• 0

Emigreren naar Spanje met een Nederlandse webshop

Goede middag,

 

 

Ik heb een webwinkel die met Dropshiment werkt. Ik heb alleen een lap-top en telefoon nodig. Alle orders worden door de groothandel verzonden. Nu ben ik voornemens om te emigreren naar Spanje. Ik laat mij in Nederland uitschrijven.

 

Kan ik nu de shop in Nederland houden met een kvk en btw nummer. Ik heb al eventueel een adres waar de shop in Nederland ingeschreven kan worden. Vervolgens verstuur ik vanuit Spanje de orders naar de groothandel.

 

Waar moet ik aangifte doen. (BTW/IB)

 

Heb al bij de KvK en BD geinformeerd maar daar wordt ik niet veel wijzer.

 

Als dit nu allemaal niet kan is het dan wel mogelijk mijn domeinnaam wel mee te nemen en in Spanje een BTW nummer aan te vragen en in Spanje aangifte te doen. Zou wel jammer zijn want daar heb je geen zelfstandige aftrek en moet je maandelijks € 275,- Sociale lasten betalen.

 

Ik hoor het graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kan ik nu de shop in Nederland houden met een kvk en btw nummer.

Nee, dat kan als IB ondernemer niet.

 

Waar moet ik aangifte doen. (BTW/IB)

In Spanje

 

Als dit nu allemaal niet kan is het dan wel mogelijk mijn domeinnaam wel mee te nemen en in Spanje een BTW nummer aan te vragen en in Spanje aangifte te doen.

Ja, maar lokaal kunnen ook nog andere regels/eisen gelden.

 

Zou wel jammer zijn want daar heb je geen zelfstandige aftrek en moet je maandelijks € 275,- Sociale lasten betalen.

Neem dat mee in je overweging. Je "hoeft" niet te emigreren toch? ;)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom verhuis je naar Spanje en biedt dit geen nieuwe kansen voor jou als ondernemer of voor deze groothandel?

 

Ik noem dit hier wel vaker maar is een webshop een doel of middel?

 

Waarom zou je de Nederlandse (dropshipment of affiliate) webshop niet vanuit Spanje voort kunnen zetten? Of is verkopen een optie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je in Spanje gaat wonen moet je daar belasting betalen, maar dat lijkt me ook wel logisch.

 

Voor het overige denk ik dat je gewoon kunt blijven doen wat je nu doet met die webshop, je hebt verder geen fysieke aanwezigheid in nederland nodig.

 

Enige "probleem" dat ik zo snel kan bedenken is dat nederlanders wellicht huiverig zijn om bij een, op papier, spaanse firma te bestellen. Als de retouren echter ook via fulfilment gaan is dat echter niet zo'n probleem mits je het maar duidelijk vermeldt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.