• 0

Factuur zonder adresgegevens van de betalende particulier?

Beste allemaal,

 

Ik verkoop hoofdzakelijk aan particulieren en stuur deze na aankoop de factuur per email toe.

Ik heb dus vaak alleen de naam en het emailadres.

Is het noodzakelijk bij verkoop aan particulieren in de factuur het volledige adres te noteren?

 

Ik weet dat bij verkoop aan particulieren een factuur niet verplicht is maar voor mijn eigen boekhouding vind ik dit wel zo handig.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Is het noodzakelijk bij verkoop aan particulieren in de factuur het volledige adres te noteren?

 

 

Is wel goed dat het in je eigen boekhouding bijwerkt, adres is m.i. niet verplicht.

Je kan ook alleen een factuur in je eigen boekhouding doen en niet per mail verzenden naar particulieren.

 

Ik heb b.v.een mobiel pin apparaat, van de betalingen krijg ik 1x per maand een overzicht, de boekhouder boekt het in als ontvangsten particulieren o.i.d. met 21% BTW, een supermarkt weet ook niet waar jij woont als je een kassabon krijgt. Wilt u een bonnetje? :)

Link naar reactie
  • 0

Beste MJKIC,

 

de Belastingdienst stelt een aantal factuureisen, waarbij in sommige situaties ook aangepaste regels kunnen gelden (Wat moet er op mijn factuur staan?).

 

Die kun je eenvoudigweg zelf nagaan, want wij kennen jouw situatie hier niet of onvoldoende voor beantwoording van deze vraag.

 

Leestip: Handboek Ondernemen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ook van de belastingdienst:

 

"Bent u een detailhandelaar? Dan hoeft u alleen een factuur uit te reiken als:

 

uw klant (een ondernemer) hierom vraagt

u weet of moet weten dat uw klant ondernemer is"

 

Het lijkt me lastig om eisen te stellen aan een factuur die niet uitgereikt hoeft te worden.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.