• 0

Van zelfbouw naar uitbesteed werk (website dilemma)

Omschrijving van je concept:

Onze website voor het verhuur van ijskarren bestaat sinds 2010, sinds 2013 is het serieus aangepakt. Voor 2018 wil ik de website weer verbeteren.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

2010 begonnen met een kennis die een website kon maken, zeer matig maar er stond iets online.

 

2013 een design bureau ingeschakeld om een goede vindbare website te laten maken. Resultaten stegen aanzienlijk. Mezelf daarna ook verdiept in seo en kwam er achter dat deze website helemaal niet zo goed vindbaar was als concurrenten. Deze website na een aantal verzoeken aangepast, bij elke verandering door het design bedrijf tikte de meter aardig door dus mij verdiept in het zelf maken van een volledige website.

Dit is gelukt in 2016, vindbaarheid en aantal opdrachten gingen flink voorruit, in 2017 hebben wij 3 keer zoveel omzet behaald dan in 2015.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De website ziet er naar mijn kunnen redelijk uit, maar concurrentie is ook heviger geworden. Heel kritisch, zie ik ook dat deze website door een amateur is gemaakt, wel een met seo kennis. De layout moet wat strakker worden gemaakt. De website heeft een opfrisbeurt nodig.

 

De opzet voor de nieuwe website is inmiddels "klaar" om te zien wat het ongeveer gaat worden. Ik heb het nieuwe design bedrijf even de vrije hand gegeven in overleg met mij, omdat het advies toch luidde om de layout "helemaal" te vernieuwen.

 

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In vergelijking met anderen hebben wij een prima kwaliteit/prijs verhouding.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van de huidige website in vergelijking met het nieuwe ontwerp?

Is er uitdaging om verder te kijken zodra je op de homepage beland?

 

Ook met het oog op een ijskar huren voor een feestje, of een grote markering actie voor je bedrijf.

 

huidige website is https://www.ijstraktatie.nl/

 

Het nieuwe design is

http://ijs.keizerkarelwebdesign.de/ (nog niet op mobiel zichtbaar)

 

Het gaat even om het concept, vormgeving. De details ontbreken nog. Ook de afbeeldingen zijn nog niet heel bepalend, deze kunnen we met 1 klik veranderen. Ik hoor graag de indrukken over beide sites.

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Wat ik nog niet heb gelezen is:

 

- Moet je niet de optie geven voor een grotere kar te laten kiezen met bijbetaling als het aantal personen te laag is om die wagen "gewoon" te laten komen?

 

Moet je niet in plaats van "ijs voor zoveel personen" een "IJsbelevenis voor zoveel personen" verkopen?

 

Daarmee bedoel ik, je focus lijkt nu vooral praktisch. U heeft zoveel gasten, ik geef ze zoveel ijs.

 

Als je dat weet te veranderen naar "Onze ijskarren zijn zo'n belevenis dat u er een hoeveelheid tijd voor moet reserveren in uw programma" "Het allerlekkerste ijs, in ambachtelijke hoorns en met ambachtelijk bereide toppings met de lekkerste biologische slagroom"

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nog niet heb gelezen is:

 

- Moet je niet de optie geven voor een grotere kar te laten kiezen met bijbetaling als het aantal personen te laag is om die wagen "gewoon" te laten komen?

 

Moet je niet in plaats van "ijs voor zoveel personen" een "IJsbelevenis voor zoveel personen" verkopen?

 

Daarmee bedoel ik, je focus lijkt nu vooral praktisch. U heeft zoveel gasten, ik geef ze zoveel ijs.

 

Als je dat weet te veranderen naar "Onze ijskarren zijn zo'n belevenis dat u er een hoeveelheid tijd voor moet reserveren in uw programma" "Het allerlekkerste ijs, in ambachtelijke hoorns en met ambachtelijk bereide toppings met de lekkerste biologische slagroom"

 

Bezig met de prijslijst. De minimale afname is 200 bollen voor 250 euro. Er komt nog een optie voor minder dan 200 bollen met een "prijs op aanvraag" zodat we kunnen kijken of deze aanvraag interessant is. We willen namelijk best om de hoek komen voor 225 euro voor 50 personen in de wintermaanden.

