• 0

PC aanschaf buitenland [afschrijving en btw verleggen]

Hallo, vanwege een goeie deal wil ik graag mijn zakelijk werkstation in het buitenland (EU) aanschaffen. Dit kan gewoon met de fiscale voordelen (inv. aftrek etc)? Kan de BTW verlegd worden? Of is dit alleen van toepassing bij diensten binnen de eu?

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag je PC of welk bedrijfsmiddel dan ook kopen waar je wilt. Regels voor de investeringsaftrek kent geen beperkingen over het land waar je koopt..

 

BTW verlegging geldt zowel voor goederen als diensten. Bij sommige online verkoopkanalen moet je er wel om vragen omdat ze het niet standaard toepassen of geen veld hebben om je btwnummer in te vullen

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, vanwege een goeie deal wil ik graag mijn zakelijk werkstation in het buitenland (EU) aanschaffen. Dit kan gewoon met de fiscale voordelen (inv. aftrek etc)? Kan de BTW verlegd worden? Of is dit alleen van toepassing bij diensten binnen de eu?

Als je iets koopt binnen de Europese Unie met btw, kun je achteraf de btw terugvragen via de Nederlandse Belastingdienst. Let daarbij wel op dat er sprake kan zijn van bepaalde drempels.

 

Je kunt echter ook om verlegging vragen door je Nederlandse btw-nummer door te geven. Dan moet je dit vervolgens wel in je btw-aangifte invullen als "Verwerving van goederen uit EU". En tegelijkertijd hetzelfde btw-bedrag weer als voorheffing aftrekken. Per saldo betaal je de btw dan niet, maar je moet het alleen even invullen in de aangifte.

 

Mocht je de btw uiteindelijk niet kunnen terugvragen, dan kun je de buitenlandse btw alsnog als kosten van je winst aftrekken, als doekje voor het bloeden.

 

Investeringsaftrek lijkt alleen uitgesloten als het product in het buitenland gebruikt gaat worden, niet als het in het buitenland gekocht is. Als je de btw niet terug kunt krijgen, is je investeringsbedrag overigens hoger! (namelijk de kosten plús de btw)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.