• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website?

Omschrijving van je concept:

Ik heb eindelijk wat tijd gehad om mijn eigen website een complete makeover te geven :)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een nieuwe website gebouwd op basis van het Divi WordPress theme (al heb ik nog aardig wat CSS code moeten schrijven)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitstraling van mijn oude website was niet meer van deze tijd. Hoewel die website toch nog aardig wat opdrachten opleverde merkte ik dat de meeste klanten voor een modern fullpage design kozen. De nieuwe website heeft datzelfde design en levert dus hopelijk nog meer opdrachten op. Daarnaast is nu nog duidelijker beschreven wat ik doe.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Tja, heel innovatief is het niet, al zijn de gele accenten wel lekker opvallend en onderscheidend ;-)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wellicht zien jullie nog verbeterpunten die ik over het hoofd heb gezien. Ik heb uiteraard zelf al een uitgebreide check gedaan dus ik verwacht en hoop niet dat jullie nog heel veel vinden, maar alle suggesties zijn welkom natuurlijk. Ik moet alleen de meeste blogartikelen nog even nalopen en voorzien van een call to action.

 

Verder twijfel ik nog over 1 onderdeel van mijn aanbod. Ik bied nu 2 losse hostingpakketten en een onderhoudspakket aan, maar met name de hostingpakketten leveren maar een klein bedrag per jaar op en blijken toch aardig wat tijd te kosten aan het beantwoorden van support vragen.

 

Ik zit er dan ook aan te denken om geen losse hostingpakketten meer aan te bieden, maar alleen een totaalpakket waarin naast hosting (het huidige hostingpakket Groot) ook het verzorgen van updates en het verhelpen van eventuele problemen na een update is inbegrepen. Qua prijs denk ik dan aan € 365,00 ex BTW per jaar (1 euro per dag, maar wel per jaar vooruit betaald). Ik ben echter bang dat die prijs voor mijn doelgroep te hoog is, hoe denken jullie daarover?

 

Daarnaast wil ik dan ook nog een pakket aanbieden waarin naast bovenstaande ook een 10 uurs strippenkaart (per jaar) voor onderhoudswerkzaamheden ed is inbegrepen. Dat pakket zou dan op € 895,00 ex BTW per jaar uitkomen.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een paar dingetjes:

 

De bewegende achtergrond vind ik persoonlijk irritant, maar dat is wellicht een kwestie van smaak.

 

Je contactformulier kan (mag) ik alleen invullen om een offerte aan te vragen? Ik vind een contactformulier altijd ook wel handig voor andere vragen, maar daar nodigt dit formulier niet toe uit.

 

In artikel 6.7 van je voorwaarden zou ik het woord "helaas" weghalen.

 

Gelukkig ook een taalfoutje ontdekt in je verder goed verzorgde teksten (disclaimer: ik heb niet alles gelezen ;)): in je voorwaarden artikel 7.1 staat "ten aller tijden", dit moet "te allen tijde" zijn. En de tekst op je "verzend"-knop leest wat vreemd, omdat IK verzend en JIJ stuurt, terwijl "Verzend en stuur mij een offerte" in mijn optiek een dubbele opdracht naar mij toe is.

 

Wat je vraag over de hosting betreft: je vraagt nu 120 euro voor hosting en 240 euro voor support, totaal dus 360 euro; het komt op mij dan wat vreemd over als de combinatie van die twee dan 5 euro meer zou moeten kosten.

 

maar met name de hostingpakketten leveren maar een klein bedrag per jaar op en blijken toch aardig wat tijd te kosten aan het beantwoorden van support vragen

Maar voor die supportvragen heb je toch je uurtarief of je strippenkaart? De drempel voor een onderhoudsabonnement lijkt mij inderdaad hoog, maar als ik niet kies voor een onderhoudsabonnement zou ik geen probleem hebben met betaling voor support vragen. Hoe ga je daarmee om bij vragen van klanten zonder onderhoudsabonnement. En kun je uit de historie afleiden hoeveel support er gemiddeld komt kijken bij hosting klein/groot?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

 

Hartelijk dank voor je kritische blik. De bewegende elementen is waarschijnlijk een kwestie van smaak inderdaad: aan de ene kant wil ik laten zien wat er mogelijk is en aan de andere kant heb ik geprobeerd niet teveel animatie te gebruiken.

