• 0

Zakelijke auto prive verzekeren

Beste leden.. er was hier al eens een draadje over maar deze is gesloten.

 

Het zit zo. Ik ben een eenmanszaak zaak met dezelfde naam als mijn eigen naam. Ik heb

 

Gewoon een bedrijfsbus waar ik ook prive mee rijd en netjes bijtelling voor betaal. Nu wil ik graag via mijn bedrijf een mooie prive auto financieren waar ik dus alleen savonds en in het weekend mee rijd. Nu heb ik dus even mijn verzekering gebelt wat deze auto mij zou kosten in de verzekering . Schik niet allrisk 256,- met 11 schade vrije jaren.. wat kost deze auto prive ? 84,- allrisk. Sorry hoor maar ik weet niet in wat voor wereld wij leven maar die is goed (wil je, zeker als nieuwkomer op je taal letten!!!!) ..!! Ondanks ik verteld heb hier slechts rond de 15000km pj mee zou rijden .. dus nu is mijn vraag kan ik hier wat mee ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik dus even mijn verzekering gebelt wat deze auto mij zou kosten in de verzekering . Schik niet allrisk 256,- met 11 schade vrije jaren.. wat kost deze auto prive ? 84,- allrisk.

En wat zeiden andere verzekeringsmaatschappijen? Je moet even goed kijken welke verzekering welke risico's uitsluit.

 

Fiscaal maakt het overigens niet uit. Als je een privéverzekering afsluit, mag je die fiscaal gewoon zakelijk aftrekken van de winst voor de inkomstenbelasting.

 

Juridisch is echter een ander verhaal. Als je alleen een privéverzekering hebt, dan zijn zakelijke schades (met uitzondering van woonwerkverkeer) vaak uitgesloten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie helaas ben ik verbonden aan mijn huidige maatschappij . Dit komt doordat ik vorige jaar een ongeval gehad heb waarbij mijn no-claim beschermer me gered heeft. Als ik overstap vervalt deze en houd ik van die 11 jaar niet veel Meer over helaas.. het gaat mij echt niet om de verzekeringskosten af te trekken of in de boeken te doen maar puur om het feit of het kan en mag.

Ik vind een gat van 84,- of 256,- wel BELACHELIJK groot.. nogmaals deze auto word puur voor prive doeleinden gebruikt dus zakelijke ritten worden er niet mee uitgevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Wat is dan je probleem? Dan sluit je toch gewoon een privé verzekering af? En als de wagen op de zaak staat, mag je die premie gewoon zakelijk aftrekken als je vervolgens bijtelling betaalt.

 

Het verschil in premie heeft simpelweg met risico te maken. Een auto die voornamelijk privé wordt gebruikt is waarschijnlijk minder vaak bij ongelukken betrokken. Meestal kun je zo'n privé verzekering nog steeds in beperkte mate voor zakelijke ritten gebruiken (meestal een paar duizend kilometer per jaar).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Het verschil in premie heeft simpelweg met risico te maken. Een auto die voornamelijk privé wordt gebruikt is waarschijnlijk minder vaak bij ongelukken betrokken.

 

Waarom zou dat zo zijn bij een beperkt aantal verzekerde kilometers?

 

Uiteraard is het wel logisch dat een auto waarin meer gereden wordt een hoger risico oplevert, maar door die kilometer-maxima wordt dat teniet gedaan.

 

Wellicht is het zo dat ze prive wel verzekeringen aanbieden met een gemaximeerd kilometertal maar zakelijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie helaas ben ik verbonden aan mijn huidige maatschappij . Dit komt doordat ik vorige jaar een ongeval gehad heb waarbij mijn no-claim beschermer me gered heeft. Als ik overstap vervalt deze en houd ik van die 11 jaar niet veel Meer over helaas.. het gaat mij echt niet om de verzekeringskosten af te trekken of in de boeken te doen maar puur om het feit of het kan en mag.

Ik vind een gat van 84,- of 256,- wel BELACHELIJK groot.. nogmaals deze auto word puur voor prive doeleinden gebruikt dus zakelijke ritten worden er niet mee uitgevoerd.

Ik vraag me af of je eigenlijk wel gebonden bent aan je huidige maatschappij. Je zegt dat je een nieuwe auto gaat rijden. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat de no-claimbeschermer alleen van toepassing op je huidige wagen. Voor je nieuwe auto zullen ze waarschijnlijk uitgaan van je daadwerkelijke schadevrije jaren. Mijn advies zou toch zijn om diverse autoverzekeringen te vergelijken - ook met een lagere hoeveelheid schadevrije jaren. Kijk ook goed naar de hoeveelheid zakelijke kilometers. Als die inderdaad nagenoeg nul zijn, dan kun je gewoon privéverzekeringen vergelijken.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Helaas is het wel zo dat ik heel veel jaren in ga leveren bij overstap .

Het klopt inderdaad dat de no-claim beschermer per voertuig geld.. maar helaas gelden je jaren over het algemeen..

 

Overstappen zit er dus helaas niet in.. ik ben gewoon erg benieuwd of je in overtreding bent als ik de auto zakelijk financier dmv financial lease .. de auto op naam van mijn zaak staat ..en hem prive verzeker.. als de verzekering namelijk een gaatje ziet om ergens onderuit te komen dan hang je in geval van schade oid..

 

Link naar reactie
  • 0

Bij financial lease wordt je toch uiteindelijk juridisch eigenaar van de auto aan het einde van de leasetermijn? het betreft dan een huurkoop en je bent direct economisch eigenaar. Het betekent vaak ook dat je zelf verantwoordelijk bent voor de verzekering althans dit is enigszins gebruikelijk.

 

Je onderneming financiert de auto en/of of least deze ook en least deze weer door aan jou? Let goed op dat het geen loon in natura betekent fiscaal. Indien de onderneming financial least en doorleast aan jou wordt het wel wat complex. Je zal goede documentatie moeten opstellen. De auto is wellicht vermogen van de onderneming en staat wel op naam van de partij die initieel de auto aan onderneming least. Ik vraag mij nu af of de onderneming bij sub lease de verplichtingen van een WA kan verleggen naar een sub leaser. Ik denk dat je met de lease onderneming moet checken of dit is toegestaan. Leasen betekent dat de lease maatschappij een check doet naar de kredietwaardigheid van de leaser. Je zou een drie-partijen overeenkomst kunnen sluiten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij financial lease wordt je toch uiteindelijk eigenaar van de auto aan het einde van de leasetermijn? het betreft dan een huurkoop. Het betekent vaak ook dat je zelf verantwoordelijk bent voor de verzekering althans dit is enigszins gebruikelijk. Je onderneming financiert de auto of least deze ook en least deze weer door aan jou? Dat kan maar klopt dat? Reizen met auto van de zaak welke privé gebruikt wordt heeft fiscaal wel gevolgen. Het kan loon in natura betekenen.

 

Indien je zelf moet verzekeren kies je de bijpassende verzekering, dat is indien je auto privé gebruikt dus een particuliere verzekering. Een keer een zakelijke rit is geen grote issue, maar pas wel goed op ivm voorwaarden verzekering.

 

 

Het klopt inderdaad dat je zelf verantwoordelijk bent voor de verzekering.. ik mijn onderneming least de auto dmv financiallease . Hierin is geen constructie dat mijn bedrijf hem weer aan mij zelf door least oid. Heel simpel de auto staat op de zaak en ik rijd erin als eigenaar van mijn eenmanszaak . Prive Reizen met de auto betekend bijtelling bedoel je ? Dat klopt.

Een zakelijke rit gaat hier echt niet mee gemaakt worden .. met mijn schilderskleren stap ik daar echt niet in namelijk ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses ik had mijn bericht tussentijds aangepast. Je kan dit hele verhaal vastleggen met de betreffende verzekeraar. Je zou indien je voldoende duidelijk bent gedekt moeten zijn. Eerlijk zijn en goed vastleggen wat je aan het doen bent. De schadevrije jaren kun je wel van toepassing verklaren. Verzekeraars geven wel eens een verklaring af die kan worden gebruikt vervolgens voor een privé verzekering.

 

De onderneming verzekert de auto niet maar dat doe jij uiteindelijk. De auto is dus in ieder geval gedekt indien je je aan de voorwaarden houdt. Het zit hem hier echt in de voorwaarden van de verzekering. Je kan met de verzekering overeenkomen wat je aan het doen bent. Check ook de voorwaarden van de financial lease.

Link naar reactie
  • 0

Ik zag het inderdaad . Ik zal ze maandag weer eens bellen en het voorleggen.. ik heb alleen zo’n vermoeden dat ik te horen krijg dat dat niet mag en kan... ze krijgen liever 250,- binnen per maand als 80,- denk ik ??? Maar goed we gaan het

Horen ;D bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
  • 0

maar het lijkt me dat de no-claimbeschermer alleen van toepassing op je huidige wagen.

Nee, een no claimbeschermer is van toepassing op de polis en verzekeringnemer , en gaat ook over bij wisseling van voertuigen.

 

Ik vind een gat van 84,- of 256,- wel BELACHELIJK groot..

Ik ook. Welke verzekeraar is dit als ik vragen mag?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.