• 0

Tariefstelling en concurreren met gratis alternatief?

Gast lollypop

Help, hoe ga ik hiermee om?

 

Nogmaals, het gaat om een bemiddelingsbureau.

Daarvan zijn er 4 andere zover ik weet.

1 daarvan draait goed en is tevens ook de enige die kosten vraagt voor het inschrijven/bemiddelen.

De andere, ben ik zelf niet zo over te spreken, maar leveren hun diensten gratis.

 

Wat is nu het probleem.

Naar aanleiding van de vraag die ik gesteld heb: Wat vind jij een redelijk bedrag.

Krijg ik dus iniminie bedragen, maar vooral de opmerking, ja maar bij die en die kost het niks. Of, een uitzendbureau vraagt toch ook geen inschrijfkosten, waarom zou ik bij jou dan wel moeten betalen?

 

Nu, dat bureau waar wel betaald moet worden, draait toch, dus er zijn in ieder geval bedrijven die van deze dienst gebruik maken.

Anderzijds weet ik dat er toch stiekem vele werkzoekende zich inschrijven, ook al kost het ze een klein bedrag.

 

Nu zit ik dus met het euvel een bedrijf te willen opstarten waarbij men voor de diensten moet betalen. Ik zal dus op moeten boksen tegen de "bedrijfjes" die ditzelfde gratis aanbieden.

Daarbij zal ik moeten concureren met een bedrijf wat ook kosten in rekening brengt, waardoor ik, tenminste dat lijkt mij, niet al te ver weg kan gaan zitten van de kosten die zij voor hun diensten vragen.

Dus als zij 100 euro vragen, zou ik er dus geen 40 euro voor kunnen vragen. Dat lijkt mij een te groot verschil waar klanten ook weer over kunnen vallen.

 

Mijn "help" komt voort uit het idee, ik schrijf bedrijven aan om via mij personeel te zoeken, adverteer hier en daar om werkzoekende te trekken, maar wat nou als zij ook denken, tja maar daar en daar kost het niks. Ik zie het dus al helemaal voor me dat ik niemand zo ver krijg om van mijn dienst gebruik te gaan maken.

 

Kortom, ik zit even met een dipje. Ik wil dit heel graag, maar ben zo bang dat het me niet gaat lukken. Hoe ga ik hiermee om?

 

// mod-break

ik heb de titel wat duidelijker gemaakt

//

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

het lijkt me eerder een kwestie van vraag en aanbod. Als jij werkzoekenden iets kunt bieden zullen ze wellicht bereid zijn iets te betalen en als je werkgevers aan de ideale kandidaat kunt helpen idem dito.

Veelal wordt in zo'n geval de dienst eerst gratis aangeboden om massa op te bouwen, wellicht een idee.

Probeer anders de bedrijven te overtuigen met referenties, indien aanwezig. Als jij al eerder mensen succesvol hebt geholpen, geef je duidelijk aan dat je een goed product hebt.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Ik weet niet wat je trouwens precies onder bemiddeling verstaat, maar er zijn véél meer dan vier vacaturesites hoor :)

 

Dank je voor de link.

 

Waarom ik er zeker wel iets in zie, is omdat de doelgroep waar ik me op wil richten, problemen heeft met het vinden van elkaar. Het gaat niet om banen die je bij een uitzendbureau zal vinden, dus vandaar ;)

 

Ik vergelijk het even met iemand die een kinderoppas zoekt. Je hebt geen idee waar je moet adverteren dus hang je maar een kaartje bij de supermarkt op.

En dan komt het. Je word plat gegooid met e-mailtjes, telefoontjes, brieven, zelfs mensen aan de deurbel enz.

Kinderoppas is een "beroep" dat iedereen die graag met kinderen om gaat op kan reageren. (cv niet altijd nodig)

Nu zoek je een bepaald persoon, maar hoeveel heb je er al af moeten wijzen omdat ze jou niet goed overkwamen?

Kijk eens naar de tijd die het je kost om al deze kandidaten na te gaan en eventueel op gesprek te laten komen. Er moet maar net iemand tussen zitten waarvan je denkt, ja jou zoek ik.

 

Zo werkt dat in de doelgroep waar ik me op wil richten ook.

Een bureau die bemiddeld is dan veel makkelijker en bespaart zeker een hele hoop tijd en energie die je er anders in zou moeten stoppen.

Link naar reactie
  • 0

Als jij de bedrijven en werkzoekenden serieus iets goeds kan bieden, dan lijkt geld me niet het probleem (mits het enigszins redelijk is). Als de gratis bemiddelingsbureaus echt niet goed zijn, dan kun je daar op inspelen in jouw marketingplan. Je kunt duidelijk maken (kort en bondig) waarom ze jou moeten kiezen ipv de gratis bureaus.

 

Wat is nu helemaal je bedoeling? Waar ga je klanten vandaan halen? Wat is die doelgroep die je zo geschikt lijkt? Hoeveel wil je ermee verdienen (je brood of je extra zakcentje?)?

 

Ik zou trouwens geen bedrag per maand o.i.d. vragen, maar eerder per uur dat je er echt actief aan werkt of per kandidaat. Dan weten mensen tenminste wat ze krijgen voor het geld. Anders neigt het misschien te snel naar een vacaturebank ipv bemiddelingsbureau.

 

En kijk anders eens naar prijzen van nationalevacaturebank.nl of monsterboard.nl of iets dergelijks. Misschien kun je hier wat nuttigs uithalen voor jouw tarieven.

