• 0

Pas op: HEMA BV vraag (en krappe kas)

Vooropstellende, ik ben al weken inlezende doende en ik ben al bij een accountant geweest. Hij helpt me bij oprichting gratis met alle niet-notariale zaken. Ik heb al contact gehad met notarissen en allen vragen minimaal 6 a 700 euro per bv.

 

Ook lees ik over bv’s kopen bij de HEMA of om die zelf goedkoop online op te richten en de valkuilen daarvan. Daarnaast ben ik me er van bewust dat dit een forum van de Staat is en wil ik niemand voor het hoofd stoten.

 

Punt is het volgende: De constructie wil ik goedkoper opzetten omdat er simpelweg geen 1400 euro klaar ligt. 600 voor een holding + bv online oprichten kan ik mee leven omdat het niet anders kan. Alleen wil ik 1 ding extra bereiken en ik vraag me af of dit zelf te regelen is.

 

Onder de streep is dit de aanleiding voor oprichting: Ik kan producten via dropshipping gaan verkopen. Het is in een nieuwe niche en gaat om producten tot 20k. Ik blijf er liever onder, zo tot max 4k. Verkoop kan middels een eigen site maar dan heb ik ideal nodig m.a.w een kvk nummer. Om ook bij bol.com of Amazon te verkopen is een kvk nummer nodig en bij de buitenlandse dropshipper is een btw nummer nodig.

 

Aan een 1 manszaak dacht ik eerst maar product aansprakelijkheid- en consumentenwettechnisch gezien kan ik het me niet veroorloven dat er in de opstartfase mensen zijn die hun product binnen twee weken weer terug sturen. Dit is niet af te dekken met leveringsvoorwaarden gezien de wet daar boven staat. De dropshipper neemt geen retour. Dus een BV is nodig om dat af te dekken. En een holdig wil ik alsvast voor wanneer het goed gaat en ik de mogelijkheid heb om klanten te kunnen compenseren voor wat dan ook, geld te potten en als het heeel goed gaat de boel goedkoop te kunnen verkopen. Bekende materie. Ook middels de HEMA bv is dat geen probleem lijkt me.

 

Nou heb ik een wajong uitkering en wordt het geen DGA voor mij dus. Als het een paar jaar goed gaat mikken ze mij eruit. En terecht. Maar als het straks ooit slecht gaat of ik moet stoppen kom ik er nooit meer in terug en zeker niet in de ‘oude wajong’. Ik kan niet tot mijn 67e in de geld stress leven. Mijn vriendin moet dus de DGA zijn en de hele constructie moet op haar naam staan.

 

We zijn realistisch, uit elkaar gaan blijft een mogelijkheid. Ik dacht aan 4% van de aandelen in beide BV’s te nemen om geen DGA te zijn. Mocht het uit elkaar gaan vijandig verlopen heb ik pech, om geen DGA te zijn moet je zonder zeggenschap uit te kopen zijn. De 4 % doen we om het eigenaarschap van de aandelen van BV’s makkelijk en fiscaal gunstig aan mij over te dragen. Dan wordt ik wel DGA maar dat zij zo. VRAAG 1: Kan de overdracht op die manier zoo simpel gaan?

 

VRAAG 2: Moet er iets in de statuten oid iets veranderen om mij bij opstart die 4% te geven en kan dit dan zonder 2x 700 euro te betalen?

 

VRAAG 3: Het wordt een fiscale eenheid dus jaarrekeningen kunnen samen gaan. Maar er kunnen in de loop der tijd honderden mutaties plaats vinden door product verkopen. Tellen deze allemaal mee in het opmaken van de jaarrekening? En wat gaat het opstellen van jaarrekeningen ongeveer ieder jaar kosten?

 

VRAAG 4: Vergeet ik hier iets?

 

 

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor antwoorden!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Aan een 1 manszaak dacht ik eerst maar product aansprakelijkheid- en consumentenwettechnisch gezien kan ik het me niet veroorloven dat er in de opstartfase mensen zijn die hun product binnen twee weken weer terug sturen. Dit is niet af te dekken met leveringsvoorwaarden gezien de wet daar boven staat. De dropshipper neemt geen retour. Dus een BV is nodig om dat af te dekken.