 

Voor wat betreft het contactformulier, dat heb ik inderdaad bewust zo gemaakt. Ik wil namelijk niet elke dag een uur bezig zijn met het beantwoorden van allerlei vragen die mij niets opleveren. Niet dat ik te beroerd ben om iemand gratis te helpen, maar ik heb liever dat iemand die vraag dan als reactie op mijn blog stelt zodat anderen er ook nog wat aan hebben. Bovendien is dat ook een stuk beter voor mijn SEO ;)

 

Om diezelfde reden stond op mijn oude site het telefoonnummer en e-mail adres dan ook niet bovenaan. Dat heb ik bij deze site wel gedaan, als dat teveel onbetaald werk oplevert kan ik ze op de blogpagina's altijd weer weghalen. Overigens kreeg ik bij de oude site ook al regelmatig vragen per mail binnen, die beantwoord ik uiteraard wel gewoon netjes.

 

Over het hosting en onderhoudspakket ; die € 365,00 leek me gewoon een leuke prijs omdat ik die kan marketen als 1 euro per dag ;) Ik zou er ook € 30,00 per maand van kunnen maken, die paar euro maakt me niet uit natuurlijk. Dat totaalpakket zou als vervanging voor de huidige pakketten komen, dus die zouden dan vervallen.

 

Het huidige onderhoudsabonnement houdt vooral in dat ik de updates verzorg en eventuele problemen die daarbij ontstaan oplos. Maar het beantwoorden van "normale" hostingvragen doe ik gratis voor mijn hostingklanten. Dat gaat dan bijvoorbeeld over e-mail instellingen, verloren wachtwoorden herstellen enzovoorts.

 

De strippenkaart is meer bedoeld voor alles wat op de pagina "website laten verbeteren" genoemd is. Het beantwoorden van supportvragen voor bestaande klanten valt wat mij betreft gewoon onder service, maar het moet natuurlijk niet meer gaan kosten dan het oplevert en dat is nu bij een aantal klanten die alleen een hostingpakketje afnemen wel het geval.

 

Voor wat betreft de tekst op de verzendknop : als iemand een betere suggestie heeft hoor ik dat graag.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Twee algemene opmerkingen:

 

(1) Je bouwt uitsluitend WordPress websites, toch? Ik denk dat je dat nog prominenter kunt vermelden. Bouw je ook (eenvoudige) webshops? Ik zie een klein aantal blogartikelen met dit onderwerp, maar de nieuwe Bdwb-website biedt geen antwoord op deze vraag. Wat bieden de webhostingpakketten aan SSL-certificaten?

 

(2) Je zit wat marketing betreft erg op prijs, terwijl aan de kostenkant toch een beeld van stapelen en stapelen van kosten ontstaat. Ik heb daar niet direct een oplossing voor. Je biedt weliswaar enige transparantie, maar dat zou klanten toch bij voorbaat al kunnen afschrikken.

 

Is website (technisch) onderhouden ook geen menu-item waard? Dan kun je het advieswerk (website en webshop reviews) en échte ontwikkelwerk ook nog weer duidelijker positioneren en uitleggen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Highio,

 

Jij ook hartelijk dank voor je reactie. Ik bouw tegenwoordig inderdaad alle websites in WordPress maar dat vind ik eigenlijk wel duidelijk genoeg op de site staan.

 

Ik bouw inderdaad ook webshops. Er staat een aantal webshops in mijn portfolio en 1 van de ontwerpen op de "website laten bouwen" pagina is ook een webshop, is dat niet duidelijk genoeg?

