• 0

Eenmansbedrijf in Nederland, werk voor EU, woonachtig in de VS - kan dat?

Ik ben Nederlander woonachtig in het buitenland, werkzaam by een internationale organisatie gevestigd in de UK. Over een jaar ga ik verplicht met pensioen, en zal dan vanwege familieomstandigheden naar de VS verhuizen. Mijn plan is als freelancer te blijven werken, voornamelijk voor mijn huidige werkgever (die daar behoefte aan heeft) maar eventueel ook voor andere vergelijkbare organisaties. Omdat de projecten in veel gevallen door de EU gefinancierd zijn is het van belang dat mijn eenmansbedrijfje in een Europese lidstaat gevestigd is. Is dat mogelijk in Nederland? Zo niet, zijn er andere Europese lidstaten waar dat kan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat kan; bel eens een trustkantoor.

 

Doe het zelven - hoewel welllicht niet verstandig - kan uiteraard ook: zorg er dan voor dat je een BV met een Nederlandse bestuurder hebt

 

Wat niet kan is een eenmanszaak (een personenvennootschap), want daarvoor moet jij in de Nederlandse basisadministratie ingeschreven staan

Link naar reactie
  • 0
Begrijp ik goed dat in mijn geval (Nederlands paspoort) de voornaamste rol van het trustkantoor is het ter beschikking stellen van een correspondentie adres?

Nee, dat begrijp je niet goed :)

 

Of is er meer nodig?

Een trustkantoor treed op als directeur/bestuurder van de vennootschap en verricht de bestuurshandelingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.