 

dus zodra er een retour komt valt het bedrijf om en heb je dus de BV nodig om niet persoonlijk aansprakelijk te zijn?

Link naar reactie
  • 0

Beste theodonkers,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Ook lees ik over bv’s kopen bij de HEMA of om die zelf goedkoop online op te richten en de valkuilen daarvan.

Je doelt ongetwijfeld op de prachtige column "De BV in het supermarktschap" van Joost Rietveld?

 

Daarnaast ben ik me er van bewust dat dit een forum van de Staat is en wil ik niemand voor het hoofd stoten.

Higherlevel.nl wordt gefinancierd door het Ministerie van Economische Zaken, maar gedreven voor en door ondernemers die op vrijwillige basis dit forum voorzien van vragen, antwoorden en moderatie.

 

Punt is het volgende: De constructie wil ik goedkoper opzetten omdat er simpelweg geen 1400 euro klaar ligt.

Met alle respect voor je situatie en je plannen, maar ondernemen is investeren en risico nemen. Als je geen vermogen hebt om de bv goed en gedegen op te richten, heb je dan wel het vermogen om verder te investeren, risico's en tegenslagen op te vangen enzovoorts? Kortom, is ondernemen dan een goed idee?

 

Om ook bij bol.com of Amazon te verkopen is een kvk nummer nodig en bij de buitenlandse dropshipper is een btw nummer nodig.

Merk op dat je bij verkoop van producten die van buiten de Europese Unie komen als importeur effectief wordt gezien als fabrikant en daarom aansprakelijk bent voor garantie, productveiligheid en productaansprakelijkheid. Heb je dit in de plan meegenomen en heb je wel vermogen beschikbaar voor keuringen, adviezen en verzekeringen? Een bv dekt geen retouren af, zoals je stelt. Een bv beschermt jou (of je vriendin) hier sowieso niet, want als je dit allemaal nalaat kun je hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld als bestuurder, of je dat op papier nu bent of niet. Er wordt gekeken naar de feitelijke situatie.

 

Nou heb ik een wajong uitkering en wordt het geen DGA voor mij dus.

(...)

Ik dacht aan 4% van de aandelen in beide BV’s te nemen om geen DGA te zijn.

En waar blijft die twee keer 96% dan? Bij je vriendin, terwijl jij de feitelijke leiding hebt en dus ook niet als directeur in loondienst komt omdat anders de uitkering in gevaar komt? Helaas, er wordt gekeken naar de feitelijke situatie.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er alle respect voor dat je vanuit een uitkeringssituatie wil gaan werken om zelf de kost te verdienen. Deze constructie kan echter meer problemen geven dan het oplost. Het verbaast me dat je een accountant hebt gevonden die je helpt deze constructie op te richten terwijl hij je geen goed (gevraagd of ongevraagd) antwoord heeft gegeven op de vragen die je hier nu stelt. Sommige vragen zijn detailvragen of de constructie, maar ik zou adviseren even flink uit te zoomen en het hulp na te denken wat een verstandige weg zou zijn om vanuit jouw situatie te gaan ondernemen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is er alleen antwoord gegeven op vraag 4. Nu ben ik nog benieuwd wat de antwoorden op vraag 1, 2 en 3 zijn.

 

 

Dus zodra er een retour komt valt het bedrijf om en heb je dus de BV nodig om niet persoonlijk aansprakelijk te zijn?

 

Nou verwacht ik niet dat mensen uit deze product categorie uberhaubt iets terug sturen maar het gaat om de ‘STEL DAT’. Want stel dat iemand binnen twee weken iets van 4k terug stuurt dan zou het desestreus zijn.

 

Je doelt ongetwijfeld op de prachtige column "De BV in het supermarktschap" van Joost Rietveld?

 

Juist

 

Met alle respect voor je situatie en je plannen, maar ondernemen is investeren en risico nemen. Als je geen vermogen hebt om de bv goed en gedegen op te richten, heb je dan wel het vermogen om verder te investeren, risico's en tegenslagen op te vangen enzovoorts?

 

Bedoel je, pak een eenmanszaak en neem het risico?

 

 

Ik vond voor mezelf de BV registreren al een risico.

