• 0

Kinderopvangtoeslag voor 'resultaatgenieters'

(Ik heb dit

https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/fiscale-zaken/kinderopvangtoeslag-herstartend-zzp-er-564216?start=msg564231

al gelezen)

 

Situatie: Ik ben schrijver en nog geen 'ondernemer voor de btw' (te laag inkomen). Ik heb wel een Btw-nr., maar breng geen btw in rekening. Ik heb me pas sinds 2018 een KvK-inschrijving (KvK geeft aan, dat resultaatgenieters niet per se bij de KvK moeten ingeschreven staan). Voor inkomsten (vooral opdrachten/afnemers in Duitsland) heb ik altijd aangifte in D gedaan. Dat hoeft niet meer, sinds ik daar geen woonplaats meer heb. In 2014 heb ik met mijn partner KOT aangevraagd, in de veronderstelling, dat 'resultaatgenieter' net zo als andere zelfstandige recht op KOT hebben. Het leek me duidelijk, dat ik vglns de website van de BD gewerkte uren aannemelijk moet maken, dat ik inkomen moet kunnen verwachten, en dat ik op de weg naar een 'duurzame onderneming' moet zijn. Dus doe ik sinds dien alles, wat ondernemers doen (website, administratie, boekhouder, onderzoek, acquisitie, werken aan een 'product', 'naar buiten treden' met mijn werk...).

Wel was er niet meteen (veel) inkomen; in 2015 minder dan 500 Euro. Dat is wel meer geworden (in 2017 bijna 1800 euro, in 2018 naar verwachting 4000 euro). Dat gaat zo langzaam, omdat je als schrijver meestal eerst je teksten moet schrijven (een roman heeft vaak 2-3 jaar nodig), en pas dan kan je iets laten zien an potentiële afnemers (uitgever, tijdschriften etc.). Omdat dit zo langzaam gaat heb ik ook mijn werkzaamheden uitgebreid (redactiewerk, vertalingen) en solliciteer naar freelance opdrachten op dit gebied. Wel zie ik dus groei, maar in de culturele sector is dit helaas 'normaal', dat je zeer aan de lage kant zit met je opbrengsten.

 

Einde 2017 heeft BD aangegeven, dat wij KOT 2015 voor een groot deel terug te moeten betalen. Ondanks bezwaar en toelichting in een hoorzitting geeft BD aan, dat ik als 'resultaatgenieter' alleen recht op KOT heb voor de gewerkte uren, die later inkomen hebben opgeleverd.

 

Volgende stap voor ons is hoger beroep...

 

Vragen nu:

- Waar in [let aub op je taalgebruik] maakt BD op haar website of waar dan ook duidelijk, dat alleen uren ivm later betaalde opdrachten recht op KOT opleveren? Deze eis lijkt me volledig absurd, omdat je in de economische realiteit nooit van te voren kan weten, of het dan echt meteen lukt met meer inkomsten. Ook de BD kon niet aangeven, waar deze eis staat....

- Als resultaatgenieters ook recht op KOT hebben, zoals ondernemers: hoezo mogen dan ondernemers voor hun urencriterium niet-declarabele uren meetellen, en resultaatgenieters kennelijk niet, alhoewel ook resultaatgenieters kennelijk worden geacht, een typische urenadministratie te hebben?

- En waar staat, welke minimum-inkomsten je moet halen? Ik heb verondersteld, dat er geen minimum is.

- En waar staat, hoeveel jaren tijd je krijgt, om bijvoorbeeld uit langdurige werkzaamheden nog inkomsten te halen?

- En wat doet BD met startende of herstartende zelfstandige, die proberen, met veel tijd en werk iets op te bouwen, en niet meteen (veel) inkomsten hebben? De banen in loondienst worden minder, ondernemen wordt 'laagdrempeliger' (zei iemand van de KvK gisteren tegen mij), en tegelijkertijd loop je als zzp'er nu nog het risico, bij ontbrekend inkomen later KOT terug te moeten betalen?

