• 0

Kilometervergoeding van holding of werkmaatschappij?

Ik heb een werk BV en een holding. Ik ben in dienst van de holding.

Op dit moment gebruik ik mijn privé auto in mijn werk BV voor woon/werk verkeer naar de klant en hiervoor wil ik een kilometervergoeding in rekening brengen. Moet ik voor deze kilometervergoeding privé eerst een declaratie indienen bij de holding waarna de holding deze kosten doorberekend aan de werk BV?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

 

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.

Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.

En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

 

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.

Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.

En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

 

 

Helemaal duidelijk! Dank je!

Link naar reactie
  • 0

Nog even voor de duidelijkheid. Privé dien ik een declaratie in bij de holding voor de onbelaste km vergoeding en de holding stuurt een factuur naar de werk BV voor management fee (incl BTW)?

Dus alle onkosten die de DGA maakt (salaris, reiskosten etc) worden betaald aan de holding door de werk BV via managementfee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.