Wat het mooie is aan dropshipping is dat er niet geinvesteerd hoeft te worden in voorraad. Een website maak ik zelf en geautomatiseerd producten plaatsen op platformen is mogelijk. Wat overblijft is het risico van productgarantie.

 

Gezien er marges van honderden euro’s te behalen zijn dek ik productgarantie met enkele netto orders al af. Zelfs op Amazon.de zijn zulk hoge marges mogelijk.

Amazon is bezig in Frankrijk en komt ook naar NL. Daarbij is het een kwestie van tijd voor hun wereld dominantie. Ook kan ik goedkoper zijn dan Aliexpress, zij zijn nu een magazijn van 14 voetbalvelden groot in Weert aan het bouwen. Ik ruik euro’s dat is het hem.

 

Bol, amazon, ebay, wish, enz, enz zie ik als handels havens. Net als vroeger dat de v.o.c. de wereld van haven naar haven overtrok, is het op internet mogelijk om van het ene platform naar het andere te dropshippen. Volledig geautomatiseerd. Je neemt de marge maar ook de wettelijke verantwoordelijkheid als verkoper. Het risico wat ik loop als leverancier wil ik in de begin fase goed afgedekt hebben.

 

Kortom, is ondernemen dan een goed idee?

 

Er zijn mensen in mijn buurt die met hun koppigheid miljoenen verdienen, vandaar dat ik hier eigenlijk binnen kom met vraag 1, 2 en 3.

 

Merk op dat je bij verkoop van producten die van buiten de Europese Unie komen als importeur effectief wordt gezien als fabrikant en daarom aansprakelijk bent voor garantie, productveiligheid en productaansprakelijkheid. Heb je dit in de plan meegenomen en heb je wel vermogen beschikbaar voor keuringen, adviezen en verzekeringen? Een bv dekt geen retouren af, zoals je stelt. Een bv beschermt jou (of je vriendin) hier sowieso niet, want als je dit allemaal nalaat kun je hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld als bestuurder, of je dat op papier nu bent of niet. Er wordt gekeken naar de feitelijke situatie.

 

Alles komt uit de EU. In feite ben ik de leverancier van een degelijk product. Betalingen gaan via mij en garantie enz daardoor dus ook. Zo ver was ik. Aldus LIGO.nl ben ik niet hoofdelijk aansprakelijk voor zulks faillisement. Hoewel de rechter misschien steldt dat ik zonder vermogen start en dus met risico voor de consument begonnen ben. Ik vertrouwde LIGO.nl op hun blauwe ogen.

 

En waar blijft die twee keer 96% dan? Bij je vriendin, terwijl jij de feitelijke leiding hebt en dus ook niet als directeur in loondienst komt omdat anders de uitkering in gevaar komt? Helaas, er wordt gekeken naar de feitelijke situatie.

 

De 96% van de holding is van mijn vriendin en 96% van de bv is van de holding. “Gekeken naar de feiteljke situatie” Wie kijkt hier naar dan? Mochten het ruiken, hoe weet iemand dat? Pas bij failisement? Dan zou ik eigenlijk net zo goed als natuurlijk persoon kunnen handelen maar dat risico neem ik liever eerst via een entiteit.

 

Mijn doel is om een entiteit te laten groeien. En dat is die 700 euro notariskosten meer dan waard. Het leven is goed zoals het nu is, iets opbouwen is wat ik wil en niet zoals een timmerman naar een pinautomaat kunnen lopen en geld van de eigen bankrekening kunnen pinnen. Dat is de sport!

 

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je, pak een eenmanszaak en neem het risico?

Nee, dat zeg ik beslist niet.

 

Je reactie lijkt wederom te focussen op een constructie om risico's te vermijden en de kern van mijn antwoord is a) dat je uit breder moet kijken naar ondernemen dan de constructie en b) dat een bv niet alle risico's afdekt. Mijn suggestie en uitnodiging is om een paar stappen terug te doen; je wekt de indruk dat je plan wordt ondersteund door allerlei experts, maar het zou me verbazen als daar niet ook een paar kritische noten zijn geplaatst.