 

Graag jullie mening...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn mening?

 

De Wetgever - en daarmee ook de uitvoerder Belastingdienst - houdt geen of niet genoeg rekening met deze - kennelijk bijzondere - situatie. Dat blijkt al gelijk als je een proefberekening op toeslagen.nl wilt maken: je kunt uren opgeven als werknemer of als ondernemer, andere smaken (resultaatgenieter) zijn er niet.

 

Dat is niet nieuw, lees onder ander het verhaal van Sneeuwwitje (dat je ongetwijfeld al via google gevonden hebt)

 

Maar er is ook een andere kant: die van redelijkheid en billijkheid en kunnen handhaven. Dat een resultaatgenieter op basis van een structureel laag inkomen van 500, 1.500 of 4.000 Euro recht zou hebben op duizenden Euro's kinderopvangtoeslag is niet realistisch, en werkt fraude in de hand: dan kan immers iedere niet-werkende een factuurtje voor 500 Euro aan de buren sturen en vervolgens als resultaatgenieter opvangtoeslag claimen.

 

Wie als (startend) ondernemer na 3 jaar nog steeds geen noemenswaardige winst genereert, loop de kans om de status ondernemer / winst uit onderneming kwijt te raken. Dat gaat meestal niet met terugwerkende kracht, dus terugbetalen hoeft de ondernemer dan niet.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert, dank je...

 

Op de website BD staat ook bij de proefberekening: "inkomsten uit andere werkzaamheden hebt, bijvoorbeeld als freelancer, alfahulp of artiest" (als je daar op het ? klickt).

 

Ik dacht dat dit wel duidelijk genoeg is voor recht op KOT.

 

Ja, het verhaal van Sneeuwwitje ken ik. Enigszins geeft dit weer, wat ook mijn indruk is: de BD weet het zelf niet, wat ze moeten doen.

 

Ivm "redelijkheid en billijkheid": begrijp ik, maar dit wordt door BD ook niet gecommuniceerd, en het is in sommige sectoren zoals de culturele gewoon niet anders: vglns het CBS was het gemiddelde inkomen bij voorbeeld van kunstenaars in 2013 bij iets onder 14.000 Euro. Het gemiddelde! Dat anderen zouden kunnen frauderen, zou toch geen reden zijn, laag inkomen algemeen als 'niet redelijk' te zien? En in 2012 werd KOT aan een urenregistratie gebonden, om fraude te beperken. Dus alleen aan een urenregistratie, niet aan een minimum van inkomsten.

Link naar reactie
  • 0

Voorwaarden voor kinderopvangtoeslag in 2017 (of zie kantlijn voor andere jaren)

 

Heb je vanaf 2014 een urenregistratie bijgehouden?

 

Daarnaast zijn er ook mensen die als hobby schrijven.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Dank je voor je reactie...

 

Dit zijn de voorwaarden, als je werkt:

 

"Wat zijn gewerkte uren?

 

Gewerkte uren zijn de uren die u op jaarbasis betaald krijgt. Werkt u minder uren door ziekte, bijscholing, vakantie, zwangerschaps- of ouderschapsverlof? Maar krijgt u deze uren wel doorbetaald? Dan kunt u nog steeds uitgaan van het aantal uren in uw arbeidscontract.

Gewerkte uren als u ondernemer bent

 

Bent u zelfstandig ondernemer? Dan zijn de gewerkte uren: de uren die u op jaarbasis besteedt aan uw bedrijf. Bijvoorbeeld de uren die u in rekening brengt bij uw klanten, de uren die u besteedt aan de bedrijfsadministratie en de uren die u nodig hebt om offertes te maken of uw website bij te houden. En ook cursussen en trainingen die u volgt voor uw bedrijf. Ziekte en reistijd naar uw klanten mag u ook meetellen. Reistijd voor woon-werkverkeer mag u niet meerekenen als gewerkte uren.

 

Houd er rekening mee dat u gewerkte uren aannemelijk moet kunnen maken, bijvoorbeeld met een urenadministratie.