 

Ik ben er mee eens dat er meer beleving op de site moet verschijnen, dit moet voornamelijk met afbeeldingen gebeuren. Ik wil ook wat meer video gaan gebruiken, misschien ook wel om de ijskarren te presenteren. Hierin zit namelijk onze kracht, ik ben nog niemand tegen gekomen met zo'n gevarieerd aanbod als wij.

 

Waarschijnlijk wordt dit pas vanaf september, nog even de drukke periode overleven met deze hitte. De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden.

 

Ook nog bezig geweest de website te controleren, een paar slordige fouten tegen gekomen van de bouwer. Geen voorkeur voor met of zonder www. ingesteld. Geen sitemap dus indexering verloopt nog zeer traag, ik zie mijn nieuwe meta tags nog niet in beeld wat me nu al een paar % aan ctr kost, de standaard (korte) titels staan vooral nog in beeld. Google pikt het nog niet op. Op zo'n moment mis ik weer wordpress en Yoast.

 

Stedenpagina's waren verwisseld, in den Bosch stond de tekst van Nijmegen...Ook de test website waarin deze is opgebouwd stond nog live en op indexeren, dus een replica van deze website stond live op een andere url.

 

Waar ik ook achter ben gekomen, en ik weet niet of dit "schadelijk is" het volgende;

Als ik google op "ijstraktatie ijskar Rotterdam" bijvoorbeeld dan komt de pagina van een bepaalde ijskar in beeld met een link naar de url. Deze pagina komt van het artikel waarin de ijskarren worden gepresenteerd, echter is voor deze pagina zelf geen aandacht besteed omdat deze via de website zelf niet te bereiken valt.

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden.

 

Nou, de hele dag met je kop boven de vriezer hangen en af en toe zelf ook een lekker ijsje eten. Phoe phoe wat zwaar ;D :P

 

Geen sitemap

 

Jawel hoor, https://www.ijstraktatie.nl/sitemap.xml. Misschien even handmatig toevoegen via Search Console en site even fetchen als Google, wil weleens helpen om de indexering te versnellen.

 

Maar Google is eigenwijs en als zij vinden dat een automatisch gegenereerde titel of omschrijving beter passend is dan jouw geoptimaliseerde tekst tonen ze toch hun eigen tekst.

 

Stedenpagina's waren verwisseld, in den Bosch stond de tekst van Nijmegen...Ook de test website waarin deze is opgebouwd stond nog live en op indexeren, dus een replica van deze website stond live op een andere url.

 

Dat is slordig inderdaad...

 

Waar ik ook achter ben gekomen, en ik weet niet of dit "schadelijk is" het volgende;

Als ik google op "ijstraktatie ijskar Rotterdam" bijvoorbeeld dan komt de pagina van een bepaalde ijskar in beeld met een link naar de url. Deze pagina komt van het artikel waarin de ijskarren worden gepresenteerd, echter is voor deze pagina zelf geen aandacht besteed omdat deze via de website zelf niet te bereiken valt.

 

Zorgen dat al je pagina's goed verzorgd zijn en een call to action om te boeken hebben dus.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Bezig met de prijslijst. De minimale afname is 200 bollen voor 250 euro. Er komt nog een optie voor minder dan 200 bollen met een "prijs op aanvraag" zodat we kunnen kijken of deze aanvraag interessant is. We willen namelijk best om de hoek komen voor 225 euro voor 50 personen in de wintermaanden.
En dan zou je jullie basislocaties niet duidelijker willen communiceren? Je hebt nu een vrij unieke website zonder 'contact' en 'social media' buttons.

 

Deze maand 22.

Dan komt slechts 78% van elders als ik het goed begrijp!?

 

De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden.

De ijscoman verdient lekker met hogere temperaturen en zonnig weer, mag ik hopen. IJs maken is toch zeker inspannender, dan dit verkopen, of niet? ;)

 

Wat is of omvat depot 'Rotterdam'? ???

