Jump to content
Vanderwoodsen

Eigen evenementen/trouwzaal openen

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik ben van plan om een eigen evenmentenzaal te openen en deze door te verhuren voor bijvoorbeeld trouwerijen. Ik merk namelijk in mijn omgeving dat sommige mensen 2! jaar van te voren een zaal reserveren omdat alles volgeboekt is. Ik heb zelf ook onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat de meeste trouwzalen tussen de 5 en 10k a kale huur vragen (en dit voor 1 dag!)

 

Het enige waar ik tegenaanloop is, met hoeveel moet ik starten? En is het zo dat ik in het begin veel verlies ga draaien? Qua verbouwing maak ik me geen zorgen omdat er aannemers in de familie zitten met een leger aan werknemers, dus de kosten daarvan hoeven niet zo hoog te zijn. Locatie zat ik zelf te denken aan een industriegebied (ivm vergunning en geluidsoverlast) dat wel centraal gelegen is.

 

Kan iemand me meer informatie geven? Zijn hier mensen die zelf een zaal runnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de genoemde zaalhuur / opbrengst ietwat te rooskleurig wordt voorgespiegeld. Mogelijk is dit inclusief consumpties? Er zijn namelijk ook zalen waar geen zaalhuur wordt berekend bij afname van voldoende consumpties. Anyway, heb je zelf al geïnformeerd bij een lokale zaal aanbieder? Dan weet je al gauw of die huuropbrengst klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de genoemde zaalhuur / opbrengst ietwat te rooskleurig wordt voorgespiegeld.

Dat is ook mijn idee. Even googelen toont zaalhuren die beduidend lager liggen, variërend van een paar honderd euro tot zo'n 2000 euro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk wel wat anders: (geen ervaring mee) trouwen of een huwelijksfeest vieren op een industrieterrein. :P

 

Huur of koop je een locatie? In beide gevallen kun je je toch een beeld vormen van in ieder geval de vaste kosten?

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even googelen toont zaalhuren die beduidend lager liggen, variërend van een paar honderd euro tot zo'n 2000 euro.

 

Dat lijkt me inderdaad een stuk realistischer, en dan is de bovenste helft van die range ook nog alleen voor hele exclusieve locaties zoals landhuizen en kastelen weggelegd. De meeste partycentra en dergelijke verdienen alleen geld aan het cateringgedeelte.

 

Zo'n locatie inclusief drank en eten komt waarschijnlijk wel in de richting van de bedragen die jij noemt, maar daar gaat natuurlijk ook je inkoop, personeel, energiekosten, huur, belastingen enzovoorts vanaf. Bovendien zijn de meeste bruiloften maar gedurende een paar maanden per jaar (mei t/m september zo'n beetje, met een dip in de zomervakantie), en uiteraard ook vooral in de weekenden.

 

Daar zijn een paar hele populaire datums bij en als je dan een populaire trouwlocatie wilt zul je die inderdaad ruim van tevoren moeten reserveren (7-7 doet het altijd goed, en dit jaar 8-8-2018 en 18-8-2018).

 

Daarnaast heb je natuurlijk nog wel andere feesten, zoals kerstborrels, verjaardagen enzovoorts, maar ook die concentreren zich vaak rond de weekenden en vooral voor verjaardagsfeestjes is het budget een stuk lager dan voor bruiloften (geen uitgebreide diners maar een bittergarnituurtje, gewoon koffie in plaats van champagne bij binnenkomst enzovoorts).

 

Over koffie gesproken; ga eens een kop koffie drinken bij Hans zou ik zeggen, die kan je er alles over vertellen ;)

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

€5.000 kale zaalhuur? Dat is wel een bijzonder hoog segment! De modale bruidsparen hopen dat de totale bruiloft tussen 5 en 10 k blijft. De reden dat as. bruidsparen lang tevoren een bruiloft plannen, is omdat een gemiddelde bruiloft van A tot Z plannen zo'n 10 tot 14 maanden in beslag neemt. Daarom moet worden begonnen met vastleggen van datum en locatie.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept