• 0

BTW vrijgesteld <21 jaar bij factureren aan dansschool?

Ik heb altijd begrepen dat ik bij het geven van dansles aan kinderen jonger dan 21 jaar een factuur met vrijgestelde BTW moest sturen. Maar is dit wel het geval als de factuur aan de dansschool wordt gestuurd, dus niet aan de leerlingen zelf? Dus als ZZP-er geef je een dansles op een dansschool aan kinderen <21, is de factuur aan de dansschool dan wel belast of vrijgesteld? De belasingtelefoon en site geven verschillende info.. Iemand hier een het verlossende antwoord?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Claase

 

Ik neem aan dat jij als zelfstandig dansdocente jezelf verhuurt aan dansscholen. Dat betekent dat de kids onder 21 niet jouw klanten zijn. Daardoor ontstaat de nare situatie dat jij gewoon btw in rekening moet brengen aan de dansschool terwijl de dansschool die btw niet terug mag vragen omdat die ziet op voor de dansschool vrijgestelde omzet.

 

Je zou de fiscus kunnen vragen of hier wellicht sprake is van een situatie waarbij je door de ‘constructie’ heen mag kijken om te concluderen dat het gaat om de uiteindelijke prestatie (dansonderwijs aan kinderen onder 21) en dat wie wie factureert daardoor niet relevant is. Ik zeg niet dat dat een positieve uitkomst zal geven, maar proberen kan altijd.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.