• 0

Uitleenbeheer met historie

Goedemiddag,

 

Sinds kort doe ik ICT beheer op een bedrijf. We hebben hier mobiele telefoons, laptop, computers, monitors enz. die we uitlenen aan gebruikers. Meeste dingen als laptop en mobieltjes worden gebruikt tot einde levensduur, maar er zijn ook producten die tussendoor ingeleverd worden en door een andere weer geleend wordt.

 

Is hier misschien een (gratis) programma of een online programma of een excel voor om dit allemaal goed bij te kunnen houden. Elke product moet dus een uniek id hebben en er moet ook historie op zitten, zowel een gebruikershistorie, kunnen zien wat ze allemaal hebben geleend en wat ze momenteel in bezig hebben, maar ook een producthistorie, zien door wie het allemaal geleend is.

 

Iemand ervaring mee?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste zulfikar,

 

Als je hiervoor geen programma kunt vinden zou je als alternatief een online database builder (zoals bijvoorbeeld Zoho Creator) kunnen gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld de volgende opzet: een tabel met daarin de objecten (mobiele telefoons, laptops enz) en een tabel met daarin de gebruikers die door middel van een 'many to many association' verbonden zijn.

 

Afhankelijk van de flexibiliteit van de database builder software zou je op basis van dit database ontwerp ook een gebruikshistorie en producthistorie kunnen opstellen.

 

Als je ICT beheer doet beschik je zelf misschien ook wel over een beetje programmeerkennis. Je zou bovenstaand ontwerp in dat geval erg snel met behulp van een framework zoals bijvoorbeeld Ruby on Rails kunnen omzetten in je eigen web-based software die precies aan je wensen voldoet.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

Bedankt voor de reacties helpt heel erg!

 

 

Een mooi programma dat ik heb gevonden is Snip-It, nadeel hiervan is dat je hem zelf ergens draaiend op moet krijgen. Ik ben meer een ICT contactpersoon met een beetje kennis maar geen programmeur of iets in die richting. Iemand een oplossing als Snipe-It maar dan kant en klaar of dat je hem op je PC draaiend kan krijgen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.