 

Voor wat betreft de kosten; voor de basisprijs krijg je gewoon een compleet werkende website geleverd. De rest zijn allemaal extra opties die je er eventueel bij kunt nemen, net als bij een auto; voor een goedkope basisprijs krijg je een auto met 4 wielen en een stuur waarmee je prima kunt rijden, maar als je er ook nog cruise control, airco en parkeersensoren op wilt hebben kost dat extra.

 

De opties bovenaan de pagina "website laten bouwen" (met als tweede optie "webshop" ;) ) zijn eigenlijk meer schermvulling omdat ik dat blok met eigenschappen over de gehele breedte niet mooi vind. Bij nader inzien kan ik de prijzen daar beter weghalen, thanks.

 

Over je laatste opmerking ga ik even nadenken. Benieuwd hoe anderen daarover denken?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Oei 26 seconden is wel heel lang... ik heb de snelheid uiteraard ook getest met Pingdom, daar komt hij onder de 1 seconde uit... had je tijdens het gebruik ook het idee dat hij traag was?

 

Verder ben je al de tweede die een opmerking maakt over de animaties... ik hoor graag nog meer meningen daarover.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Google pagespeed insights er ook even bij gepakt en die is helaas ook niet blij met de performance. Vanaf thuis bemerk ik geen noemenswaardige vertraging, 3/4G kan natuurlijk een ander resultaat geven. Even pingen vanaf cmd geeft een average van 12ms was an sich niet heel verkeerd is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, hosting is op dit moment echt iets dat ik alleen aanbied voor klanten die hun website bij bij laten bouwen. Vandaar dat het ook pas laag op de pagina staat; ik wil de klant eerst overtuigen om hun website door mij te laten bouwen en dan pas een hosting en/of onderhoudsabonnement verkopen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

In je blogartikel over WordPress installeren via Directadmin, sluit je af met de volgende CTA:

 

[...]en Yoast SEO installeert zodat je website zo goed mogelijk vindbaar is in Google

 

In dat geval had iedereen met een website en Yoast SEO, nu een goed vindbare site. Een plugin kan er niet voor zorgen dat een site zo goed mogelijk vindbaar is. Bij goede vindbaarheid, komt veel meer kijken. Waaronder de snelheid, zoals Ritzema hierboven vermeld (Gepost op: Vandaag om 19:14:34). Volgens mij zijn er 200 - 500 checkpunten die Google beoordeeld? Of is het tegenwoordig nog veel meer.

 

Link naar reactie
  • 0

Hier ook, maar ik zag wel een resource limited melding in cpanel dus waarschijnlijk zat de site net even aan zijn max. Hij draait nu op een basic hostingpakketje met 1GB / 1CPU, zal 'm van de week eens upgraden naar 4GB / 4CPU zodat we niet meer zo snel tegen de limiet aanzitten.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

In je blogartikel over WordPress installeren via Directadmin, sluit je af met de volgende CTA:

 

[...]en Yoast SEO installeert zodat je website zo goed mogelijk vindbaar is in Google

 

In dat geval had iedereen met een website en Yoast SEO, nu een goed vindbare site. Een plugin kan er niet voor zorgen dat een site zo goed mogelijk vindbaar is. Bij goede vindbaarheid, komt veel meer kijken

 

 

Vindbaarheid is vooral een kwestie van content tegenwoordig, en Yoast helpt je goed vindbare content te schrijven. Daarnaast regelt de plugin een aantal technische zaken die je kansen verbeteren.

 

Je hebt gelijk dat er nog honderden punten van invloed zijn die niet door Yoast geregeld kunnen worden, maar het installeren van deze plugin vergroot je kansen wel en zorgt er dus voor dat je site zo goed mogelijk vindbaar is. Als in beter dan zonder deze plugin.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.