 

Voor zover je in deze fase al naar risico en afdekken kunt kijken is het goed om de risico's goed in beeld te brengen en vervolgens per benoemd risico te bekijken welke mitigerende maatregelen je kunt nemen en hoe je de restrisico's het beste kunt afdekken. Mogelijk zijn ze verzekerbaar, mogelijk helpt een constructie en mogelijk is het risico gewoon te groot en moet je er niet aan beginnen. Uiteraard moet je daarin ook de kosten van de constructies en verzekeringen in beeld brengen en beschouwen in het licht van de risico's.

 

Eigenlijk is er alleen antwoord gegeven op vraag 4. Nu ben ik nog benieuwd wat de antwoorden op vraag 1, 2 en 3 zijn.

Ik vraag me af of het beantwoorden van detailvragen over de constructie zinvol is, als de constructie als geheel misschien al een passende weg is. Start with why, start with the end in mind, staar je niet blind op het vehikel. Ik probeer mee te denken in wat je wilt bereiken en hoe je daar zou kunnen komen, en probeer tegelijk je een beetje af te remmen in de oplossing die je al wilt gaan uitwerken.

 

Er zijn mensen in mijn buurt die met hun koppigheid miljoenen verdienen, vandaar dat ik hier eigenlijk binnen kom met vraag 1, 2 en 3.

Koppigheid is echter helaas geen garantie voor miljoenen verdienen, anders was ik ondertussen miljardair. 8)

 

Heel hard: je plannen lijken me onrealistisch. Als mensen online spullen gaan kopen voor 4K dan komt er geheid aansprak op service en retouren. Ik sluit niet uit dat je een goudmijn hebt ontdekt, maar op elke goudmijn komen snel genoeg anderen af waardoor je voordeel weer verdwijnt.

 

Wie kijkt hier naar dan? Mochten het ruiken, hoe weet iemand dat? Pas bij failisement?

Denk ook aan de Belastingdienst, het UWV, de NVWA en ontevreden klanten, om maar een paar te noemen. Er worden ook routinecontroles gehouden door deze instanties; ik heb de Belastingdienst een keer vier uur over de vloer gehad en toen is de hele boekhouding grondig doorgespit. Misschien je zakelijke en particuliere rechtsbijstandsverzekering even nakijken of geschillen met deze partijen allemaal gedekt zijn.

 

Ondernemen met een uitkering en je vriendin als katvanger is op meerdere fronten niet zonder risico. Wanneer je werkzaamheden voor de bv verricht, moet je dat melden aan het UWV. Ik vermoed dat het UWV niet zal toestaan dat je deze werkzaamheden onbetaald doet. Je vriend kan als "werkgever" mogelijk wel in aanmerking komen voor een kleine vergoeding (loonkostenvoordeel, LKV) voor het in dienst nemen van een werknemer met een arbeidsbeperking. Dit bedrag kan oplopen tot maximaal € 6.000 per jaar.

 

Het leven is goed zoals het nu is, iets opbouwen is wat ik wil en niet zoals een timmerman naar een pinautomaat kunnen lopen en geld van de eigen bankrekening kunnen pinnen. Dat is de sport!

Ik begrijp niet wat je hier wilt zeggen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Om ook bij bol.com of Amazon te verkopen is een kvk nummer nodig en bij de buitenlandse dropshipper is een btw nummer nodig.

 

Houd er rekening mee dat het bij dergelijke verkoopsites een aantal weken kan duren voordat ze uitbetalen.

En denk dat weinig klanten zin hebben om zo lang op hun product te wachten...

 

Je bent niet in staat om de kosten van een retour op te vangen, maar kan wel de inkopen voorschieten?!

Of verwacht je krediet van de buitenlandse leverancier?

 

Link naar reactie
  • 0

..............................

 

Het leven is goed zoals het nu is, iets opbouwen is wat ik wil en niet zoals een timmerman naar een pinautomaat kunnen lopen en geld van de eigen bankrekening kunnen pinnen. Dat is de sport!

Ik begrijp niet wat je hier wilt zeggen.

 

 

Voor mij is dit ook een nieuw spreekwoord, maar het lijk te interpreteren als: geld van anderen uitgeven ;) of in ieder geval zonder de eigen rekening aan te raken iets op te willen bouwen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Om hier alvast op te reageren:

 

 

Houd er rekening mee dat het bij dergelijke verkoopsites een aantal weken kan duren voordat ze uitbetalen.

