VAR opdrachgevers geen kopie van ID meer in hun

boekhouding mogen bewaren. Sterker, ze mogen volgens mij er niet eens om

vragen. Wat wel mag is de opdrachtnemer vragen om zich op locatie te

identificeren. Verder verwijs ik in mijn factuur naar de betreffende

modelovereenkomst aan de hand van deze zin:

 

Dit optreden vindt plaats volgens de modelovereenkomst

artiestenregeling individueel, beoordeling Belastingdienst nr.

9101586370-1, d.d. 07-10-2015.

De artiest kiest ervoor om geen gebruik te maken van deze

artiestenregeling, dus om geen loonheffingen te laten afdragen en niet

verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Door deze keuze mag de

opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan de artiest betalen.

 

Hij bleef voet bij stuk houden en beweerde dat als ik hem geen geldige VAR

en kopie ID stuur, hij mij ook niet gaat uitbetalen. Al deze zaken zijn via

de mail besproken, ik heb dus al deze dingen zwart op wit staan. Voor zover

ik weet sta ik als opdrachtnemer in mijn recht, maar door dit soort

situaties ga ik toch aan mezelf twijfelen en ben ik bang dat ik bepaalde

dingen over het hoofd heb gezien. Heb ik in deze situatie juist gehandeld?

Het is zelfs zover gekomen dat ik voor het telefonisch contact wat wij

hebben een app heb geïnstalleerd waarmee ik de gesprekken op kan nemen en

later terug kan luisteren.

 

Ik hoor graag wat jullie hierover te zeggen hebben. Bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen tenka90,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Doet deze persoon zelf de administratie? Anders kun je misschien voorstellen om even met zijn boekhouder te overleggen!? Of zelfs even iemand er tussen te zetten. Dit botst duidelijk en zuigt energie (en dit is trouwens ook een bekende tijdrektactiek).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Volgens hem heeft zijn boekhouder hem dit allemaal verteld. Ik vermoed dat deze meneer zelfs heel goed weet hoe de steel in de vork zit en hiermee tijd probeert te rekken en/of verwacht dat ik ergens een steekje laat vallen zodat hij de factuur niet hoeft te betalen.

 

De reden dat ik hem wantrouw is omdat ik naderhand van een aantal mensen heb gehoord dat er in het verleden soortgelijke situaties zich hebben voorgedaan. Een aantal artiesten hebben veel te laat of helemaal niet betaald gekregen, voorgesteld om zwart te betalen etc.

 

Een ding weet ik in ieder geval, zijn verhaal over de VAR en kopie ID en dergelijke klopt van geen kant en dat zit me dwars.

 

Groeten,

 

tenka90

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon de creatieve samenwerking stoppen vanwege wanbetaling als dit niet opgelost wordt en zoveel mogelijk leden van het gezelschap laten weten dat ze hun zakelijke organisatie niet op orde hebben. Herinneren/manen en incasseren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Stuur hem gewoon een mailtje met een link naar deze pagina en vermeld dat je de betaling graag binnen 14 dagen op je rekening hebt. Als je de relatie graag in stand wilt houden houd je het daar voor nu bij, maar als je toch al klaar bent met deze opdrachtgever kun je er ook wat agressiever communiceren en er direct bij vermelden dat je anders helaas genoodzaakt bent de vordering uit te besteden aan een incassobureau.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Bob,

 

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad één van de links die ik hem heb gestuurd. Verder nog een aantal links van de rijksoverheid, kvk, noa, autoriteit persoons gegevens etc. waarin precies staat wat ik hierboven heb beschreven en toch bleef hij ontkennen en eromheen draaien.

 

In mijn facturen vermeld ik altijd de betalingstermijn. En inderdaad, als hij alsnog weigert ben ik van plan een no cure no pay incassobureau erbij te betrekken. Afgezien van het geldbedrag gaat het mij hier ook om het principe.

 

Link naar reactie
  • 0

Afspraken over gage en dergelijke zijn van tevoren mondeling gemaakt en ik heb ze ook schriftelijk in de mail staan.

(...)