Wisselende uren

 

Hebt u wisselende werkuren? Bijvoorbeeld omdat u zzp'er bent of een nul-urencontract hebt? Neem dan het gemiddelde aantal uren dat u in een jaar werkt."

 

Inderdaad staat hier niets van 'resultaatgenieters'. Misschien bedoelde Norbert in zijn reactie deze tekst. Ik dacht, dat ik als eenmanszaak een zelfstandige ben, en dus bij 'zelfstandig ondernemer' hoor (alhoewel niet 'ondernemer voor de btw').

 

En ja, een uitgebreide urenadministratie heb ik sinds 2014.

Link naar reactie
  • 0

Wat is er in 2016 gebeurd? Geen opvang? Geen inkomsten?

 

Ik zou in eerder geval vrezen voor verregaande korting bij dit soort inkomstenniveau's. Heb je het over maandbedragen of jaarbedragen als inkomsten? Het laatste toch? Punt is gewoon dat die toeslagen ook opgebracht moeten worden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad staat hier niets van 'resultaatgenieters'. Misschien bedoelde Norbert in zijn reactie deze tekst.

Ja, dat bedoelde ik inderdaad

 

Ik dacht, dat ik als eenmanszaak een zelfstandige ben, en dus bij 'zelfstandig ondernemer' hoor (alhoewel niet 'ondernemer voor de btw').

Een resultaatgenieter met een eenmanszaak? edit: ah, sinds 2018 heb je een KvK inschrijving. Dat betekent dat je die voor 2015 t/m 2017 sowieso nog niet had: in 2015 was/had je geen eenmanszaak.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is er in 2016 gebeurd? Geen opvang? Geen inkomsten?

 

Ik zou in eerder geval vrezen voor verregaande korting bij dit soort inkomstenniveau's. Heb je het over maandbedragen of jaarbedragen als inkomsten? Het laatste toch? Punt is gewoon dat die toeslagen ook opgebracht moeten worden.

 

Groet,

 

Highio

 

 

2016 wel iets hoger inkomsten dan 2015, en wel opvang. Ja, jaarbedragen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad staat hier niets van 'resultaatgenieters'. Misschien bedoelde Norbert in zijn reactie deze tekst.

Ja, dat bedoelde ik inderdaad

 

Ik dacht, dat ik als eenmanszaak een zelfstandige ben, en dus bij 'zelfstandig ondernemer' hoor (alhoewel niet 'ondernemer voor de btw').

Een resultaatgenieter met een eenmanszaak? edit: ah, sinds 2018 heb je een KvK inschrijving. Dat betekent dat je die voor 2015 t/m 2017 sowieso nog niet had: in 2015 was/had je geen eenmanszaak.

 

 

Ik vraag me nu af, wat ik überhaupt ben. Op de inschrijving van KVk staat letterlijk "de onderneming van [naam] is gestaard op..". Freelancers of zzp'ers zijn kennelijk eenmanszaken zonder personeel, vglns wikipedia "Als een eenmanszaak geen mensen in dienst heeft, dan wordt een dergelijke onderneming vaak gecategoriseerd als zzp'er of freelancer." ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Eenmanszaak_(Nederland) ). Wel staat er weer het woord 'onderneming'. Is iemand met een onderneming niet ook een ondernemer? Om die reden schreef ik, dat ik me als ondernemer begreep, alhoewel niet 'ondernemer voor de btw'.

 

Maar in het lijstje van BD staat 'freelancer' bij 'inkomsten uit overige werkzaamheden'...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me nu af, wat ik überhaupt ben.

Het probleem is dat dat voor verschillende regelingen niet het zelfde is, en daar meestal ook de misverstanden en daaruit voortvloeiende problemen ontstaan:

[*]Juridisch/maatschappelijk ben je ondernemer, freelancer of ZZP-er (je handelt niet als particulier maar in zakelijke hoedanigheid, je doet dit structureel en met een winstmotief)

[*]Voor de omzetbelasting ben je - kennelijk - geen ondernemer

[*]Voor de inkomstenbelasting ben je - kennelijk- resutaatgenieter (Resultaat uit overige werkzaamheden)

[*]voor de KvK ben je - kennelijk - nu een eenmanszaak.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Ik vraag me nu af, wat ik überhaupt ben.

