• 0

Lease afsluiten met bij bkr geregistreerde vennoot

Wij zijn een reeds 1 jaar bestaande VOF met 2 vennoten. Wij willen een 2e hands bus aanschaffen d.m.v. lease. Het leasebedrag bedraagt €15.000,-. Nadat we bij de dealer een overeenkomst hadden zijn zij opzoek gegaan naar een leasemaatschappij, echter is gebleken dat mijn mede vennnoot een bkr registratie op zijn naam heeft. We zijn vervolgens zelf opzoek gegaan naar een maatschappij, maar ook deze gaven te kennen dat de lease niet door kon gaan vanwege de bkr registratie. Is het een mogelijkheid om deze vennoot tijdelijk uit te schrijven om de lease toch nog rond te krijgen? Of heeft iemand een andere oplossing? (Twijfels rondom de vennoot m.b.t. betaling zijn er niet omdat de rede van de bkr registratie bij mij bekend is)

 

Groeten,

Vd struijk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

tijdelijk uitschrijven is geen optie omdat de vof die de lease aan wil gaan niet meer bestaat. Dus dan kan er ook geen contract meer mee mogelijk

 

Het effect daarvan zou ook zijn dat de lease ovk alleen op jou naam komt te staan. Dus het lijkt mij meer voor de hand te liggen om de lease op jou naam te zetten zonder allerlei fratsen uit te halen met de VOF.

 

Link naar reactie
  • 0

Heel lang geleden had een (ex-)klant van mij het lumineuze idee om een VOF (in de horeca) aan te gaan met iemand met véél ervaring (in de horeca).

Hij (de vennoot van de ex-klant dus) wist wel van 'de hoed en de rand' op dit terrein.

 

De "ex" ging een bestaande faciliteit (in verval!) overnemen en de vennoten gingen driftig aan de slag.

 

Totdat de (eeeerg belangrijke!!) bierleverancier/financier langskwam voor de eerste levering en zei:

"Hé...! Die man kennen wij!!! Daar gaan wij niet wéér aan leveren op krediet!"

 

Einde verhaal, dus.

Die vennoot was een ballast. Hij was wel eerder 'failliet' gegaan namelijk.

 

Heeft volgens mij de ex-klant het nodige gekost allemaal. Maar laat je vooral niet door mijn verhaal afschrikken! Kan ook wel goed gaan natuurlijk...

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit te maken heb gehad met verschillen in registratie voor btw bij een VOF. ik durf dus zo niet direct te zeggen of je die voordelen zult verliezen. D

 

Ik neem aan dat we hier over financial lease hebben waarbij de auto dus wel te naam wordt gesteld op ofwel de vof, ofwel jou naam.

 

Bij een eenmanszaak is het wat eenvoudiger.. daar zou het niks uitmaken voor btw terugvragen en zakeljik kunnen boeken van kosten. Bij VOF weet ik het niet 100% zeker en wil je dus niet het bos in sturen met het antwoord dat het geen probleem is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wij willen een 2e hands bus aanschaffen d.m.v. lease. Het leasebedrag bedraagt €15.000,-.
Wat voor bus is dit dan en heeft dit bedrag een termijn?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat zou naar mijn inschatting met een (extra) borg- of garantstelling toch mogelijk moeten zijn.

 

Betaal je twee of drie termijnen vooruit. Kunnen jullie bij diezelfde familie niet lenen en aflossen?

 

Hebben jullie die BKR-registratie al tot op de bodem uitgezocht en een goede toelichting aan de leasemaatschappijen gegeven?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is dit niet per maatschappij verschillend ? De dealer heeft verschillende partijen geprobeerd maar kreeg steeds een afwijziging. Het lijkt me dat wanneer het met een extra borg mogelijk zou moeten zijn zij dit wel hadden aangedragen ?

 

Geld lenen bij de familie is niet mogelijk

 

Groet,

 

Vd struijk

Link naar reactie
  • 0

neem aan dat het een financiele lease betreft. Jullie vof bestaat 1 jaar. Achterstand BKR

Jullie huisbankier heeft al 1 jaar "ervaring" met jullie bedrijf. Grootste kans ligt ook daar denk ik. Voor zover die achterstanscode geen afboekingscode is en trackrecord bank niet negatief is.

 

Leg jullie financieringvraag daar weg met een goed verhaal. (cijfers,prognose, reden BKR registrstie). Mogelijk dat ze daar door dat BKR verhaal heen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Menig VOF koopt die bus gewoon na een (succesvol) eerste jaar...

 

...ik lees hier geen goede argumenten die je de leasemaatschappijen zonder meer wél aan zou moeten kunnen dragen. Op papier. En dat vraagt inderdaad om wat eigen werkzaamheid met een kennelijke BKR-registratie.

 

Gaan jullie zonder meer aan de slag bij klanten die bekend staan om slecht betaalgedrag?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

@Roel

Oké toch bedankt, het gaat idd om een financial lease. Het is de bedoeling dat de bus op de vof tenaamgesteld wordt waardoor we de voordelen hebben.

Omdat jouw inkomen uit diezelfde VOF komt, verwacht ik dat de financiers ook wanneer je privé financiert tegen dezelfde hobbel aan lopen.

 

Zoek een alternatieve manier: er zijn genoeg autohandelaren die dit soort kleine financieringen uit eigen middelen doen, meestal niet moeilijker dan 'koop op afbetaling' en dan heb je al deze hobbels niet.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.