• 0

MobileRentManager.com: nieuw online platform voor mobiele verhuurcontracten

Omschrijving van je concept:

Ik heb een verhuurbedrijf en zocht een goede oplossing om van papieren huurcontracten af te komen, en overzicht te krijgen welke spullen waar zijn, en wanneer ze weer terug komen. Ik zag niets dat me beviel, en heb eigen software laten schrijven. Toen dat goed werkte besloot ik het beschikbaar te maken voor andere verhuurbedrijven. Zie www.MobileRentManager.com .

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb het online platform www.mobilerentmanager.com bedacht en laten ontwikkelen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Huurcontracten opstellen en tekenen vanaf een mobiele telefoon.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Mijn oplossing is specifiek gericht op mobiel gebruik.

 

Er zit een reseller programma bij, waarmee iedereen geld kan verdienen door nieuwe klanten te werven met een unieke Promo-code. Dus als dit je wat lijkt, ben je meer dan welkom om reseller te worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Elke feedback is welkom. Vooral adviezen over hoe dit verder verbeterd en gemarket kan worden.

 

[Titel ingekort.]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het mag wat mij betreft wel wat meer vertrouwen uitstralen. Ik mis bijvoorbeeld een naam, adresgegevens, een telefoonnummer, een KvK nummer, een privacy statement en algemene voorwaarden. En de namen in de testimonials lijken verzonnen (in elk geval 2 van de 3), dat wekt ook niet echt vertrouwen. Zeker als je met een reseller systeem met provisie gaat werken, mag het wel wat transparanter.

 

Waarom trouwens niet een aantal screenshots geplaatst? Of de mogelijkheid voor een trial zonder de extra drempel dat je je e-mailadres moet opgeven?

Link naar reactie
  • 0

Waarom alleen een prijs in dollars per maand?

 

Je mag verwachten dat een Mobile Rent Manager mobile first ontworpen is, maar waar vind ik de iOS- en Android-app?

 

Jezelf citeren als tevreden klant in de testimonials lijkt me geen goed plan. Dat kan directer, concreter en persoonlijker met jouw verhaal als verhuurder die zijn eigen software ontwikkelde uit onvrede over bestaand aanbod.

 

Verder mag het snel-rijk-met-passief-inkomen in de informatie voor resellers er van mij wel uit. Zoek je trouwens echte "resellers", "sellers" en "sales persons" die zelf verkopen aan hun eigen klanten of is het meer een (passief) referral-programma?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel mogelijkheden, maar zoek tevergeefs een Nederlandse versie. Is die er van het eigen verhuurbedrijf als voorbeeld?

 

Hoe legitimeert een huurder zich? En hoe betaalt deze voor de huur en borg?

 

Ik denk dat je dringend met een payment service provider (PSP) zou moeten integreren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Alvast dank voor jullie reacties. Ik ga met jullie suggesties aan de slag. Nog even een kort overzicht van de situatie:

 

VOOR:

Ik had papieren verhuur contracten. Ik moest hierop opschrijven welke spullen een klant huurde, wat deze betaald had, wat de borg was, en wanneer de spullen terug zouden komen. Ik nam deze contracten mee naar de opslag, waar vanuit ik de spullen verhuurde. Als de klant langs kwam, gaf ik de spullen over en tekende deze de contracten ter plekke. Maar hier staat geen PC.

 

PROBLEEM:

De papieren contracten werden vele stapels papier. Ik moest zelf onthouden wanneer spullen terugkwamen, zoals was afgesproken met de klant. Ik had geen overzicht welke spullen reeds verhuurd waren. Als ik op vakantie was, vroeg ik een vervanger om foto's te maken van de papieren contracten en die te uploaden naar de cloud. Dit was erg omslachtig en ging vaak fout.

 

OPLOSSING:

Mobile Rent Manager. Ik kan dit online platform vanaf mijn mobiel bedienen. Ik kan snel de producten die een klant wil huren in een winkelwagentje stoppen, en de verhuurperiode aangeven. Het systeem rekent de prijs uit. Hier rolt een contract uit. Dit kan door de klant met de vinger op de smartphone ondertekend worden (geen PC/papier nodig). De klant krijgt een kopie van het contract in zijn/haar email. De klant kan betalen met PIN of contant of per factuur/anders. Het systeem houdt bij welke spullen al verhuurd zijn, en wanneer welke spullen terug komen. Ik kan Staff medewerkers toevoegen om bij te houden wie de spullen verhuurd heeft. Ook rekent het systeem de omzet uit, zodat ik kan bijhouden hoe lucratief de week is geweest.

 

NIEUWE TOEPASSING

Ik denk dat het systeem ook handig is voor andere AV verhuurbedrijven, of bedrijven die andere zaken verhuren, zoals vakantiewoningen en fietsen en andere apparatuur.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je op je website wat te simpel omschrijft wat het eigenlijk is.

Je geeft in grote letters aan dat je "huurcontracten" kan bijhouden, maar waar het écht om gaat zie je pas als je verder kijkt, namelijk ook direct een hieraan gekoppeld voorraad beheer, met pakbonnen etc.

 

 

Niet direct iets nieuws (denk o.a. aan concurrenten van je als Rentman, Oaksoft, Rent+) maar wel een stuk scherper geprijsd, waardoor ik jou product nu wél overweeg, en bij je concurrenten ben afgehaakt. Laat dit beter zien op je site door bv wat screenshots e.d.

 

Echter, het specifieke mobiele gebruik schrikt toch wat af. Ik wil graag orders en planning aanmaken vanuit mails van klanten, dat gaat op een mobiel/tablet toch wat lastig om je geen 2 vensters naast elkaar krijgt. Is er ook een mogelijkheid tot web-based inloggen via PC om sneller veel gegevens te kunnen verwerken? Verder is het fijn als er toch een papieren blaadje kan worden geprint om mee te geven aan de klant.

 

Ben in ieder geval benieuwd wat de trial te bieden heeft.

 

Edit: na aanmaak erachter gekomen dat er wel een web-based versie is. Helaas valt de uitvoering me behoorlijk tegen. In IE werkt het order veld niet correct, op een Iphone is het onhandig door het formaat: dus eigelijk vermoed ik dat het enkel op een tablet werkt.

De artikelen zijn behoorlijk groot: met een paar beamers prima te doen, maar bij meer als 100 verhuurartikelen (en meerdere van het zelfde artikel) lijkt me het overzicht snel weg.

Idee en techniek is prima, maar de uitvoering moet nog aan gewerkt worden wil je het kunnen opnemen tegen de concurentie.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.