Hij bleef voet bij stuk houden en beweerde dat als ik hem geen geldige VAR en kopie ID stuur, hij mij ook niet gaat uitbetalen.

Er is een overeenkomst tot stand gekomen om muziek te komen maken voor bedrag X, en die ben jij nagekomen door muziek te komen maken. Opdrachtgever moet ook de overeenkomst ook nakomen en bedrag X betalen. In de overeenkomst zijn blijkbaar vooraf geen voorwaarden overeengekomen zoals een VAR en een kopie ID dus daar kan opdrachtgever zich niet op beroepen, ook nog eens omdat die voorwaarden onredelijk zijn. Daarover inhoudelijk in discussie gaan heeft niet geholpen, dus daar kun je mee stoppen. Wel doen: strak het proces volgen van factureren, herinneren, aanmanen, sommeren, uit handen geven.

 

Verder verwijs ik in mijn factuur naar de betreffende modelovereenkomst aan de hand van deze zin

Het heeft weinig zin om in je factuur nog naar allerlei voorwaarden of toe te passen modelovereenkomsten te verwijzen. Dat had vooraf in een overeenkomst gemoeten. Ik begrijp uit je verhaal dat dat niet is gebeurd.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik meen mij te herinneren dat de artiestenregeling inhoudt dat de opdrachtgever inhoudingsplichtig is als er (zoals kennelijk in dit geval!) geen modelovereenkomst is (of de opdrachtnemer/artiest zelf geen inhoudingsplichtigenverklaring heeft).

 

Dan mág de opdrachtgever zelfs de factuur niet zomaar, zonder inhoudingen, betalen.

 

Deze regeling geldt nog steeds, behalve dat het woord "VAR" vervangen moet worden door "modelovereenkomst".

 

Je kan (volgens mij) inderdaad niet achteraf op je factuur gewoon vermelden 'modelovereenkomst geldt' wanneer er helemaal geen modelovereenkomst (daar zijn toch twee partijen voor nodig!) is.

 

Dus ik vrees dat een incassobureau of dergelijke niet veel kan uitrichten (maar wie weet).

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Ik meen mij te herinneren dat de artiestenregeling inhoudt dat de opdrachtgever inhoudingsplichtig is als er (zoals kennelijk in dit geval!) geen modelovereenkomst is (of de opdrachtnemer/artiest zelf geen inhoudingsplichtigenverklaring heeft).

Ik ben geen fiscalist, maar uit de informatie van de Belastingdienst maak ik op dat de artiest er zelf voor moet kiezen om gebruik te willen maken van de artiestenregeling, en ik maak uit het verhaal niet op dat vraagsteller daar vooraf actief voor heeft gekozen (en aan de voorwaarden voldoet).

 

Aanvulling: Op de site van de Belastingdienst kon ik het niet vinden, maar elders lees ik inderdaad dat als er geen overeenkomst is, gebaseerd op een goedgekeurde modelovereenkomst, waarin een een dienstverband wordt uitgesloten, voor het kortstondig inhuren van artiesten automatisch de artiestenregeling zou gelden. Dan heeft de opdrachtgever inderdaad een kopie van een identiteitsbewijs nodig.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Verder verwijs ik in mijn factuur naar de betreffende modelovereenkomst aan de hand van deze zin

Het heeft weinig zin om in je factuur nog naar allerlei voorwaarden of toe te passen modelovereenkomsten te verwijzen. Dat had vooraf in een overeenkomst gemoeten. Ik begrijp uit je verhaal dat dat niet is gebeurd.

 

 

Ik geef je gelijk Rob, we hadden van tevoren afspraken moeten maken, zwart op wit. Dus het was deels mijn fout, omdat ik uit ging van goed vertrouwen en mondelinge afspraken. De band bestaat namelijk ook uit een aantal bekenden van mij.

 

Wat ik vergeten ben te melden is dat na het optreden deze meneer in een van de mailtjes akkoord ging met het werken volgens de modelovereenkomst. Weet niet of dit per se iets verandert aan de situatie?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik meen mij te herinneren dat de artiestenregeling inhoudt dat de opdrachtgever inhoudingsplichtig is als er (zoals kennelijk in dit geval!) geen modelovereenkomst is (of de opdrachtnemer/artiest zelf geen inhoudingsplichtigenverklaring heeft).