 

Succes.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Wat is nu helemaal je bedoeling? Waar ga je klanten vandaan halen? Wat is die doelgroep die je zo geschikt lijkt? Hoeveel wil je ermee verdienen (je brood of je extra zakcentje?)?

 

En kijk anders eens naar prijzen van nationalevacaturebank.nl of monsterboard.nl of iets dergelijks. Misschien kun je hier wat nuttigs uithalen voor jouw tarieven.

 

Succes.

 

Dat is een goede tip, ga ik zeker eens naar kijken.

 

De doelgroep laat ik nog even achter de schermen als je het niet erg vind ;D

 

Je moet het zien als een uitzendbureau.

Bedrijven melden zich aan. Werkzoekende melden zich aan.

Anders is dat de inschrijving geld kost. Werkzoekende betalen iets minder dan bedrijven. Dat is eenmalig en blijft een bepaalde periode geldig.

Een bedrijf betaald tevens ook nog een x bedrag als ik ze heb kunnen helpen aan personeel.

Met salarissen heb ik dan niks van doen.

 

Klanten. Ik wil zoiezo beginnen met het opstellen van een brief. Deze gaat naar alle bedrijven die ik kan vinden (kan je vertellen, dat zijn er een hele hoop) en hoop vandaaruit de eerste klantjes binnen te slepen.

Wat betreft de werkzoekende, dat is al wat makkelijker, omdat ik wel weet waar ik moet adverteren.

 

Wat ik wil verdienen? Eerst maar eens kijken of ik het aan het lopen krijg.

 

Is dit een beetje richting een antwoord op jou vragen?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niemand gaat je betalen om brieven te schrijven. Ze gaan je betalen omdat je een unieke dienst leverd. Als jij mensen aan een baan kunt helpen die ze anders niet zouden krijgen(omdat je veel mensen goed kent en erg goed kan verkopen), willen ze je wel betalen. Liefst achteraf natuurlijk, maar ook wel vooraf. Je moet echter wél eerst je reputatie vestigen. Mijn bedrijf vraagt ook geld voor diensten die elders "gratis" zijn. Dat gaat prima, zolang je maar (veel) beter bent dan die anderen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Ik ben ondertussen gaan speuren op internet naar ervaringen van werkzoekenden. Zoals ik al verwachte komt daarbij het betaalde bureau het beste uit de bus.

Maar goed dat maakt mijn dipje er niet echt minder op, aangezien deze vooral te maken heeft met of men wil betalen of niet.

 

Ik wil iets voorleggen aan jullie, om te zien wat jullie meningen zijn hierover.

 

Werkzoekende.

Ik heb dus de vraag gesteld of men zich zou inschrijven en welk bedrag men dan redelijk vind.

(mijn eigen gedachten is 20 euro eenmalig, maar dat weten zij niet)

 

5% zegt, ik wil best betalen, sommige noemen een bedrag rond de 5 euro.

90% zegt, nee ik wil niet betalen voor inschrijving.

5% geeft een andere oplossing en zegt, ik wil niet betalen voor inschrijving, maar ik zou het niet erg vinden om bv 5 euro te moeten betalen als ik ook daadwerkelijk een baan krijg via het bureau.

 

Nu gaat het mij om het laatste. Dat lijkt mij geen goede constructie. Wat is jullie mening? Hebben jullie eventueel nog andere ideeen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

als ik me inschrijf en 90% zeker een leuke baan krijg die bij me past, wil ik wel betalen.

Alleen zal iemand die werkloos is wellicht niet altijd het geld hebben om te betalen, als het ook gratis kan.

 

Dus zoals Nils ook zei, als je een unieke dienst hebt en kunt aantonen dat jij mensen van het juiste werk voorziet, gaat het snel en kun je rustig geld gaan vragen.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik denk ik zou doen is werkgevers laten betalen voor de dienst (jij gaat op zoek naar kandidaten), en het gratis te houden voor de kandidaat.

 

Want, de kandidaten hebben waarschijnlijk regelmatig geen werk en hebben geen geld voor zo'n dienst. En, als je het gratis doet, dan krijg je ook veel meer aanmeldingen, waardoor het interessanter wordt voor bedrijven.

 

Als je beide partijen laat betalen, dan is er minder sprake van een dienst, maar meer van een betaalde vacaturebank (lijkt mij). Als je alleen bedrijven laat betalen, dan is het echt een dienst: jij gaat op zoek voor ze, zonder dat de kandidaten per se jouw bedrijf kennen.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Inderdaad Erik, het werkt in princiepe hetzelfde als een uitzendbureau. Een bedrijf schrijft zich in, een werkzoekende schrijft zich in en ik ga proberen te koppelen.

 

Ik maak me niet zo'n zorgen of mensen het wel kunnen betalen, want het gaat veelal om (vrij jonge) mensen die zo'n baan perse willen, maar zelf gewoon niet gevonden krijgen en daarom maar ondertussen een "normale" baan hebben om toch wat inkomsten binnen te halen.

 

Zie het als banen die vallen onder de noemer, van je hobby je beroep willen maken.

Link naar reactie
  • 0

Voor Monsterboard moet je denken aan rond de 8000 euro per jaar, voor 1 account waarbij je toegang hebt tot cv's. (maar je kunt onderhandelen met ze)

http://hiring.monsterboard.nl/werving-product/cv-zoeken.aspx

 

Nationale vacaturebank is gewoon online te vinden:

http://www.nationalevacaturebank.nl/werkgever/producten/cv-database.html#

 

Dus die 5 euro, gaat echt helemaal nergens over.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.