Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Mikky Vrolijk

Versoepeling van onze forumregels

Recommended Posts

Door het moderatorenteam is besloten soepeler om te gaan met onze forumregels m.b.t. werknemers- en student-start-up vragen.

Dit, omdat we ons forum wat meer toegankelijk willen maken en we ook een podium willen bieden voor relevante vraagstukken m.b.t. ondernemerschap uit andere invalshoeken. Deze werden tot op heden beoordeeld op het feit of Topicstarter wel/niet een (startende) ondernemer is, i.p.v. op relevantie en alsnog interessant voor andere ondernemers.

Uiteraard vergt dit meer moderatie en zullen er van geval-tot-geval vraagtekens zijn bij een bepaald topic, dan wel meningsverschillen kunnen ontstaan of deze wel relevant genoeg is.

Om hier over niet online in het betreffende topic in discussie te gaan, is een klein gezelschap actieve leden van ons forum uitgenodigd, die in een besloten board een ambassadeursrol krijgen. Met als doel dat de topics, waar men over twijfelt, verplaatst worden naar het besloten board ambassadeurs en we in dat board de overweging maken of deze wel/niet terug geplaatst wordt in het open board.

Personen die de ambassadeursrol hebben zijn: Branko Collin, WkHoekstra, Hans van Nijnatten, Hans van den Bergh, Ron van der Kolk en StefanO.

Een aantal forumregels zijn inmiddels aangepast/versoepeld (zie de bullits onder "voorbeelden").

Waar het in hoofdlijnen op neer komt is: "indien het topic ondernemers relevant is, wordt het toegestaan”.

Op een eerder verzoek in dit topic, is het onderdeel Vraag&Aanbod nu vriendelijker opengesteld voor vragen m.b.t. ik ben op zoek naar een leverancier.

Twijfel je als je als deelnemer een bericht tegenkomt of die wel/niet volgens de forumregels toegestaan is? Graag stip ik dan nogmaals aan, dat het erg gewaardeerd wordt als je de knop meld dit bericht moderator gebruikt bij zo’n bericht en hier niet online over in discussie gaat.

[verandering: StefanO toegevoegd]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Personen die de ambassadeursrol hebben zijn: Branko Collin, WkHoekstra, Hans van Nijnatten, Hans van den Bergh en Ron van der Kolk.

En trots dat we zijn! Of niet dan? ;D Bedankt Mik! :-K

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Bedankt moderatorenteam ! Dankzij hen is dit ambassadeursidee geboren en zijn de regels wat versoepeld :-K

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Bij deze wens ik de ambassadeurs veel succes bij hun overwegingen. Bedankt alvast voor jullie inspanningen (naast die van de moderatoren) voor het hoog houden van de kwaliteit van de topics op Higher Level!

Personen die de ambassadeursrol hebben zijn: Branko Collin, WkHoekstra, Hans van Nijnatten, Hans van den Bergh en Ron van der Kolk.

Vast een heel domme vraag van mij. Maar wie is WkHoekstra?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Hallo allen,

ik ben dat ;D en voel me zeer vereerd door de uitnodiging. Alhoewel het lezen momenteel wat moeizaam gaat (vanwege een onverwacht stukje metaal in mijn oog) zal ik daar waar mogelijk bijdragen.

Goed idee! Succes gewenst met het overleg. Ik ben wel van mening dat HI moet oppassen met huiswerkvragen. Ik zie die nogal eens op fora opduiken.

Goed idee! Succes gewenst met het overleg. Ik ben wel van mening dat HI moet oppassen met huiswerkvragen. Ik zie die nogal eens op fora opduiken.

En die zie je hier niet omdat die weggejorist worden door de mods voordat je geknipperd hebt ;D

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Vast een heel domme vraag van mij. Maar wie is WkHoekstra?

Score van 28 berichten en de tweede was al een terechtwijzing van een nieuwkomer. ;D Maar wel verstandig om juist degenen die al op eigen initiatief nieuwkomers attendeerden op de forumregels tot ambassadeur te benoemen, zodat de interpretatie van de regels eerst onderling besproken kan worden. Give 'm a badge!

Het belangrijkste criterium was heel lang ondernemersrelevant; daarmee kon zelfs een uitzondering gemaakt worden op regels zoals geen studievragen en geen werknemersvragen zodat interessante vragen alsnog toegelaten worden.

Niet eens sarcastisch bedoeld. Er zijn een paar deelnemers die vaak opduiken bij de verwelkoming van nieuwe vragenstellers en enkele reacties kenmerken zich door een wat nors welkom. Maak die mensen lid van het ontvangst-committee dat in onderling overleg bepaalt of een vraag wel of niet ondernemersrelevant is (hiephoi, oud flexibel criterium wordt weer gebruikt) en het probleem van het incidentele kille welkom is ook grotendeels opgelost. Bijkomend voordeel: de discussie over individuele kwesties wordt niet in het openbaar gevoerd.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.