 

Dan mág de opdrachtgever zelfs de factuur niet zomaar, zonder inhoudingen, betalen.

 

Deze regeling geldt nog steeds, behalve dat het woord "VAR" vervangen moet worden door "modelovereenkomst".

 

Je kan (volgens mij) inderdaad niet achteraf op je factuur gewoon vermelden 'modelovereenkomst geldt' wanneer er helemaal geen modelovereenkomst (daar zijn toch twee partijen voor nodig!) is.

 

Dus ik vrees dat een incassobureau of dergelijke niet veel kan uitrichten (maar wie weet).

 

 

Voordat ik de factuur heb gestuurd hebben we de gage afgesproken (eerst mondeling, daarna via de mail) en is de opdrachtgever ook nog eens akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst. Pas daarna heb ik de factuur gestuurd.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen fiscalist, maar uit de informatie van de Belastingdienst maak ik op dat de artiest er zelf voor moet kiezen om gebruik te willen maken van de artiestenregeling (...)

 

 

Nee.

Dat is niet een keuze van de opdrachtnemer, dat is een plicht van de opdrachtgever.

 

Je kan het allemaal nalezen in de artiestenregeling (de link die ik gaf).

 

Het is een hele 'moeilijke' regeling met veel misverstanden. Dat weet ik uit ervaring.

Vandaar dat ik hier op reageer. Dit heeft ook (soms) de aandacht van de belastingdienst.

 

(Toen het ingevoerd werd was er ook veel weerstand vanuit de sector. In de media, op TV enz. Intussen heb ik het gevoel dat de 'gevestigde' spelers hebben geleerd om hier mee om te gaan.)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet een keuze van de opdrachtnemer, dat is een plicht van de opdrachtgever.

Klopt, dat had ik inmiddels wel elders gevonden en mijn reactie aangevuld. Dank!

 

Voordat ik de factuur heb gestuurd hebben we de gage afgesproken (eerst mondeling, daarna via de mail) en is de opdrachtgever ook nog eens akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst.

Is de opdrachtgever "akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst", of is er daadwerkelijk ook een schriftelijke en door beide partijen getekende overeenkomst die is gebaseerd op die modelovereenkomst? Als dat niet zo is, kan die opdrachtgever uiteindelijk wel eens een terecht punt maken om zijn risico's af te dekken.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik de factuur heb gestuurd hebben we de gage afgesproken (eerst mondeling, daarna via de mail) en is de opdrachtgever ook nog eens akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst.

 

Ik ben geen jurist.

 

Maar volgens mij moet er een modelovereenkomst zijn. Anders is die er (dacht ik) niet.

 

Om alleen maar 'volgens modelovereenkomst te werken' lijkt mij niet afdoende (maar nogmaals: ben geen jurist...).

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet een keuze van de opdrachtnemer, dat is een plicht van de opdrachtgever.

Klopt, dat had ik inmiddels wel elders gevonden en mijn reactie aangevuld. Dank!

 

Voordat ik de factuur heb gestuurd hebben we de gage afgesproken (eerst mondeling, daarna via de mail) en is de opdrachtgever ook nog eens akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst.

Is de opdrachtgever "akkoord gegaan met het werken volgens de modelovereenkomst", of is er daadwerkelijk ook een schriftelijke en door beide partijen getekende overeenkomst die is gebaseerd op die modelovereenkomst? Als dat niet zo is, kan die opdrachtgever uiteindelijk wel eens een terecht punt maken om zijn risico's af te dekken.

 

 

Hij is er akkoord mee gegaan en voor zover ik weet is dat voldoende. Ziehier twee links:

 

http://www.vansandick.nl/index.php?pageNum_B=2&totalRows_B=18

 

https://www.verloningsservice.nl/2016/04/13/veranderende-regelgeving-per-1-mei-2016/

Link naar reactie
  • 0

Hij is er akkoord mee gegaan en voor zover ik weet is dat voldoende.

