• 0

partner eruit nieuwe erin

mijn compagnon en ik hebben een vof, nu wil hij eruit stappen .

ik heb al een nieuwe compagnon, maar met mijn huidige hebben compagnon hebben we nog een krediet van ongeveer €20.000 bij credits, nu wil mijn nieuwe compagnon die wel overnemen. zou credits dit goed vinden of zouden ze moeilijk kunnen doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zij ervan vinden is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Ik zou beginnen met het contract doornemen en kijken wat erover te vinden is in het contract. Dit is ongetwijfeld afgevangen in de overeenkomst die je gesloten hebt bij het aangaan van het krediet.

 

Op basis van die gegevens kun je contact opnemen met de financier. Dan weet je wat je te wachten staat en wat jouw én hun rechten zijn. Veel meer dan dat kan ik er niet over zeggen...

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie
  • 0

Beste Arion, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Er spelen een paar zaken:

 

1) in aanvulling op TimeTick: Wat zegt de kredietovereenkomst? Meestal betekent wijziging van het belang/vennoten ook een herbeoordeling van het risico. Check voorwaarden of stel je vraag anders (anoniem) aan de Qredits helpdesk (ook via online chat)

 

2) de vertrekkende vennoot wil ontslagen worden van zijn/haar hoofdelijke aansprakelijkheid voor de financiering. Het uit de VOF stappen is daarvoor meestal niet genoeg!

 

3) blijft de VOF sowieso bestaan? Dat kan alleen als er een VOF overeenkomst met voorzettingsbeding is. Zo niet, dan houdt de VOF op te bestaan, moet er fiscaal worden afgerekend; is het krediet per direct opeisbaar en is het aan de nieuwe VOF om een nieuwe kredietaanvraag in te dienen

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.