Ik begrijp dat je romanschrijver bent zonder (verkoop)oplage of betaalde lezingen en dat je nu ook redacteur en vertaler wordt. En bovendien vader of moeder bent?

 

Bemoeilijkt het internationale aspect wat nog in deze vraag schuilt jouw (jullie) zaak misschien ook nog?

 

En bedoelt de wetgever of Belastingdienst ook niet simpelweg dat je geen gerechtigde (geen werknemer of ondernemer) was?

 

Ik ben wel benieuwd hoe je op deze basis een aanvraag voor KOT hebt gedaan...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In 2014 heb ik met mijn partner KOT aangevraagd, in de veronderstelling, dat 'resultaatgenieter' net zo als andere zelfstandige recht op KOT hebben ...Wel was er niet meteen (veel) inkomen; in 2015 minder dan 500 Euro.

Waar staat de partner en haar inkomen in dit verhaal?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me nu af, wat ik überhaupt ben.

Ik begrijp dat je romanschrijver bent zonder (verkoop)oplage of betaalde lezingen en dat je nu ook redacteur en vertaler wordt. En bovendien vader of moeder?

 

Bemoeilijkt het internationale aspect wat nog in deze vraag schuilt jouw (jullie) zaak misschien ook nog?

 

En bedoelt de wetgever of Belastingdienst ook niet simpelweg dat je een gerechtigde was?

 

Ik ben wel benieuwd hoe je een aanvraag voor KOT hebt gedaan...

 

Groet,

 

Highio

 

 

Ja, romanschrijver, die bijna een eerste boek kon publiceren in 2017, uitgever had al een bod gedaan, is dan toch niet gelukt. Verder wel al verhalen en essay's gepubliceerd. Nu zijner weer onderhandelingen met een andere uitgever. Vertalen en lectoraat doe ik naast het schrijven. (En ik heb nog een bijbaan in loondienst, tussen 8 en 15 uur per week).

Nee, ik ben vader, en de moeder van het kindje is mijn toeslagpartner.

Het internationale aspect: in Duitsland was ik een zelfstandige met een kleine-ondernemer-regeling. De Nederlandse BD heeft me meer dan 10 jaar geleden een BTW-nr toegekend, en dan gevraagd, BTW-aangifte in NL te doen. Ik heb toen aangegeven, dat ik ivm een toenmalige belastingspflicht in D-land aangifte doe, dus als 'Kleine ondernemer', en de BD in NL heeft dit geaccepteerd. Maar daarover heeft BD nu verder geen bezwaar.

Of ik gerechtigde was: kennelijk wel. De BD geeft op haar website aan, dat freelancers ook recht op KOT hebben, en dat een urenregistratie als bewijsmiddel nodig is. Maar voor hoeveel uren? Ik ben van mening, voor alle uren, die ik werk, en BD denkt, alleen maar voor uren, die ivm later betaalde opdrachten gewerkt zijn.

Aanvraag KOT: gewoon naar een proefberekening en het lezen van de voorwaarden.

 

Link naar reactie
  • 0

In 2014 heb ik met mijn partner KOT aangevraagd, in de veronderstelling, dat 'resultaatgenieter' net zo als andere zelfstandige recht op KOT hebben ...Wel was er niet meteen (veel) inkomen; in 2015 minder dan 500 Euro.

Waar staat de partner en haar inkomen in dit verhaal?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Zij is naast een 8h-baan in loondienst ondernemer voor de btw. Uit haar zelfstandig werk haalt zij rond 8.000 Euro per jaar. Wij werk(t)en beide gemiddeld 38h.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me nu af, wat ik überhaupt ben.