 

Dan zou ik als ik jou was de belastingdienst benaderen met de vraag of zij, net als jij, dat ook vinden.

 

Want dan kan je de opdrachtgever mededelen dat hij (en zijn boekhouder) 'fout' zit(ten) en dat hij met gerust hart je factuur kan voldoen.

 

Als de BD dus ook vindt dat een e-mail met 'wij werken volgens modelovereenkomst' genoeg is om inhoudingsplicht i.v.m. de artiestenregeling te "vermijden" in deze.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Hij is er akkoord mee gegaan en voor zover ik weet is dat voldoende.

 

Dan zou ik als ik jou was de belastingdienst benaderen met de vraag of zij, net als jij, dat ook vinden.

 

Want dan kan je de opdrachtgever mededelen dat hij (en zijn boekhouder) 'fout' zit(ten) en dat hij met gerust hart je factuur kan voldoen.

 

Als de BD dus ook vindt dat een e-mail met 'wij werken volgens modelovereenkomst' genoeg is om inhoudingsplicht i.v.m. de artiestenregeling te "vermijden" in deze.

 

 

Dat is een goed idee. Was sowieso van plan de belastingdienst te bellen, maar het is helaas zondag

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De vraag is wat de inhoud van de overeenkomst is. Als er een tarief overeengekomen is en overeengekomen is volgens de modelovereenkomst te werken, dan is dat de overeenkomst en dan kan de opdrachtgever niet achteraf extra eisen stellen. Dat had hij dan vooraf moeten doen.

 

Achteraf de belastingdienst, de loonbelasting en weet ik wat al niet meer erbij gaan halen is onnodig. Gewoon incasseren. veertiendagenbrief sturen en als dat niet helpt, dagvaarden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tenka90,

 

Ik las je bericht over een lastige opdrachtgever. Het lijkt erop dat deze 'opdrachtgever' de klappen van de zweep goed kent, en jou op basis van een kul argument gewoon niet of vertraagd wilt betalen.

 

Dilemma voor jou als opdrachtnemer is: hard aanpakken = [misschien] geen nieuwe opdracht, zacht aanpakken = [misschien] verdere inschakeling.

 

Tip: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

 

Een incassobureau inschakelen kan een oplossing zijn, maar het lijkt erop dat deze 'opdrachtgever' ook dit ingecalculeerd te hebben. Je hebt hem immers duidelijk erop gewezen dat het hele VAR verhaal niet meer klopt omdat de BD als gevolg van de invoering van de Wet DBA met modelovereenkomsten werkt.

 

Sterker nog, het vasthouden aan dit VAR verhaal kan betekenen dat hij 'extra' niet betaaltermijn binnenhaalt, omdat hier gauw vier tot acht weken werkzaamheden wordt verricht door een incassobureau.

 

Het enige dat lijkt te helpen is om dit soort figuren weinig speelruimte te geven. Welke stappen hiertegen effectief zijn, hangt af van: [a] de hoogte van jouw factuur, en het budget dat je hiervoor beschikbaar stelt.

 

Je had in het begin aangegeven dat je een no cure no pay incassobureau wilt inzetten. Voor een doorgewinterde wanbetaler is dit weinig zinvol, omdat ook hij weet dat er na vier tot acht weken kop in het zand steken, je, of je moet gaan procederen, of je de vordering moet gaan afboeken.

 

Corrigeer me, maar ik ben eigenlijk best wel sceptisch tegenover je 'opdrachtgever', want het lijkt er gewoon op dat hij je niet of veel te laat gaat betalen.

 

[mod edit: geen werving aub, bovendien werken beide genoemde opties voor contactopname voor jou/jullie niet]

 

Succes in ieder geval. Ik hoop dat ik wat betreft je 'opdrachtgever' ongelijk heb of krijg.

 

Groeten,

 

Jeff

 

Link naar reactie
  • 0

ps.

 

Hij heeft eigenlijk zelf al aangegeven dat hij je factuur [vermoedelijk] niet zal gaan betalen. Hij zegt namelijk dat hij zonder VAR verklaring en ID bewijs niet tot betaling zal overgaan.

