• 0

Factuur, hoe kom ik daar aan? (om naar de klant te sturen)

Gast lollypop

Sorry dat ik waarschijnlijk alweer een "blonde" vraag stel, maar moet alles doen zonder enige hulp en dat is soms best lastig. :-\

 

Of ik het hier goed heb geplaatst weet ik niet maar het gaat over het onderwerp Facturen.

 

In office 2000 zit het onderdeel factuur. (om als voorbeeld te nemen)

Ik vul deze in, print hem uit. Is dat papiertje wat ik simpelweg heb uitgeprint nu wat ik aan de klant verstuur?

Dus in feite de vraag, kan ik een factuur zelf maken en uitprinten voor gebruik naar de klant?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry dat ik waarschijnlijk alweer een "blonde" vraag stel, maar moet alles doen zonder enige hulp en dat is soms best lastig. :-\

 

 

Daar is Higherlevel toch voor????

 

In office 2000 zit het onderdeel factuur. (om als voorbeeld te nemen)

Ik vul deze in, print hem uit. Is dat papiertje wat ik simpelweg heb uitgeprint nu wat ik aan de klant verstuur?

Dus in feite de vraag, kan ik een factuur zelf maken en uitprinten voor gebruik naar de klant?

 

Op je site van de belastingdienst kun je alle informatie vinden waar je factuur aan moet voldoen. Ook kun je daar het ondernemershandboek bestellen: een boek over alle aspecten van ondernemen en de belastingdienst: een handige naslagwijzer. Kost niks!

 

Om een direct antwoord te geven op je vraag: ja, die kun je gewoon zelf uitprinten, zolang ze maar voldoen aan de eisen van de belastingdienst (doornummeren, btw-tarief en bedrag vermelden, btw-nummers en kvk-inschrijving vermelden etc.).

In sommige administartiepakketten zit ook een molule factuur, wat het doen vna btw aangifte en het verwerken van je uitgaande facturen in de boekhouding vergemakkelijkt. Handig om rekenign mee te houden als je veel facturen moet versturen en je nog een administratiepakket moet zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht overbodig, maar toch een hint: Let een beetje op als je met software van buitenlandse makelij in de weer gaat... de eisen aan facturen kunnen verschillen tussen bijvoorbeeld nederland en de VS.

 

De belastingdienst weet precies welke gegevens er minimaal op moeten staan in welke situatie, zorg dat je daaraan voldoet. Beter teveel dan te weinig in principe, maar het kan altijd te gek natuurlijk.

 

Een domme vraag is het trouwens niet, mij maak je niet wijs dat niet vrijwel iedereen zich dit afvroeg bij het opstellen van zijn eerste facturen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.