En denk dat weinig klanten zin hebben om zo lang op hun product te wachten...

 

Je bent niet in staat om de kosten van een retour op te vangen, maar kan wel de inkopen voorschieten?!

Of verwacht je krediet van de buitenlandse leverancier?

 

Ja (let op je taalgebruik!) dat wist ik niet. Het werkt dan alleen als mensen via mijn site bestellen. Gelukkig is de SEO van de concurrentie in de niche waardeloos en dus is bovenaan in Google komen staan geen probleem.

 

In de eerste fase wordt het dan vertrouwen opbouwen bij mijn leverancier zodat ik straks met een betalingstermijn kan werken. Nooit risico lopen met eigen geld zei een wijs man mij eens

 

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig is de SEO van de concurrentie in de niche waardeloos en dus is bovenaan in Google komen staan geen probleem.

 

Dus eigenlijk is dit de situatie:

 

- Je hebt gezien dat een aanbieder van iets slecht in Google scoort, althans jij vindt dat je beter zou moeten kunnen scoren.

- Je hebt geen onderneming, ook geen geld voor een "serieuze onderneming" (want je kan noch de mogelijke retourzendingen van klanten, noch de notariskosten betalen!).

- Je hebt geen afspraken met leveranciers over leverancierskredieten.

 

Ken je "Dragon's Den" nog? Nederlandse versie met o.a. Annemarie van Gaal volgens mij?

Ik denk niet dat zij opgewonden wordt door dit plan.

 

Maar ik vind het natuurlijk geweldig dat je probeert verder te komen!

Alleen dit vind ik eerlijk gezegd een beetje als luchtfietserij overkomen.

(maar wie ben ik!)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Als je geen 1.400 EURO of 14.000 EURO hebt en dus zonder zorgen kwijt kunt raken, moet je m.i. niet gaan ondernemen of handel drijven in de richting die je nu beschrijft. Dat kun je misschien wel willen, maar dat is gewoon niet verstandig zonder enig vermogen en in jouw persoonlijke situatie. Succes met het volgende idee!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dus eigenlijk is dit de situatie:

 

- Je hebt gezien dat een aanbieder van iets slecht in Google scoort, althans jij vindt dat je beter zou moeten kunnen scoren.

- Je hebt geen onderneming, ook geen geld voor een "serieuze onderneming" (want je kan noch de mogelijke retourzendingen van klanten, noch de notariskosten betalen!).

- Je hebt geen afspraken met leveranciers over leverancierskredieten.

 

Ken je "Dragon's Den" nog? Nederlandse versie met o.a. Annemarie van Gaal volgens mij?

Ik denk niet dat zij opgewonden wordt door dit plan.

 

Deze keer kwam ik een goede dropshipper tegen, zocht of het een niche was en zag dat de concurrentie belabberd was.

 

 

Van die van Gaal wordt ik zelf ook niet opgewonden :-)

 

 

Maar goed.. Na Alles gelezen te hebben lijkt het me nu een te ambitieus plan te zijn. Bedankt voor jullie reacties.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar goed.. Na Alles gelezen te hebben lijkt het me nu een te ambitieus plan te zijn. Bedankt voor jullie reacties.

Graag gedaan. Laat je door de kritische noten op dit plan (en deze constructie) niet ontmoedigen om te kijken wat je binnen jouw mogelijkheden WEL kunt doen. Kijk eens wat er kan in goed en transparant overleg met het UWV. Aan enthousiasme ontbreekt het in elk geval niet en dat is een goed begin!

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Om hier alvast op te reageren:

 

 

Houd er rekening mee dat het bij dergelijke verkoopsites een aantal weken kan duren voordat ze uitbetalen.

En denk dat weinig klanten zin hebben om zo lang op hun product te wachten...

 

Je bent niet in staat om de kosten van een retour op te vangen, maar kan wel de inkopen voorschieten?!

Of verwacht je krediet van de buitenlandse leverancier?

 

Ja (let op je taalgebruik!) dat wist ik niet. Het werkt dan alleen als mensen via mijn site bestellen. Gelukkig is de SEO van de concurrentie in de niche waardeloos en dus is bovenaan in Google komen staan geen probleem.