 

Een VAR verklaring zul je [mijns inziens] nooit krijgen van de Belastingdienst omdat deze regeling als gevolg van de invoering van de Wet DBA inmiddels is afgeschaft. Hiervoor heeft de Wet DBA modelovereenkomsten in de plaats gesteld, waarvan ook nog is bepaald dat de Wet DBA tot 1 januari 2020 niet zal worden gehandhaafd [wat betreft eventuele fouten in het gebruik]

 

Dus de opdrachtgever loopt tot 1 januari 2020 [lees: dus ook nu] helemaal geen risico op naheffingen en boetes omdat de BD tot 1 januari 2020 niet zal handhaven. Check dit wel even goed met de BD.

 

Ook op het punt van het ID bewijs vraagt hij het ondenkbare.

 

Kortom: je zult nooit aan zijn voorwaarden kunnen voldoen.

 

Dus naar mijn bescheiden mening betekent "Eerst VAR verklaring en kopie ID bewijs inleveren voordat ik je ga uitbetalen = Ik ben helemaal niet van plan je te betalen" :)

 

Ik hoop nogmaals dat ik ongelijk krijg wat betreft je opdrachtgever.

 

[mod edit: idem]

 

Groeten,

 

Jeff

 

Link naar reactie
  • 0

Dit optreden vindt plaats volgens de modelovereenkomst

artiestenregeling individueel, beoordeling Belastingdienst nr.

9101586370-1, d.d. 07-10-2015.

De artiest kiest ervoor om geen gebruik te maken van deze

artiestenregeling, dus om geen loonheffingen te laten afdragen en niet

verzekerd te zijn voor de werknemersverzekeringen. Door deze keuze mag de

opdrachtgever de gage voor het optreden bruto aan de artiest betalen.

Ik vind dit erg verwarrend lezen, het optreden vindt plaats volgens de modelovereenkomst artiestenregeling, waar je geen gebruik van maakt?

Link naar reactie
  • 1

Ik vind dit erg verwarrend lezen, het optreden vindt plaats volgens de modelovereenkomst artiestenregeling, waar je geen gebruik van maakt?

Het wordt door jan en alleman hier verwarrend gemaakt!

 

Er wordt niet betaald omdat er geen VAR en ID wordt gegeven ... En die truc, want een truc is het, is al zo oud als de VAR zelf.

 

Vooralsnog wordt de factuur niet betwist ... en nu maar hopen dat de opdrachtgever niet meeleest.

 

Het is zoals Highio al veel eerder schreef ... Herinneren, aanmanen en incasseren ... en dat laatste door een incassobureau met een beetje haar op de tanden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een VAR-verklaring aangevraagd en ontvangen nadat de VAR was afgeschaft (in 2016, over 2016). Ook vanwege een lastige klant die zei pas te zullen betalen als ik een recente VAR-verklaring kon laten zien. Blijkbaar betekent het schrappen van de wettelijke verplichting om VAR-verklaringen te verstrekken niet dat de belastingdienst geen VAR-verklaringen meer mág verstrekken.

 

Dit overigens terzijde.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een VAR-verklaring aangevraagd en ontvangen nadat de VAR was afgeschaft (in 2016, over 2016).

Dat kan ...

 

De VAR is met ingang van 1 mei 2016 afgeschaft en aangezien de VAR telkens voor een heel jaar wordt (werd) afgegeven - van 01-01 t/m 31-12 - geldt deze voor het gehele jaar 2016.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is wat de inhoud van de overeenkomst is. Als er een tarief overeengekomen is en overeengekomen is volgens de modelovereenkomst te werken, dan is dat de overeenkomst en dan kan de opdrachtgever niet achteraf extra eisen stellen. Dat had hij dan vooraf moeten doen.

 

Achteraf de belastingdienst, de loonbelasting en weet ik wat al niet meer erbij gaan halen is onnodig. Gewoon incasseren. veertiendagenbrief sturen en als dat niet helpt, dagvaarden.

 

Er is inderdaad een tarief overeengekomen en hij is akkoord gegaan met het vermelden van de zin: Dit optreden vindt plaats volgens modelovereenkomst etc..

 

Factuur is inmiddels betaald

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.