Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Retour nemen uit het buitenland verplicht?

Aanbevolen berichten

Beste higerlevel leden, ik ben bezig met mijn eigenkleding merk en zou ook graag willen verzenden naar het buitenland, dit is natuurlijk prima als de klant de verzending betaalt alleen als het retour gestuurd mag worden word dit een dure grap. Behalve als mijn product slecht is zou ik niet retour willen nemen, daarom mijn vraag, is het verplicht om retour te nemen?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

je mag

 

1. verzendkosten rekenen voor het versturen van het product

2. de consument zelf de verzendkosten laten betalen voor het retourneren van het product

 

je moet

 

1. de volledige betaling (inclusief verzendkosten) terugstorten als de klant er om vraagt

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

 

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor speciaal gefabriceerde of gepersonaliseerde producten zoals een maatpak of gedrukte voetbalshirts met eigen naam erop gedrukt.

 

Is er in jouw geval sprake van dit soort maatwerk?

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 

 

Inderdaad Branko bedankt voor de aanvulling! ;)

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

...

je moet

...

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten

zeker? Ik weet dat bij wehkamp je dan gewoon opnieuw moet bestellen (en dus eventueel opnieuw verzendkosten).

 

ah ja, goeie, nuancering:

 

je mag ook het volledige bedrag incl. verzendkosten terugstorten en de klant verzoeken een nieuwe bestelling te plaatsen (bron consuwijzer)

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de consument is ruilen voor een andere maat waarbij hij de verzendkosten betaalt vaak een slechte deal:

 

De eerste koop ontbinden (dwz retourneren product en geld terug krijgen incl verzendkosten) en een nieuwe koop doen kost hem geen extra verzendkosten.

 

De verzendkosten voor het terugzenden van de eerste koop hoeft de consument alleen te bepalen als hij daar vooraf over is ingelicht. Zo niet draait de verkoper ook voor deze kosten op. Uiteraard moeten die kosten wel redelijk zijn, mogelijk maximaal wat het zou kosten om het product met postnl of iets dergelijks terug te sturen.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké