• 0

Afbeeldingen van Freepik gebruiken voor fysiek product

Wij zijn bezig om fysieke producten te maken voor de verkoop, denk aan shirts, posters, kaarten, etc.

Nu zijn we hiervoor ook op zoek naar kant en klare afbeeldingen, die op bijvoorbeeld Freepik te vinden zijn. Ik weet dat ze commercieel gebruikt mogen worden met bron/auteur vermelding, dat is geen probleem, maar ik kom er niet echt uit of we ze nu kant en klaar kunnen afdrukken op producten die we verkopen, of dat dit niet toegestaan is. https://support.freepik.com/hc/en-us/articles/208978605-How-can-I-use-Freepik-s-resources-for-commercial-purposes-

Hier staat dat de afbeelding gebruikt mag worden, maar niet in zijn geheel.

Echter staan er heel veel afbeeldingen op freepik die als complete ansichtkaart aangeboden worden.

Kan iemand mij hierover iets meer duidelijk maken? Het laatste wat ik wil is een boete wegens auteursrechtschending.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is het hem juist, daaronder staat een andere vraag, Can I use Freepik's resources on printed products I intend to sell? (tshirts, posters, etc.)

Dat mag wel, maar alleen als de afbeelding bewerkt wordt.

 

Nu zie ik op Freepik echter veel bestanden als complete ansichtkaart aangeboden worden, die je dan op internet ook weer terug vind als complete ansichtkaart bij webwinkels, zonder dat de afbeelding dus bewerkt is.

 

Link naar reactie
  • 0

Nu zie ik op Freepik echter veel bestanden als complete ansichtkaart aangeboden worden, die je dan op internet ook weer terug vind als complete ansichtkaart bij webwinkels, zonder dat de afbeelding dus bewerkt is.

 

 

Ik snap niet waarom jij dat onduidelijk vindt.

Het feit dat mensen zich niet aan gestelde voorwaarden houden rechtvaardigt toch niet dat jij het ook niet hoeft te doen?

Als jij geen problemen wilt met inbreuk op auteursrechten dan bewerk je de afbeeldingen voordat je ze gebruikt..

 

 

Het is net fietsen zonder verlichting of zonder je hand uit te steken als je afslaat.. waarschijnlijk gaat het meestal goed.. maar als je een keer een boete krijgt is "ja maar hunnie doen het ook" geen verdediging waar je op kan terugvallen.. dan is het helaas pindakaas en gewoon betalen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.