 

In de eerste fase wordt het dan vertrouwen opbouwen bij mijn leverancier zodat ik straks met een betalingstermijn kan werken. Nooit risico lopen met eigen geld zei een wijs man mij eens

 

bol betaald sinds kort nog maar 1 keer per maand uit. dus wat op 1 april besteld wordt betalen ze op 1 mei uit. maar wat op 29 april besteld wordt betalen ze ook op 1 mei uit.

Maar stel dat je gelijk succes hebt en in eerste 15 dagen krijg je 25 bestellingen, dan kan je dus al niet leveren omdat je geld niet hebt om dat voor te financieren.

Daarnaast is percentage retouren via platforms als amazon en bol ook vrij hoog.

Ga je verkopen op Beslist dan krijg je ook nog eens de afgedragen commissie aan hun niet terug als een verkoop retour gestuurd wordt. dus je verkoopt een product van 4000 euro en dan betaal je hun 400 tot 600 euro commissie en dan stuurt klant het terug en moet jij de klant terugbetalen maar Beslist houd die 400 tot 600 euro gewoon.

 

Via eigen webshop verkopen: weinig concurrentie, vaak betekend dat dat er dus ook weinig op gezocht wordt en je dus niet veel verkeer zal krijgen vanuit die bron.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen aanbieders die op affiliate basis werken? Dan is je marge weliswaar kleiner, maar je loopt geen risico en hoeft ook niets te financieren.

 

Dropshipping is het nieuwe affiliate. De volgende fase na adsense en affiliate is dropshipping. Maar goed, ik zou de 2, 3, 4k producten evt als affiliate kunnen linken naar anderen. Zodat ik me in het kruimel segment ga begeven.

 

 

Om hier nog even op terug te komen:

 

Het leven is goed zoals het nu is, iets opbouwen is wat ik wil en niet zoals een timmerman naar een pinautomaat kunnen lopen en geld van de eigen bankrekening kunnen pinnen.

 

 

Ik zie de BV ofwel ‘entiteit’, ‘rechtsvorm’, ‘iets tastbaars’ opzetten en die laten groeien als sport. Geld is minder belangrijk. De timmerman haal ik aan als ZZP’er. Die laat behalve zijn eigen bank rekening en eigen middelen niets groeien. Met dat hij zomaar uit zijn ‘onderneming’ geld kan pinnen bedoel ik dat ik privé en zaken (BV) gescheiden wil houden. De BV betaalt aan mij, ipv de klant aan mij betaald. Ik werk voor mijn BV en niet voor een klant. Dat doet de BV en toevallig sta ik daar aan het stuur.

 

Ik wil de BV als een kind beschouwen en deze opvoeden, dat is het idee.

 

 

Via eigen webshop verkopen: weinig concurrentie, vaak betekend dat dat er dus ook weinig op gezocht wordt en je dus niet veel verkeer zal krijgen vanuit die bron.

 

 

Met een zoekvolume van 22k en de top 3 hebben 4k, 5k en 5k bezoekers per maand. Hun DA is maar 13, 26 en 28! Na hun SEO tactieken bekeken te hebben valt daar heeel veel in te verbeteren. Vandaar mijn enthousiasme.

 

De top 3 bedrijven in NL hebben aldus hun jaarrekening gemiddeld een balans rond de 200k met EV van 12k, de ander 24k en de ander 250k. En daarbij zijn ze niet actief op amazon en ali (en bol). Vandaar mijn enthousiasme.

 

Link naar reactie
  • 0

Dropshipping is het nieuwe affiliate.

Dank voor deze wijsheden.

 

Ik wil de BV als een kind beschouwen en deze opvoeden, dat is het idee.

Helaas vinden de eerdergenoemde instanties dat het geen kind is, maar een bron van inkomsten die je ook als zodanig moet aanwenden.

 

Na hun SEO tactieken bekeken te hebben valt daar heeel veel in te verbeteren. Vandaar mijn enthousiasme.

Denk je dat die concurrenten stil blijven zitten als jij hun veronderstelde megawinsten afsnoept? Die huren dan een gewoon een duurdere SEO' er in en ze zijn weer het baasje.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.