• 0

Retour nemen uit het buitenland verplicht?

Beste higerlevel leden, ik ben bezig met mijn eigenkleding merk en zou ook graag willen verzenden naar het buitenland, dit is natuurlijk prima als de klant de verzending betaalt alleen als het retour gestuurd mag worden word dit een dure grap. Behalve als mijn product slecht is zou ik niet retour willen nemen, daarom mijn vraag, is het verplicht om retour te nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

je mag

 

1. verzendkosten rekenen voor het versturen van het product

2. de consument zelf de verzendkosten laten betalen voor het retourneren van het product

 

je moet

 

1. de volledige betaling (inclusief verzendkosten) terugstorten als de klant er om vraagt

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor speciaal gefabriceerde of gepersonaliseerde producten zoals een maatpak of gedrukte voetbalshirts met eigen naam erop gedrukt.

 

Is er in jouw geval sprake van dit soort maatwerk?

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0
De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 2

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 

 

Inderdaad Branko bedankt voor de aanvulling! ;)

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0

...

je moet

...

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten

zeker? Ik weet dat bij wehkamp je dan gewoon opnieuw moet bestellen (en dus eventueel opnieuw verzendkosten).

 

ah ja, goeie, nuancering:

 

je mag ook het volledige bedrag incl. verzendkosten terugstorten en de klant verzoeken een nieuwe bestelling te plaatsen (bron consuwijzer)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Voor de consument is ruilen voor een andere maat waarbij hij de verzendkosten betaalt vaak een slechte deal:

 

De eerste koop ontbinden (dwz retourneren product en geld terug krijgen incl verzendkosten) en een nieuwe koop doen kost hem geen extra verzendkosten.

 

De verzendkosten voor het terugzenden van de eerste koop hoeft de consument alleen te bepalen als hij daar vooraf over is ingelicht. Zo niet draait de verkoper ook voor deze kosten op. Uiteraard moeten die kosten wel redelijk zijn, mogelijk maximaal wat het zou kosten om het product met postnl of iets dergelijks terug te sturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.