• 0

BBQ ter afscheid bij opdrachtgever aftrekbaar?

Hi allen,

 

Ik verzorg binnenkort een BBQ bij een opdrachtgever (op locatie van diens bedrijf) bij wie ik geruime tijd aan een opdracht gewerkt heb. Ik vroeg me af of ik dit onder representatiekosten kan scharen en zodoende aftrekbaar is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik verzorg binnenkort een BBQ bij een opdrachtgever (op locatie van diens bedrijf) bij wie ik geruime tijd aan een opdracht gewerkt heb. Ik vroeg me af of ik dit onder representatiekosten kan scharen en zodoende aftrekbaar is?

Dat kan ... je kunt het met enige fantasie zelfs als een vorm van reclame zien.

 

Er zit wel een maar aan vast ... Voor de aftrekbaarheid van de BTW gelden voor zakenrelaties en hun personeel dezelfde regels als voor het eigen personeel.

 

zie ook:

Belastingdienst: Personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken.

 

en ook:

Overheid.nl: Besluit uitsluiting aftrek omzetbelasting 1968

Artikel 1, 1e lid, sub b. het geven van relatiegeschenken of het doen van andere giften aan degenen bij wie, indien aan hen ter zake omzetbelasting in rekening is of zou zijn gebracht, deze in het geheel niet of hoofdzakelijk niet voor aftrek in aanmerking komt of zou komen;

 

Aangezien het voor een BBQ gaat, zou de volgende uitzondering voor de BTW-aftrek in aanmerking komen.

 

"Drempelbedrag. De btw op uitgaven voor personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken is niet altijd aftrekbaar als voorbelasting. U kunt de btw over deze uitgaven alleen aftrekken als de uitgaven per begunstigde per jaar niet meer dan € 227 (exclusief btw) zijn."

 

Het moet toch wel erg bijzonder en duur vlees zijn om per persoon daar bovenuit te komen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.