Het probleem is dat dat voor verschillende regelingen niet het zelfde is, en daar meestal ook de misverstanden en daaruit voortvloeiende problemen ontstaan:

[*]Juridisch/maatschappelijk ben je ondernemer, freelancer of ZZP-er (je handelt niet als particulier maar in zakelijke hoedanigheid, je doet dit structureel en met een winstmotief)

[*]Voor de omzetbelasting ben je - kennelijk - geen ondernemer

[*]Voor de inkomstenbelasting ben je - kennelijk- resutaatgenieter (Resultaat uit overige werkzaamheden)

[*]voor de KvK ben je - kennelijk - nu een eenmanszaak.

 

 

Dit is wel een goeie... :)

Link naar reactie
  • 0

In 2014 heb ik met mijn partner KOT aangevraagd, in de veronderstelling, dat 'resultaatgenieter' net zo als andere zelfstandige recht op KOT hebben ...Wel was er niet meteen (veel) inkomen; in 2015 minder dan 500 Euro.

Waar staat de partner en haar inkomen in dit verhaal?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Zij is naast een 8h-baan in loondienst ondernemer voor de btw. Uit haar zelfstandig werk haalt zij rond 8.000 Euro per jaar. Wij werk(t)en beide gemiddeld 38h.

Excuses voor de onvolledige formulering van mijn kant ... Waar staat in 2015 de partner en haar inkomen in dit verhaal?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nog een aanvulling, doe misschien interessant is (ook voor mensen, die als startende ondernemers/freelancers met dit soort probleem in aanraking komen):

 

Ik heb even in het verslag van onze hoorzitting bij de BD gekeken: De BD heeft geen bezwaar dat ik en laag inkomen heb. Maar de BD geeft an, dat gewerkte uren, die geen inkomen opleveren, niet als 'arbeid in het economische verkeer' kunnen worden gezien.

Link naar reactie
  • 0

Alle uren die bedoeld zijn om (uiteindelijk) inkomen te verwerven zijn in principe uren die in aanmerking zouden moeten komen. Echter is al eerder de toets van redelijkheid en billijkheid geopperd. Deze wordt ook vaak door rechters in beroepszaken aangehaald.

 

Je gaf aan dat jij en je vrouw beiden gemiddeld 38 uur per week (aantoonbaar) aan arbeid besteden. Hoeveel uur per week werd/en je kind(eren) opgevangen? En wat voor soort opvang was dit? Kindercentrum, buitenschoolse opvang, gastouderopvang (door bekenden?).

 

Een rechter zal jullie plaatje in zijn geheel beoordelen als je in beroep gaat. Dus kijken naar arbeidsuren, soort en aantal uren kinderopvang, behaald resultaat c.q. of resultaat in alle redelijkheid binnen redelijke termijn te verwachten valt.

 

Als (startend) romanschrijver lijkt het mij wel lastiger om aan te tonen dat alle uren die je besteedt aan het schrijven van een boek op redelijke termijn ook daadwerkelijk tot een bepaald inkomensresultaat zullen leiden. Hoeveel mensen dromen er niet van een boek te schrijven, beginnen ermee maar komen aan daadwerkelijk publiceren en hieruit inkomen genereren niet toe?

 

Kortom: het volledige plaatje is van belang. Kun je hier een schets/specificatie geven van de door jou opgevoerde arbeidsuren? (schrijven aan (nog te publiceren) roman, overige schrifuren, indirecte uren zoals boekhouding, website, reizen etc.)? En daarbij welke uren daadwerkelijk inkomen hebben opgeleverd?

 

Het zelfde geldt voor de uren van je partner. Loondiensturen zijn aantoonbaar maar ook de overige uren moeten op zijn minst aannemelijk gemaakt worden.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

 

@Marjan

 

Ik ga me het onderwerp "redelijkheid en billijkheid" en de reacties van mensen hier noteren. (We hebben volgende week een gesprek met een advocaat...)

