• 0

Donaties op game server & KVK?

Hoi allemaal!

 

Ik zit met een (denk ik) lastige situatie, ik heb al dagen zitten zoeken maar ik kom er niet uit dus ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

 

In Augustus ben ik samen met mijn vriendin een game-server begonnen voor de fun dachten we, we hebben daar vip pakketten voor op gezet in de hoop om onze server kosten te kunnen drukken.

 

Dat is allemaal prima gelukt, maar nu zijn we de afgelopen 2 maanden zo sterk gegroeit dat we nu +/- 1000 euro aan donaties per maand binnen krijgen, dat is natuurlijk véél meer dan wat de server ons maandelijks kost.

 

Dus nu willen we toch maar gaan inschrijven bij de KVK, echter hebben we een probleem: We gebruiken een speciaal donatie systeem (Gpay.io) waardoor alles geautomatiseerd gaat, dit bedrijf biedt een webshop en plugin voor de server om alles te synchroniseren. Echter zit dit bedrijf in Australië en wordt alles in dollars en zonder btw berekend. De betalingen komen binnen op een PayPal account.

 

Het probleem is echter, via dit systeem ontvangen wij alleen de naam en het email adres van de "klanten"/donateurs. Het is dus onmogelijk voor ons om facturen te maken met volledige naam en adresgegevens, en het btw tarief voor het betreffende land, want zelfs dat weten we niet altijd zeker...

 

We vragen ons af wat is nu het beste of makkelijkste om te doen? Gewoon opgeven als extra inkomsten of toch inschrijven als eenmanszaak o.i.d?

 

Ik hoop dat jullie ons een beetje richting kunnen geven ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar gedachten: Donaties.... dat zijn giften toch?

Ik begrijp dat het geen donaties zijn maar vergoedingen voor een vip-pakket. Of krijgen de mensen niets terug voor hun "donatie"?

 

 

Gpay.io is er niet alleen voor donaties maar ook voor in-game aankopen.

 

 

 

Dat klopt helemaal inderdaad, we noemen het donaties, maar ze krijgen er dingen voor terug dus dan wordt het al gezien als service toch? Er zijn wel mensen die vrijwillig donaties sturen om de server te steunen, maar dan geven altijd nog wat extras als blijk van dank voor hun ondersteuning.

 

@dArgent de klanten komen overal vandaan, Europa, USA, zelfs landen waar ik voorheen nog nooit van gehoord had :P dat geld wordt bij ons op PayPal gestort, en daarna wordt er direct een 10% vergoeding naar Gpay overgemaakt omdat we hun systeem gebruiken.

 

Via die PayPal transacties kan ik helaas alleen hun email en naam zien, dus meestal geen adres.

 

Misschien denk ik er veel te ingewikkeld over, ik ben helemaal niet thuis in dit soort dingen vandaar dat ik het hier vraag voor we uberhaupt een volgende stap gaan zetten ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, dan zijn het geen donaties inderdaad.

 

Wat betreft de facturen en BTW:

Je weet alleen het emailadres en de naam van de oorspronkelijke klanten, dat zijn sowieso onvoldoende gegevens om een geldige factuur te kunnen maken.

(als je al facturen zou kunnen maken zou je die in ieder geval voor klanten binnen Europa moeten vermelden)

 

Ik denk niet dat je er te ingewikkeld over denkt.

 

Hopelijk is er iemand hier die je kan adviseren hierover.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.