• 0

Groepsaankoop organiseren

Hallo,

 

Ik heb voor mijn cargofiets een onderdeel ontworpen en laten maken.

 

Het is een echt niche dingetje. Ik heb een foto gepost in de fb-community van dit type cargofiets, en omdat ik er eentje extra had heb ik deze daar ook binnen de 5min verkocht (aan iemand uit Denemarken, het is een europese/wereldwijde community).

 

Er was/is ook interesse van een viertal andere personen maar ik heb er momenteel geen meer.

Ik kan er laten bijmaken maar om dit voor een redelijke prijs per stuk te doen moet ik er toch zeker een serie van 10 bestellen.

 

Nu vroeg ik mij af of er een website bestaat waarop je je product kan presenteren en waar mensen die interesse hebben op kunnen reageren/registreren? Van zodra er voldoende mensen geregistreerd hebben kan de bestelling in productie gaan. (lokale productie, niet in China dus gaat snel)

 

Voordeel is dat ikzelf niets moet laten produceren dat niet nog niet verkocht is (geen voorraad) en voordeel voor de klant is dat ie een optimale prijs betaalt.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

je zou het product met een richtprijs op diverse (gratis) marktplaatsen kunnen aanbieden?

vermeld een richtprijs voor 10 stuks en dat er bij voldoende animo betere prijzen mogelijk zijn.

 

verder zou ik het juist zoeken in community's waar dergelijke gebruikers samenkomen

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Meeste ontwerpers zullen er voor kiezen om dit aan de fietsfabrikant of accessoiremaker te verkopen tegen een stuksvergoeding. Of om een groothandel te betrekken. Lekker mee naar een handelbeurs met de beste partij!

 

1, 2, 4 of tien stuks: Wat kost dat vast en variabel en wat levert dat op? Hoe groot is de denkbare markt? Ben je verzekerd voor aansprakelijkheden die voortvloeien uit deze handel?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@Herman, je hebt gelijk :) in principe zou ik het zo moeten doen. Maar dan moet ik er wel actief reclame voor maken en daar ben ik zelf niet zo goed in.

Reclame maken in een community is ook niet zo gemakkelijk, beetje not done, is een persoonlijke mening van mij.

 

@bazzio, de prijs is heel variabel ifv de hoeveelheid die bestelt. Productie is zo goed als automatisch, de opstartkost kan je dan delen over meerdere dezelfde onderdelen. Denk aan een factor 5 verschil tussen 1 en 10 stuks. 100 stuks iets van een factor 10 verschil.

Aansprakelijkheid maak ik mij niet echt zorgen over, het is een eenvoudig onderdeel zonder bewegende delen of elektro, geen scherpe onderdelen,...

 

Ik heb momenteel prijs gevraagd aan een bedrijf in Berlijn dat ook gekend is in deze community.

 

Echt grote aantallen zullen het nooit worden maar in het ideale geval komen we tot een overeenkomst dat zij de productie en logistiek doen. En ik een kleine vergoeding ontvang per verkocht stuk.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Vraag afnemers of zij nog iemand kennen en bied altijd gecombineerde verzending aan zeker als dit Europees/wereldwijd is. Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.