 

Kindje ging rond 50uur per week naar de creche. In elk geval kan ik door urenregistratie en zeer vele prints van netwerkgesprekken, e-mails, sollicitaties naar freelance schrijf- en vertaalopdrachten, andere aanvragen en prints van mijn teksten etc. kunnen laten zien, dat ik serieus bezig ben. En ik kan bewijzen, dat een uitgever al een bod had gedaan op een roman, die o.a. in 2015 geschreven werd. Verder lijkt het mij een teken van redelijkheid, dat er een duidelijk stijgende lijn van inkomen en opdrachten/afnemers aantoonbaar is. Daadwerkelijk waren de betaalde uren heel weinig, maar dat zijn nu veel meer.

 

Mijn urenadministratie (in excel) is bijna precies zo ingedeeld, als jij aangeeft. Er was ooit op beeldrijk.org een template te downloaden. Deze gebruik ik sinds 2012, en sinds 2014 in een iets verbeterde vorm.

Link naar reactie
  • 0

50 uur per week kinderopvang is erg veel, dat zijn 5 hele dagen (uitgaande van dagopvang).

Gezien de omzet/inkomensontwikkeling sinds 2014 kan ik me heel wel voorstellen dat de Belastingdienst in het kader van redelijkheid en billijkheid hier niet in meegaat. Als je al zoveel jaren zo weinig omzet / inkomen genereert zal het naar mijn mening lastig zijn om voor de rechter de aanspraak op zoveel uren kinderopvangtoeslag in stand te houden.

 

50 uur kinderopvang per week betekent dat zowel jij als je partner minimaal 36 uur per week aan arbeids(inkomens)gerelateerde uren hebben moeten maken. Met de inkomsten die jij schetst en blijkbaar al vier jaar zo gaan zal het een harde dobber worden om de rechter te overtuigen.

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat zal denk ik nogal per geval verschillen. Zolang het aannemelijk is dat je daadwerkelijk zoveel tijd aan een onderneming besteed doet het er niet zoveel toe of je winst of verlies maakt, of hoeveel dat precies is.

 

Het komt natuurlijk best wel eens voor dat ondernemers meer dan voltijd in hun bedrijf bezig zijn maar daarmee nauwelijks winst maken, of zelfs verlies laten gedurende een aantal jaren.

 

Bij iets als het schrijven van een roman kan ik me voorstellen dat heel veel activiteiten 'tellen' als uren besteed aan die activiteit, bijvoorbeeld ook het doen van research of het lezen van andere boeken om je vaardigheden te vergroten.

 

Of daar ooit inkomsten uit zullen voortvloeien is natuurlijk lastig te zeggen - het zou kunnen dat je de auteursrechten voor miljoenen incasseert na 10 jaar, of er nooit een cent voor vangt.

Link naar reactie
  • 0

Dat zal denk ik nogal per geval verschillen. Zolang het aannemelijk is dat je daadwerkelijk zoveel tijd aan een onderneming besteed doet het er niet zoveel toe of je winst of verlies maakt, of hoeveel dat precies is.

 

Het komt natuurlijk best wel eens voor dat ondernemers meer dan voltijd in hun bedrijf bezig zijn maar daarmee nauwelijks winst maken, of zelfs verlies laten gedurende een aantal jaren.

 

Bij iets als het schrijven van een roman kan ik me voorstellen dat heel veel activiteiten 'tellen' als uren besteed aan die activiteit, bijvoorbeeld ook het doen van research of het lezen van andere boeken om je vaardigheden te vergroten.

 

Of daar ooit inkomsten uit zullen voortvloeien is natuurlijk lastig te zeggen - het zou kunnen dat je de auteursrechten voor miljoenen incasseert na 10 jaar, of er nooit een cent voor vangt.

 

Grappig genoeg heeft iemand een paar dagen geleden interesse in een vrij oude tekst (2006, 2014 herzien) van mij getoond - en vandaag aangegeven dat hij van deze tekst gebruik wil maken in een van zijn projecten en dat ik iets in rekening ervoor mag brengen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.