• 0

IB eigen vermogen

Beste,

 

Ik ben een kleine zzper die zelf zijn boekhouding en ib aangite doet. Nu twijfel ik of ik het goed doe.

 

Mijn vraag is: hoe kom ik aan de waarde van het eigen vermogen(passiva)

Hierbij wat gegevens:

 

ACTIVA

materiaal(vaste activa) 1224

debiteuren(facturen incl btw) 4775

liq middelen(banksaldo) 279

 

PASSIVA

kortlopende schulden(btw aangifte 4e kwartaal) 818

eigen vermogen, boekwaarde begin(is dit de boekwaarde van het einde van afgelopen jaar???)

eigen vermogen, boekwaarde eind(Hoe kom ik aan dit getal???)

 

Hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt,

 

Edwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Griffioen,

 

Bedankt voor je snelle antwoord, deze waarde had ik ook berekend om de balans kloppend te maken. alleen leek mij dit administratief wat simpel. Voor mij is dit nu duidelijk.

 

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld voor het eigen vermogen begin boekjaar. Moet dit hetzelfde zijn als de boekwaarde van vorig jaar(einde)? ook hier heb ik een getal berekend zodat de winst verlies rekening overeen komen met de winstberekening, alleen lijkt me dit meer goochelen met getallen zodat ook deze balans klopt.

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle antwoord, deze waarde had ik ook berekend om de balans kloppend te maken. alleen leek mij dit administratief wat simpel. Voor mij is dit nu duidelijk.

De belastingdienst laat hier nog een controle op los.

 

Je EV eind jaar = EV begin jaar - privé opname + privé stortingen + winst/resultaat

 

(EV begin jaar is inderdaad het EV eind vorig jaar)

 

Moet dit hetzelfde zijn als de boekwaarde van vorig jaar(einde)? ook hier heb ik een getal berekend zodat de winst verlies rekening overeen komen met de winstberekening, alleen lijkt me dit meer goochelen met getallen zodat ook deze balans klopt.

Een getal verzinnen aan de hand van je winst is natuurlijk niet de bedoeling. Dat getal moet je niet berekenen. Dat is gewoon het EV einde vorig jaar.

 

Wat was je EV eind vorig jaar? En klopt bovengenoemde formule dan?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.