• 0

BTW leeggeboekt bedrag niet 0

Heb zojuist mijn BTW rekeningen leeggeboekt voor het einde van het jaar voor de resultaatrekening (2017). Door afrondingen in de BTW en suppletieaangifte blijft mijn memoriaal boeking voor het leegboeken van de BTW rekeningen een verschil houden van 68 cent.

 

Op de kolommenbalans is de BTW voorgaande jaren wat nog open staat wel het juiste bedrag wat in 2018 nog voldaan moet worden over de voorgaande jaren. En er staat nu een memoriaal van 68 cent op de balans

 

Kan ik deze 68 cent boeken onder de post betalingsverschillen en als omschrijving meegeven BTW betalingsverschillen aangiftes? Boek ik die 68 cent dan juist weg?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik deze 68 cent boeken onder de post betalingsverschillen en als omschrijving meegeven BTW betalingsverschillen aangiftes? Boek ik die 68 cent dan juist weg?

Dat kan, maar ik zou de post (grootboekrekening) afrondingsverschillen of afrondingsverschillen BTW gebruiken. Dat maakt de (uitgebreide) balans direct inzichtelijker en dat scheelt weer een omschrijving/toelichting.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Je kan de bedragen bij het boeken al afronden dan heb je nooit verschillen zie site Belastingdienst:

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/btw-bedrag_afronden

 

Bij het afronden mag u kiezen uit 2 methodes:

 

U rondt af per geleverd goed of verrichte prestatie.

U rondt het totaalbedrag af.

 

U mag niet beide methodes naast elkaar gebruiken. En u moet in uw keuze voor gebruik van een methode een vaste lijn volgen.

 

In de aangifte btw rondt u de btw-bedragen af op hele euro’s. Dit mag u in uw voordeel doen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan de bedragen bij het boeken al afronden dan heb je nooit verschillen zie site Belastingdienst:

Het gaat hier om het verschil in aangifte in hele euro's en de afgeronden centen in je boekhouding. Je mag je (individuele) bedragen in je boekhouding niet afronden op hele euro's maar wel op centen (volgens de belastingdienst). Maar dit zal na de aangifte (waar je alleen hele euro's opgeeft) dus ALTIJD leiden tot een verschil in je boekhouding. En dat verschil kun je dan gewoon wegboeken op een baten-rekening.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.