• 0

Als particulier factuur betalen en dan weer vergoed krijgen!

Mijn appartement op de 3e verdieping en laatste verdieping is zwaar verzwakt doordat het bouwbedrijf niet wist dat het onstabiel was. Na plaatsing kelder onderburen is alles kapot in naam van de verzekering!

Nu betaalt de verzekering grotendeels de schade aan het bouw bedrijf ex btw, maar nog steeds 50k tekort!

 

Nu de vraag:

 

Heb een factuur gekregen van 24k inclusief btw van het bouwbedrijf die heeft gewerkt voor mij!

Nu heb ik ook een schade potje gehad ex btw en uitgekeerd binnen het bouw bedrijf! ! kan ik de factuur hun eigen bedrijf inzetten voor ex btw en verrekening?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Sorry, maar ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen. ???

 

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het mogen verrekenen van een factuur met een schade. Als dat je vraag is: ja dat mag, maar alleen als beide zaken (de prestatie waarvoor je factuur krijgt en de schade) met elkaar te maken hebben.

En het mag alleen als je de partij eerst formeel (schriftelijk) in gebreke hebt gesteld en ze een redelijk termijn hebt gegeven om de schade (op hun kosten) te herstellen. Pas als die termijn is verstreken of herstel niet mogelijk is mag je beide posten met elkaar verrekenen.

 

Is dit sowieso een vraag die te maken heeft met ondernemen, of ben jij een particulier met schade veroorzaakt door een ander?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.