• 0

Balans niet in evenwicht

Beste forumleden,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de belastingaangifte van onze schoonheidssalon. Ik zit met een administratieve uitdaging, ik krijg de balans niet sluitend, ik blijf met een verschil van afgerond 87 zitten. Dit is mijn puzzel:

 

W&V: omzet 4073 - inkoop 710 - kosten 1346 - afschrijving 366 = 1651

 

prive: opname 3851 - storting 1877 = 1974

 

resultaten:

ontvangsten = omzet 4073 + btw omzet 855 + prive storting 1877 = 6805

uitgaven = salonkosten 338 + btw salonkosten 70 + investering 0 + inkoop 593 + btw inkoop 137 + marketing kosten + 972 + btw marketingkosten 199 + algemene kosten 35 + btw algemene kosten 7 + prive opnamen 3851 + saldo betaalde btw 225 = 6427

netto = 378 + beginsaldo 384 = 762

 

Investering = 366 - 366 = 0 (in 2016 investering gedaan van 732 die in twee jaar is afgeschreven, saldo op 31-12-17 is dus 0)

 

voorraad = beginsaldo 1-1-17 =1366 + ingekocht 593 - verbruikt 710 = 1249

 

Balans:

vaste activa = 0

vlottende activa = liquide middelen 762 + voorraad 1249 = 2011

activa = 2011

 

EV = resultaat 2017 1651 + EV 1-1-17 2205 + saldo prive -1974 = 1882

VV = nog te betalen BTW = 216

passiva = 2098

 

Dat waren de cijfers, hopelijk willen jullie mij helpen en zien jullie waar het verschil in zit.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

 

Groet,

Maarten

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Activa: openstaande facturen van debiteuren. Zijn er nog bedragen die in 2017 gefactureerd zijn, maar pas in 2018 worden ontvangen?

 

Passiva: openstaande facturen van crediteuren. Zijn er nog bedragen die in 2017 gefactureerd zijn, maar pas in 2018 worden betaald? Denk hierbij o.a. aan de telefoonrekening van december 2017.

 

Banken hebben nog wel eens de neiging om betalingen over de laatste dagen van het jaar heen te tillen. Ik neem aan dat het banksaldo op 31-12-2017 klopt met dat in de administratie?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

 

Ik denk dat Rik al gelijk de spijker op zijn kop slaat, ik ben de BTW Q4 2016 vergeten, en dat is precies 87 euro; die hebben we inderdaad in 2017 ontvangen. We zijn er, dank jullie wel.

 

Ten aanzien van de verschillen, ik dacht dat het overzichtelijker was om afgeronde getallen te geven. Als ik terug ga naar de exacte bedragen hou ik een verschil over van 3,21. Deze kan ik tot op de cent verklaren, het zit in de BTW. Heeft te maken dat je bij de BTW aangifte afrond op hele euros in je eigen voordeel, en dat heb ik in de resultaten rekening niet gedaan. Alle kwartalen samen geven dit verschil.

 

Ten aanzien van de overige vragen, we hebben geen debiteuren en crediteuren posten, alles wordt direct voldaan, we doen niets op rekening. Daarnaast hebben we zelf ook al onze rekeningen voor het einde van het jaar voldaan.

 

Nogmaals enorm bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat het verschil gevonden is.

 

Ik boek de euro-verschillen bij de BTW aangifte elk kwartaal altijd naar diverse baten. Elk kwartaal kan dat 1-2 euro zijn. Het is natuurlijk wel iets wat je op moet nemen in je boekhouding indien je die tot op de cent nauwkeurig wilt hebben 8)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.