• 0

Intrapeneurship. Spin-out

Hallo

 

Ik ben bezig met een ondernemingsplan voor een spin-out. Ik zag hier op het forum de term intrapeneurship. Had er nog niet eerder over gehoord en kan er ook niets over vinden. Hebben mensen informatie hierover?Zijn er ook voorbeeld ondernemingsplannen op dit terrein?

 

Ik ben bezig met een plan voor een consultancy. Het moederbedrijf is een detachetingsbedrijf. Met 5 collega's wil ik een advies-unit opzetten. Daarbij wil ik gebruik maken van de imago, naam en resources van het moederbedrijf.

 

Bij de financieringshoofdstuk loop ik vast.

 

Als het gaat om de investeringen: neem ik dan alleen de kosten op voor laptop en telefoon v 6 of ook n deel v t ondersteunend personeel v t moederbedrijf? En zijn dit vaste bedragen of moet ik gewoon daadwerkelijk kijken wat de laptops kosten?

 

Muv promotiekosten zijn er geen extra investeringskosten omdat er geen sprake ja van een eigen pand etc. Daardoor kom ik op slechts t hardware/software en telefoons als kosten. Het lijkt zo laag.

 

Hoe administreer ik de kosten die in outsourcen naar t moederbedrijf zoals salarisadminstratie? Zelf dacht ik aan de post inhuur derden.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Alvast bedankt voor t meedenken

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Josie2018,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Kun je misschien eens beschrijven wat je praktisch gezien wilt gaan ondernemen? Ik heb bovenstaande zojuist drie keer gelezen en ik snap het in ieder geval niet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Josie2018, hoe beter of uitgebreider jouw introductie is des te beter de reacties worden die je mag verwachten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er worden steeds nieuwe termen bedacht. De uitdrukking intrapreneurship (meestal met een extra R, soms zonder) was een jaar of twintig/dertig geleden even in zwang om het ondernemerschap binnen grotere organisaties te bevorderen. Daar zijn boeken over geschreven en modellen voor beproefd.

 

Sinds de netwerkeconomie over ons heen spoelde zijn er weer nieuwe uitdrukkingen bijgekomen (en nieuwe modellen) om het experimenteren met webbased extensies te bevordereren. Greenfields, corporate venturing: je kan een boekenkast vullen met buzzwords.

 

Toch helpt het om even door te zoeken, want je kan leren van de ervaring van anderen. Een spinout profiteert immers van het kapitaal, de productiemiddelen en de connecties van het moederbedrijf. Maar hoe regel je het eigendom, de zeggenschap, de financiering et cetera...

 

...en dat zijn je vragen ook. Niet te lang blijven hangen in dubbeltjes. Koop in bij het moederschip tegen marktprijs. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.