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bezig met de prijslijst. De minimale afname is 200 bollen voor 250 euro. Er komt nog een optie voor minder dan 200 bollen met een "prijs op aanvraag" zodat we kunnen kijken of deze aanvraag interessant is. We willen namelijk best om de hoek komen voor 225 euro voor 50 personen in de wintermaanden.
En dan zou je jullie basislocaties niet duidelijker willen communiceren? Je hebt nu een vrij unieke website zonder 'contact' en 'social media' buttons.

 

Deze maand 22.

Dan komt slechts 78% van elders als ik het goed begrijp!?

 

De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden.

De ijscoman verdient lekker met hogere temperaturen en zonnig weer, mag ik hopen. IJs maken is toch zeker inspannender, dan dit verkopen, of niet? ;)

 

Wat is of omvat depot 'Rotterdam'? ???

 

Groet,

 

Highio

 

 

Verkeerd gelezen, 22 bezoekers via HL dus het aandeel is minimaal.

 

Via facebook hebben we sporadisch een enkele bezoeker. Dit heeft nooit wat opgeleverd, pas als we een gratis traktatie verloten komt er wat leven in, maar geen enkele opdracht.

 

De fb button communiceren we wel via de mail, de heilige button moet nog wel op de website ja. Niet dat het wat oplevert, maar het hoort immers zo omdat iedereen het heeft.

 

Ik hoor wel meer geluiden dat er een contact button in het menu moet. Ik vind het een beetje dubbel naast de offerte aanvragen button, als de prijzen er nog bij komen wordt het menu wel erg krap.

In de footer bij "over ons" is nog wel plek, daar zal ik hem dan doorlinken naar de offerte pagina. Op deze pagina staan inmiddels onze ijskarren ook vermeld wat nog gedaan moest worden. Ik weet nog niet echt of mensen afhaken omdat er geen "contact" staat. Telefoon en mail staat duidelijk in beeld evenals het aanvragen van een offerte. Misschien zit ik fout.

 

De locaties waar wij vandaan komen wil ik juist wat minder prominent vermelden omdat we door het hele land komen en klanten mogelijk afhaken als we te ver weg zitten. We hebben nu ijskarren op 3 locaties, maar willen ook graag in andere regio's komen trakteren. Ik krijg vaak verbaasde reacties als ze horen dat ik 100km gereden heb.

 

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden.

 

Nou, de hele dag met je kop boven de vriezer hangen en af en toe zelf ook een lekker ijsje eten. Phoe phoe wat zwaar ;D :P

 

Geen sitemap

 

Jawel hoor, https://www.ijstraktatie.nl/sitemap.xml. Misschien even handmatig toevoegen via Search Console en site even fetchen als Google, wil weleens helpen om de indexering te versnellen.

 

Maar Google is eigenwijs en als zij vinden dat een automatisch gegenereerde titel of omschrijving beter passend is dan jouw geoptimaliseerde tekst tonen ze toch hun eigen tekst.

 

Stedenpagina's waren verwisseld, in den Bosch stond de tekst van Nijmegen...Ook de test website waarin deze is opgebouwd stond nog live en op indexeren, dus een replica van deze website stond live op een andere url.

 

Dat is slordig inderdaad...

 

Waar ik ook achter ben gekomen, en ik weet niet of dit "schadelijk is" het volgende;

Als ik google op "ijstraktatie ijskar Rotterdam" bijvoorbeeld dan komt de pagina van een bepaalde ijskar in beeld met een link naar de url. Deze pagina komt van het artikel waarin de ijskarren worden gepresenteerd, echter is voor deze pagina zelf geen aandacht besteed omdat deze via de website zelf niet te bereiken valt.

 

Zorgen dat al je pagina's goed verzorgd zijn en een call to action om te boeken hebben dus.

 

Alleen beetje te veel van het goede als ik bijvoorbeeld op ijskar huren limburg ook nog verder ga met voor elke ijskar in limburg een aparte pagina te maken? Dus ijskar-huren-limburg/ijscowagen etc.

Ik doe het graag als het wat op kan leveren, maar ik denk dat er dan 10 bijna dezelfde pagina's per stad bij gaan komen en dit de waarde niet ten goede komt.

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.