• 0

Hosting VS (Siteground) & VAT / Btw

Hoi,

 

 

Ik zoek wat advies over het volgende (kon het niet vinden via de zoekfunctie):

 

 

[*]Ik ga een webwinkel starten, en heb voor volgende week een afspraak staan bij de KvK.

[*]Ik heb begrepen dat het erg lang kan duren voordat ik een Btw nummer heb.

 

[*]Maar... ik wil gewoon beginnen met bouwen van mijn webshop achter de schermen. Daarvoor heb ik hosting nodig (Wordpress/woocommerce). Dit wil ik doen bij Siteground (bedrijf VS), vanwege zeer goede recensies en kostprijs.

[*]Nu vraagt Siteground alleen om een VAT-nummer, en wordt er 21% VAT geheven op mijn maandelijkse betaling. Na navraag bij Siteground leggen ze uit dat ze daarmee de Nederlanse Btw bedoelen.

[*] Als ik een abonnement afsluit voor 2 jaar kan ik deze 21% Btw niet meer wijzigen. Dan blijf ik dus 2 jaar lang teveel betalen.

 

 

Oftewel... moet ik nu maandenlang gaan wachten totdat ik kan beginnen met het bouwen van mijn webshop? Alleen omdat ik op dat Btw nummer moet wachten? :(

 

Wat raden jullie mij aan? Toch een Nederlandse host zoeken die misschien genoegen neemt met een KvK nummer? Of zal een Nederlandse host ook eerst een Btw nummer willen?

 

Is er een manier om sneller aan mijn Btw nummer te komen?

 

Wat natuurlijk ook kan is dat ik het toch als consument afsluit, en dan probeer om die 21% Btw af te schrijven in Nederland. Het probleem is alleen dat Siteground dit omschrijft als "21% VAT". Ik denk dat de Belastingsdienst dat mogelijk gaat interpreteren als Amerikaanse tax. Of komt dit vaker voor, en is dit een bekend probleem?

 

Ik hoor het graag!

 

 

Groetjes,

Mae

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bovendien maakt het niet uit of je nu al een BTW-nummer hebt of niet. Als je namelijk 21% moet betalen, mag je die meteen weer terugvragen op het moment dat je je BTW-nummer wél hebt. Geen verschil met de situatie als je gewoon in Nederland bij een Nederlandse hoster zou hosten (wat ook de bedoeling is van het laten heffen van lokale BTW door buitenlandse bedrijven)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Wauw, bedankt voor de snelle reacties!

 

Heel fijn om te horen dat ik wel gewoon snel mijn Btw-nummer krijg. Dat scheelt weer een hoop gepruts. Dan wacht ik gewoon nog een weekje. :)

 

@prinsrachid: klopt, ik mag het inderdaad terugvragen. Het probleem is alleen dat Siteground dit niet 21% Btw noemt, maar 21% VAT. Ik kan me voorstellen dat de Belastingsdienst dit interpreteert alsof ik (door zogezegd een stomme fout van mijn kant) Amerikaanse tax aan het betalen ben. Tax die ik dan niet mag terugvragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.