• 0

CE keurmerk

Ik wil een eenvoudig product (te vergelijken met een hondenriem) op de markt brengen. Weet iemand of ik daar een CE keurmerk voor moet hebben en zo ja, welke procedure ik moet volgen om dat keurmerk te verkrijgen?

Is het ook mogelijk aan te geven wat de minimale kosten zijn voor zo'n simpel product?

 

Bvd

ID

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De betekenis van het CE-merk (ook wel: CE-keurmerk of CE-teken) is: "dit product voldoet aan de wet".

 

Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen.

 

Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen.Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt.

 

Het uiteindelijkedoel van de CE markering is het bevorderen van de handel binnen de EU. Door aan iedere fabrikant dezelfde eisen op te leggen wordt de concurrentie bevorderd, en daardoor de handel.

 

Je zou dus even op zoek moeten gaan naar bedrijven die na kunnen gaan of je poduct aan de EU richtlijnen (die verschillend zijn voor allerlei producten, denk maar aan speelgoed waar geen weekmakers in mogen zitten en waarop bijv. duidelijk vermeld moet staan dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar) voldoet.

 

Wat de kosten hiervan zijn kan ik dan ook niet aangeven.

Link naar reactie
  • 0

ik kan trouwens als simpele consument zeggen dat ik nog nooit in mijn leven door de aanwezigheid of gebrek van het CE merk beinvloed ben in mijn koopgedrag.

 

Tot het lezen van dit draadje heb ik geweten van nog gemalen naar de betekenis van dit acroniem. Daarnaast staat het meestal nog eens onleesbaar klein op een onzichtbare locatie, zodat het niet of nauwelijks opvalt.

 

Niet dat ik nu toonaangevend ben, maar welk voordeel denk je te krijgen door het CE logo te gebruiken? Heb je het idee dat je er meer door zult verkopen?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

ik kan trouwens als simpele consument zeggen dat ik nog nooit in mijn leven door de aanwezigheid of gebrek van het CE merk beinvloed ben in mijn koopgedrag.

 

Tot het lezen van dit draadje heb ik geweten van nog gemalen naar de betekenis van dit acroniem. Daarnaast staat het meestal nog eens onleesbaar klein op een onzichtbare locatie, zodat het niet of nauwelijks opvalt.

 

Niet dat ik nu toonaangevend ben, maar welk voordeel denk je te krijgen door het CE logo te gebruiken? Heb je het idee dat je er meer door zult verkopen?

 

Ilja, het is geen kwestie van voordeel behalen uit een CE keurmerk. Het is een wettelijke verplichting voor veel producten. Of voor het product van IDBroker zo'n plicht geldt, weet ik niet. Dat zou ID eens moeten navragen bij de EVD.

 

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op deze site http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=376, behoorlijke berg informatie over CE met ook wat praktische handleidingen.

 

Dacht overigens dat (eenvoudige) mechanische apparaten niet onder het CE keurmerk (kunnen) vallen, uitgezonderd kinderspeelgoed e.d. Dit item in de faq lijkt die gedachte te onderschrijven http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1598.

Link naar reactie
  • 0
Het is een wettelijke verplichting voor veel producten.

 

Het is een verplichting voor ALLE producten die de EU inkomen, geproduceerd en verhandelt worden .

 

Dus het zal ook op het product van IDBroker moeten zitten als hij het wil importeren en verhandelen.

 

TENZIJ: Er juridisch gezien een “vermoeden van overeenstemming” met deze richtlijn ontstaan.

 

;D Je ziet het Nederland is niet het enige land met een gedoog beleid, de hele EU doet er aan mee.

Link naar reactie
  • 0

Idd, je zal geen hogere verkoop verwachten met zo'n CE Keurmerk, het is meer een zekerheid aan jou kant ook dat het snor zit met het product dat je verkoopt (en natuurlijk ook dat je het uberhaupt mag importeren/verkopen)

 

volgens mij dekt de CE Keurmerk ook voor eventuele schadelijke gevolgen bijv. een electronisch apparaat dat in je hand ontploft.....bij ontbreken van CE keurmerk dan was jij aansprakelijk geloof ik..... kan iemand opheldering geven hierover ?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.